{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
989 visninger | Oprettet:

charlotte o
charlotte o
Tilmeldt:
2. mar 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 39

Baby og Hvalp {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Jeg måtte desværre lade lmin 6år gamle hund aflive for 4 uger siden.
Hans bugspytkirtel virkede ikke mere, så han var efterhånden ret afkræftet.

og nu er spørgsmået til jer.

Kan det fungere at have en fræk hundehvalp og en baby på 7 måneder.

Det skal siges at min pige er født 11 uger for tidligt - så størrelses mæssigt ligner hun en baby på 4 måneder..
Min pige er meget krævende hvis man kan sige det sådan,

Hun vil ikke ligge alene på gulvet, så det meste af dagen sidder/ligger hun på mig,og ellers slæber jeg rundt på hende hele tiden.

Men ja, ville det være fjollet af få en hundehvalp.

del ud af jeres erfaringer tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Baby og Hvalp
  • #1   29. nov 2012 Hvis du bruger meget tid på din lille pige, vil du så have tiden til at træne en fræk lille hvalp? smiley

  • #3   29. nov 2012 Kort og klart: JA, det ville ikke bare være fjollet. Det ville være direkte synd for hunden!!

  • charlotte o
    charlotte o Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 39
    #4   29. nov 2012 Ja jeg slæber rundt på min pige hele tiden - men jeg tænker også at det bliver jeg forhåbentlig ikke ved med i mange måneder endnu smiley
    Av min ryg.

    en hvalp kan jo også være lidt voldsom (det er en labrador hvalp jeg vil have hvis det skla være)

    Og hvornår er det bedst at få en hvalp i forhold til min lille pige? og henes alder/størrelse


  • #5   29. nov 2012 en baby er krævende, og det lyder som om du har ekstra meget at se til, så ja jeg synes det ville være en dårlig idé med en hvalp nu.
    jeg synes du skal vente

    men et andet godt råd, køb en babyslynge (ringslynge, vikle eller mei tai) det er uundværligt når man har en baby der vil bo på mor smiley


  • #6   29. nov 2012 Det kan næsten kun gå galt. Med en krævende baby på 7 mdr., er der en stor risiko for at du ender op med en urenlig og utilpasset hund, og dårlig samvittighed overfor både din datter og hunden.

  • #7   29. nov 2012 En labradorhvalp er ikke en sofakartoffel. JEG ville vente til pigen er et par år eller mere. Så har du også mulighed for at træne din hund, som en labrador bør smiley

  • #8   29. nov 2012 Udfra din situation lige nu, synes jeg hellere du skulle finde en voksen hund. smiley

  • charlotte o
    charlotte o Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 39
    #9   29. nov 2012 Jah i har nok ret - det evd jeg jo også godt selv.

    Her er bare såååååååå toooooomt smiley


  • charlotte o
    charlotte o Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 39
    #10   29. nov 2012 Uhh - jeg tør næsten ikke en voksen hund - man ved jo ikke hvad man`*får*

  • #11   29. nov 2012 Det har du selvfølgelig ret i. Men gør man forarbejdet godt nok, mener jeg, at man burde have en rimelig chance for at få en "god" hund. smiley

  • #12   29. nov 2012 jeg ville heller ikke vælge voksen hund, med småbørn i hjemmet

    jeg synes det er så fedt at have hunden fra hvalp sammen med børnene, så kan man opdrage både barn og hund til at omgåes hinanden på den mest hensigtsmæssige måde. men det kræver enormt overskud


  • #13   29. nov 2012 Jeg husker tiden med hvalp udemærket...

    Jeg sov når han gjorde, og var PÅ når han var vågen..

    Min udelte opmærksomhed indtil han blev træt, så kunne jeg måske få lov at drikke en kop kaffe... som blev kold fordi han pludselig virkede søgende, og så måtte vi ud og tisse.. Når vi alligevel var ude var der jo potteplanter der skulle dræbes - og jeg skulle redde, bolde der skulle trilles og hænder der blev skambidt..

    Med en baby på armen og muligvis en ble der skal skiftes når hvalpen er allermest ude på ballade... uha, nej tak!!


  • #14   29. nov 2012 Ja... Det er nok bedre med en voksen hund hvis du vil have hund nu.
    Men ellers så vent lidt endnu. Der går ikke længe før din pige er fit for fight på at møde verden...
    Jeg havde ikke kunne klare en hvalp da min søn var 7 mdr. og han var født til tiden. Men der gik ikke mange måneder derfra før det passede ind, og hold da op hvor har de meget glæde af hinanden idag, og jeg fik brug for at komme til hundetræning igen, og ud med hunden generalt.


  • #15   29. nov 2012 altså den gang jeg havde hvalp, var jeg den første uge ude og går med den hver anden time, som så blev målt op til hver tredje osv osv, jeg ville bestemt ikke have overskud til at have hvalp og baby.
    Jeg synes du skulle passe på dig selv og evt købe en voksen hund


  • charlotte o
    charlotte o Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 39
    #16   29. nov 2012 Er det så helt hen i vejret hvis jeg måske planlægger en hvalp til sommer?

  • charlotte o
    charlotte o Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 39
    #17   29. nov 2012 Ja - Jeg er vil helst have en hvalp - en voksen hund kender man ikke, og man ved ikke helt hvad den kan finde på.

    Så længe en hund skal omgås min datter - så har jeg det bedst med at vide hvor jeg har den smiley


  • #18   29. nov 2012 Jeg ville osse vente, har selv haft en baby som er for tidligt født(6 uger)
    Og det er ikke sjov når du ikke har muligheden for at tage vapsen under armen og ud når den bette hænger hele tiden...


  • #19   29. nov 2012 Jeg synes det kan være hårdt bare at have en hvalp.
    Ville ikke kunne have en baby og en hvalp på samme tid smiley


  • #20   29. nov 2012 Og kan da godt forstå du savner din hund men tomt er der ikke ved dig iform af at du har den bette... smiley
    Håber ikke du misforstår...


  • charlotte o
    charlotte o Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 39
    #21   29. nov 2012 Hvornår har min pige en god alder/størrelse til at vi får hvalp - er det godt at vente til hun kan gå?

    Eller er det sundt at hunden lærer at omgås hende, mens hun stadig tumler rundt på gulvet?


  • charlotte o
    charlotte o Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 39
    #22   29. nov 2012 Jo her er sådan en underlig stemning følelse nu Jason er væk.

    Han lå ellers bare og halv sov om aftenen, men man kan stadig mærke der mangler noget smiley


  • #23   29. nov 2012 Jeg har nok den mening at det bedste er når hun begynder at forstå lidt mere end mor og far... smiley

  • #25   29. nov 2012 Tro mig du ville hade dig selv hvis du får en hvalp ind nu...
    Den skal gøres renlig osv og du skal hele tiden sørge for at den bette ikke kommer i nærheden af tis og bæ som hvalpen kan lægge indenfor...
    Og alle de hår du skal pille af alle hendes ting hele tiden...
    Ej sorry det er ikke for at lyde negativ... smiley


  • #26   29. nov 2012 Jeg ville i alt fald ikke gøre det nu , hvor det er vinter... sne... koldt...måske snestorm.........Inden du får baby i flyverdragt... dig selv i overtøj.... ( 5-6-7 gange om dagen... og et par gange om natten )...... så har hvalpen allerede både tisset og skidt på gulvet.

    Jeg ville vente til det bliver sommer... det gør det hele lidt lettere.... og baby'en er det større ... og kræver ikke så meget af dig.... smiley


  • charlotte o
    charlotte o Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 39
    #27   29. nov 2012 Tak for alle jeres svar smiley
    Sætter pris på at i er ærlige smiley

    Jeg er sikker på at hvis vi fik en hvalp nu skulle jeg nok få det til at fungere, både passe min datter, og opdrage hvalpen. -

    Men... Jeg er blevet enig med mig selv om at vi nok venter til sommer - så er Sophia det større, og jeg har FORHÅBENTLIG lidt mere frie arme til både baby og hund.
    Og til sommer er Sophia et år, det er stadig en fin alder til at de kan vokse op sammen. - og Sophia starter i dagpleje, og jeg skal først på arbejde til oktober næste år - så jeg kan også nå at hygge mig med den nye hund, og opdrage den osv smiley

    Så må jeg prøve at nyde at der er det mindre rengøriing indtil da smiley


  • #28   30. nov 2012 Puh, jeg kan godt forstå, at du synes det er tomt. Jeg ville godtnok også have svært ved at vente... Jeg synes, det lyder som en rigtig god plan at få hvalp til sommer, når du begynder at have lidt mere tid smiley

Kommentér på:
Baby og Hvalp

Annonce