Hjælp ! Desparat Fransk bulldog ejer ! {{forumTopicSubject}}
Den 29. februar 2012 købte jeg min dejlige buller i Tjele ved Viborg.
Jeg havde set hende på guloggratis, så jeg ringede til nummeret for at høre om de stadig havde en tilbage og det var der.. Hendes to søskende var solgt. min mor og jeg køre der ned og kigger på hende, jeg forelsker mig selvfølgelig i hende og beslutter mig for at hun skal med mig hjem.
Efter nogen uger hvor hun har haft lidt tynd mave fordi jeg ikke fik noget foder med, eller fik at vide hvad hun fik ved dem. Jeg tog til dyrlægen for at få hende tjekket også fordi hun er fra Ungarn, så passet skulle tjekkes og hun skæller lidt. Jeg får så at vide hun har rovmider, og muligvis allerig. Det var kun starten på det hele siden, det har det bare gået ned af bakke hun har været syg siden.
Jeg har så prøvet og få fat i dem jeg købte hunden af, da de sage der var et års garanti på hende men deres nummer var en taletids kort og jeg kan ikke få kontakt med dem. og da jeg var så dum og naiv og bare ville have dette væsen skulle hjem til mig og forkæles, så fik jeg ikke noget bevis fra dem da de ville sende papirene som ikke skete.. Det jeg vil frem til er, jeg godt vil finde hendes søskende for de er måske også syge og høre dem hvad de har gjort. Eller bare høre fra nogen der måske kender lidt til det her. Jeg er ved at gå bankerot af dyrlægeregninger og kan jo ikke mælde hende en i en sygeforsikring da hun jo er syg. jeg vil jo gøre alt for at hun skal få det bedre for hun er jo min lille buller, og jeg er sikker på alle herinde kender til det med at elske sin hund så meget, så lidt råd vil virkelig hjælpe.. Jeg er virkelig desparat..
Møs Møs fra Luna
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 160 Svar: 2.102
Derudover håber jeg selvfølgelig at din hund bliver rask.. Jeg går også og døjer med allergitests på min hund.. Det er ikke spor sjovt..
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.208
Jeg er bange for at der ikke er ret meget at gøre, når du ikke har fået noget som helst på den hvalp, men du fik vel et pas på hunden? Det du evt kan gøre, er at tage ned og besøge sælger personligt, tage hunden med og se om du kan ophæve handlen. Du kan optage jeres samtale, så du får bevis for at den er købt hos vedkommende, i tilfælde af at du vil prøve civilt søgsmål, hvilket er dyrt.
MEN som sagt tvivler jeg på at du kan gøre ret meget...det er lidt dyre lærepenge, når man køber en hund af tvivlsom oprindelse, der ikke engang er her fra DK...Det er vigtigt med den franske bulldog at man gør sit forarbejde godt nok, og ikke bare vil spare penge, det kan nemlig som i dit tilfælde koste meget dyrt...
nov 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 20
Ja jeg er blevet godt og grundt snydt, jeg troede jo på det at de fortalt at det var en af hans kammeraters hunde fra en hunde kennel i ungran, som han skulle sælge pga. af noget skilsmisse. Jeg fik kun hendes pas med ikke andet. Jeg syndes virkelig jeg havde gjort mit forarbejde godt, men jeg havde desværre nok for meget tiltro til den familie. Lykke jeg har skam tænkt på at tage derned, ikke fordi jeg vil have nogen penge tilbage eller noget, men jeg ikke kan tåle uærlige mennesker og det handler om levene væsner.. og måske er der to andre buller her i dannemark der lider af det sammen som min
nov 2012
Følger: 1 Svar: 20
Der findes mange der henter hunde hjem uden tilladelse, og jeg er bange for at du dog aldrig ser dine penge eller hjælp til dyrelæge fra dem af.
Jeg har lagt mærke til denne sælger mange gange på de forskellige salgtsider og har også prøvet at advare mod ham/dem. Desværre uden held kan jeg så se, da de jo får solgt deres hvalpe... Håber du finder en løsning med din lille hund.
nov 2012
Gud jeg følger mig ofte dum når jeg ser tilbage på alle de tegn, men jeg må sige jeg var blind da jeg så hende, det eneste jeg tænkte var at hende skulle jeg have med hjem og forkæle..
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
nov 2012
nov 2012
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.208
nov 2012
nov 2012
aug 2008
nov 2012
aug 2008
nov 2012
nov 2012
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.360
Det er for øvrigt ikke sikkert, at der er solgt to søskende her til Danmark.
Nogle hundehandlere opkøber ofte "overskudshvalpe" og har ikke altid hundefabrik selv.
Held og lykke!
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.936
nov 2012
Ja Jackie & Billie dyrlægen tog 2 stykker af heneds hud for at tjekke hvor mange hårsæk mider der var ..
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 817
Jeg er rigtig ked af at høre om stakkels Luna.
Jeg stod i nogenlunde samme situation for lidt under et år siden..
... jeg var på ferie på færøerne hos en veninde, hun havde lige fået hund. så det samme skulle jeg da.
Så forblændet af alting, valgte jeg den første der kom min vej forbi. Jeg valgte ham om onsdagen og ku hente ham fredag.. jeg forelskede mig i ham, og ville gøre alt for denne lille hund .. så gik der et halvt år, og da jeg ikke havde haft hund før var det først nu alarmklokkerne begyndte at ringe..
1. dyrlæge besøg viste hårsækmider
2. dyrlæge besøg var der noget galt inden i ørerne
3. var hans pels underlig..
4. var hans tænder skæve og ømme.
5. (skulle have været kastreret, ved ikke hvad jeg tænkte).. Og fik at vide jeg skulle gå hjem og tænke over hvad jeg ville, for han kunne jo tydeligvis ikke gå..
kommer hjem, og "vågner op" fra det her helvede, og kommer i tanke om alle de andre ting han også fejler.. han havde altid siddet op og sovet, eller lænet hovedet på noget.. pga. blød gane(som var så slemt det ikke kunne reddes)..
jeg tog så til en anden dyrlæge for at få fotograferet ham i ryggen og se om jeg ku' gøre noget(for reddes skulle han sgu'!) der fik jeg at vide at hans ryg var pilskæv og derfor var han begyndt at "vralte".. Min "opdrætter" var med, fordi hun skulle vel modbevise alt det dyrlægen sagde og jeg var svag ..
Hun sagde i bilen bagefter "ej, jeg ville altså lade ham leve" ... til trods for at dyrlægen havde givet mig nogle ekstrem stærke smertestillende, og buddy var altså kun 7 mdr gammel.. Da jeg så kom hjem, gik det op for mig at det jo ikke var noget liv at være 7 mdr gammel, aldrig måtte gå på trapper, lege og løbe. eller kunne sove ordentligt, derudover altid være på smertestillende..
Så dagen efter kørte jeg op og fik ham aflivet..
jeg gav 8500 for ham, samt minimum 10.000 i dyrlæge og medicin.. Jeg fik 5000 skaldede kroner tilbage... fordi hun ikke havde nogen penge, til trods for hun lige havde solgt 2 kuld hvalpe til 8500 pr. hvalp!
dermed ikke sagt jeg synes du skal aflive, men vil bare sige at man når et punkt hvor man er nødt til at se det udefra, og om det er alle pengene og al kærligheden værd..
Her er han forresten, sidste jul.
jan 2012
jan 2012
nov 2012
Hvor fik den historie mig til at tuder, han ser så skøn ud .. trist det gik sådan men nok også det bedste for ham.
min lille Luna havde også problemer med munden hun fik 4 fortænder rykket ud og en i under munden.
hun havde også noget med ørene men det hørte med til du hårsæk mider hun havde..
jeg blev nødtil at skifte dyrlæge for ham jeg havde sagde at du hårsæk mider selv vil gå væk og han vil ikke gøre noget ved det han var mere intrasseret i jeg købte en masse af hans foder
Jamen du har ret jeg har også tænkt meget kort på det eller give hende til nogen der vil have råd til det. men det kan jeg ikke jeg vil gøre alt for tak beholde hende selv og har så haft en dejlig familie der hjælper lidt
Men jeg gav så kun 5600 for hende, men bare dyrlægenere, medicinen, nyt foder konstant har kostet mig ca. 17000 kr .. jeg ved man ikke kan gøre det op i penge men da jeg fik hende gik jeg i skole og fik kun su, som kun kunne dække lidt af hvad jeg skulle betale hver måned.. jeg får stadig det samme og dyrlæge besøgene bliver ved 2-3 gang om måned
jan 2012
jeg kan sagtens følge dig i, at du ikke vil af med hende.. de knytter sig til én, og man har selv valgt man vil have dem, så må man sgu også tage konsekvensen og være der for hunden, om ikke andet så indtil den ikke kan mere..
Min familie hjalp også super meget, specielt med det økonomiske, men det var også dem der var nødt til at sige definitivt stop.. det kunne jeg simpelthen ikke.. vi havde været så lang og sej en kamp igennem, og jeg følte ikke jeg bare kunne give op..
Det økonomiske skal man ikke slå til siden, det er en kæmpe del af det at have hund.. Med Buddy tog det alt mit overskud, at jeg hele tiden skulle have minimum et par tusinde, hvis nu han blev akut syg, eller han skulle have en meget dyr operation .. nu har jeg min schæfer på 10 mdr. vi har kun været til dyrlæge da hun var 8 og 12 uger for vaccine .. det er en KÆMPE lettelse ikke at tænke over hva der nu er galt, og hvad resultatet er, og ikke mindst hvad det vil koste..
Jeg håber hun bliver rask.. Jeg kom ud som et langt stærkere menneske, som havde bevist overfor mig selv, og alle andre at jeg var ansvaret bevidst, ved at sige stop i tide. men for F***** hvor gør det ondt at sige farvel .. Jeg er sikker på i vil have et helt specielt bånd hvis i begge kommer igennem
nov 2012
Du har helt ret jeg valgt at vil have hende og jeg viste at lige meget hvad for en hund man har så kan den blive syg.. Altså selvom jeg ikke forventede at hun var møg syg da jeg fik hende
Men jeg vil være der for hende til den dag hun ikke kan mere eller at det er det bedste for hende..
Men hun for sku altid smilet frem
jan 2012
Hun er da så nuser
Du må endelig skrive hvis der er noget du er i tvivl om eller noget
nov 2012
mar 2005
Følger: 12 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 593 Svar: 1.237
nov 2012
mar 2005
Følger: 12 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 593 Svar: 1.237
nov 2012
jan 2009
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 105
R bekymret skal jeg være ??
jan 2009
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 105
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Så kan man altså ikke komme og sige bagefter at man blev snydt.
med det sagt -jeg ønsker både dig og hunden al mulig held og lykke med at få bugt med problemerne, så du trods alt, får en sund og glad hund ud af det
I forhold til at gøre noget ved sælger/forlange penge retur e.l. tror jeg det er stort set umuligt når i absolut intet har på sælger eller på handlen. Den bedste måde at gøre noget ved den slags sælgere på, er at undlade at købe der, og opfordre andre til det samme
nov 2012
okt 2008
Følger: 44 Følgere: 30 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.048
aug 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
Vil du oplyse navn eller adresse på forhandlerne? Jeg skal nemlig hente en buller i Viborg imorgen, og bliver lige lidt bekymret for om det er den samme forhandler.
Mvh Rikke
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
aug 2013
Følger: 1 Svar: 2
Har du købt din hund af en mand ved navn Daniel ?
Vi har nemlig selv haft købt en fransk bulldog i tjele som vi desværre mætte aflive i torsdag på grund af mange sygdomme kun knap 5 måneder gammel . Hun havde bla. Også hårsækkemider. Kontant mig gerne enten her eller på mail scandreassen@gmail.com
aug 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
Jeg besluttede at jeg ikke vil tage nogen risiko i forhold til at købe hund. Jeg har derfor ikke købt nogen endnu, men køber i stedet en med stamtavle. Sørgeligt at skulle aflive en hvalp.
Mvh Rikke
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 160 Svar: 2.102
jun 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 44
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 100
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 859
http://go.tv2.dk/2013-09-05-s%C3%B8ren-k%C3%B8bte-syg-hund-p%C3%A5-nettet-%E2%80%93-nu-er-den-d%C3%B8d
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 100
men forstår ikke helt at folk kan være så impulsive når det gælder så "stor" en ting som et levende dyr....
Synd for dyrene og synd for ejerne også , alle de sorger og økonomien i det ...
Det er for søren bare en af de ting her i livet , hvor hastværk virkelig er lastværk!
jun 2012
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 51 Svar: 186
jun 2012
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 51 Svar: 186
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.162
aug 2013
Følger: 1 Svar: 2
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 859
Det er en fawn tæve, som efter mit udsagn er meget lille. Men jeg har ikke så meget erfaring med Franske Bullere.
Hjælp ! Desparat Fransk bulldog ejer !