{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.776 visninger | Oprettet:

Hvad kan min hund fejle ? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Vil lige starte med at fortælle jeg ringer til min dyrelæge imorgen, og ser om jeg evt. kan få en tid.


Nu ville jeg så bare lige høre hvad i tror min hund kan "fejle"

Fik min søde chi dreng for kun 2 måneder siden, og d. 8 december fylder han er år.

Da jeg fik ham var hans hud meget rød, men jeg skiftede til godt foder og huden kom til at se normal ud.

Han er lige tynd nok, og vil ikke tage på. Udover det bider han sig helt vildt i numsen , og kan nu se den er ild rød.

Jeg var sikker på det var orm, men han fik en ormepille sidste torsdag, men helt uden resultat. Han har ikke lopper, men kan nu se han har skæl.

Han er en glad og legesyg hund, så hvad tror i det kan være ?

KH Lærke Liv som næsten ikke kan vente på dyrelægen åbner imorgen .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan min hund fejle ?
  • #1   20. nov 2012 Det skal lige siges dyrelægen os tjekkede ham dagen efter jeg fik ham, så han er blevet tilset af en prof

  • #2   20. nov 2012 Royal canin smiley

  • #3   20. nov 2012 Jamen han klør ikke men bider, og det er kun i numsen han gør det

  • #5   20. nov 2012 Han køre ikke numsen hen af jorden.

    Min hund får KUN tørfoder og råt oksekød i meget små mængder. Intet andet falder af til ham .

    Men ja, da jeg fik ham havde han øjnbetændelse og skulle have trukket seks tænder ud.

    Håber bare sådan han snart er helt rask , for dyrelægen sagde ellers hans led osv var sunde


  • #6   20. nov 2012 Ja smiley

  • #7   20. nov 2012 Lopper? De klør netop meget ved haleroden.

  • #8   20. nov 2012 Som nævnt ovenover et sted, kan det være analkirtlerne der driller.

  • #17   20. nov 2012 Hvis du har tjekket for lopper så er budet umiddelbart tilstoppede analkirtler. Det kan også stadig være orm - ikke alle ormekure tager alle orm, så alt efter hvad han kunne have og hvad du har behandlet med, så kan den kur være en falsk tryghed. Blev den ordineret af dyrlægen og var der tjekket for orm inden behandling - og hvilke?
    Det kan også være tegn på andre ting - har han haft diarre eller hård mave kan det irritere ved anus. Eller noget kan have stukket ham.
    Hvis rumpen er ildød ville jeg få ham tilset af dyrlægen.


  • #20   21. nov 2012 Han skal til dyrelæge klokken 3 smiley
    Hun tror også det er anal kirtlerne


  • #26   22. nov 2012 Han var nu ikke billig.. Og det med tænderne , "fejler" en del Chi'er . Det var sikkert et medlidenheds køb, og hvis jeg kunne lave det om, havde jeg valgt ham alligevel .
    Har aldrig mødt en hund hvor vi passer så godt sammen sinds mæssigt.

    Han havde/har lopper. Var ellers sikker på jeg ville blive bidt hvis han havde..
    Men han fik en sprøjte , og så skal jeg køre noget loppekur hver 4. Uge resten af hans liv. Og hun sagde han ellers var meget sund og rask og jeg skulle være glad for det blot var det.

    Hun sagde god for hans foder, men undrede sig over jeg gav råt kød.
    Hun mente råt kød skulle være blandet med ris, pasta eller grøntsager ...
    Den kom lidt bag på mig smiley


  • #29   22. nov 2012 Glemte altså at sige det var mælketænderne som ikke har ville vokse ud, og som gør de andre er vokser skævt.

    Udover det her er han sund og rask, og jeg gør alt for han har det godt, og har et rigtigt hundeliv smiley


  • #35   23. nov 2012 Altså har ham tit med til små hunde træf , hvor han sikkert kan hive lopper med hjem smiley

    Han skal have det hver 4. Uge, fordi han er så allergisk .
    For hvis han bliver så allergisk igen, skal han have endnu en sprøjte , og den sprøjte skader nyren


  • #49   25. nov 2012 Kan lige starte med at sige: efter han har været hos dyrelægen, har han fundet ro og ikke bidt sig siden smiley Det er jeg så utrolig glad for!!'

    Altså han bliver beskidt hver dag når vi har været på grønne områder og lege, men vasker ham ikke, men børster så os næsten hver dag (mest for hyggens skyld)

    Han fylder et år i december, så nej han er ikke så gammel.
    Og jeg vil fremover følge dyrelægens råd med loppekur hver 4. Uge, for ikke han skal lide og bide sig sådan smiley


  • #50   25. nov 2012 Og tak for alle jeres svar smiley

  • #51   25. nov 2012 Han er ikke fra en hvalpefabrik, men en pusher bule hvor de nok manglede penge til stoffer.. Så har ikke støttet hundefabrikker, men blot pushernes forretning smiley

  • #53   28. nov 2012 Mange tak smiley
    Og ja, min hund skal heller ikke i bad efter det du har sagt :0)


Kommentér på:
Hvad kan min hund fejle ?

Annonce