3.260 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
19 Svar
Hvalp og baby ca. samtidig Hvalp og baby ca. samtidig
Hej alle sammen
Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle erfaringer, både gode og dårlige fra folk som har fået hundehvalp og baby ca. samtidig (plus minus 1/2 år).
Hvilke ulemper har der været? Hvilke ekstra udfordringer? og hvordan er de blevet løst? og har der været fordele?
Hvad er klogest at hundehvalpen kommer først eller hvalpen?
Håber der er nogle som vil dele deres erfaring
0 synes godt om
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 159 Svar: 12.791
Fordelen: Man er på barsel og er meget hjemme.
Ulempen: dobbelt arbejde.
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.163
Kejsersnit af den akutte slags, barnet med kolik, og hvalpen på speed
Det gik ganske fint, tror det afhænger lidt af hvem man er, baglandet, hvilken hund det er osv.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1444 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 8.240
Det gik rigtig fint, og jeg var så glad for den tid, jeg havde hjemme med barn og hund. Nu var sønnen også et ret nemt barn.
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.764
Jeg fødte fire uger for tidligt, var tæt på at havne på neonatal og de første 8 uger af min søns liv var et helvede med tæt på ingen søvn i de uger (længere historie). Aldrig om jeg ville have kunnet holde ud at have en hvalp samtidig.
Man ved aldrig om man ender med at føde for tidligt, om der opstår fødselskomplikationer osv., så jeg ville (ud fra erfaring) aldrig ture planlægge hund og baby på samme tid.
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 132
Kan ikke helt finde ud af om det er en dårlig ide fordi det for tæt på hinanden, men på den anden side tænker jeg at det vil være ligeså hårdt at få hvalp når barn er 1-2, hvor der er mere tid til både baby og hvalp med barsel hvis hvalpen kommer 4-6 måneder før fødsel. Og skal man vente længere kommer man til at vente rigtig mange år, især hvis der også kommer barn nr. 2.
jan 2012
jan 2012
Jeg har parter og han vil være studerende så derfor mere hjemme end de fleste.
Hvis hvalpen er 4-6 måneder når baby kommer er den forhåbenligt renlig når baby kommer samt over bidestadiet.
Ved hvordan det er at have hvalp, men kender jo intet til baby.
apr 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 51
Vi har balder på ca 5 mdr. Og er gravid i uge 35... Har haft en del komplikationer igennem graviditet og har derfor været sengeliggende (så meget som man kan være med to børn på hhv. 6 og 4 år og en hvalp) de sidste ca 3 uger... Jeg kan ikk gå tur med balder da han simpelthen trækker for meget til jeg overhovedet kan holde til det li nu.. Og manden kører lastbil og er derfor først sent hjemme...
Så hvem lider under alt det her? Det gør stakkels balder...
Jeg skal sættes igang med fødsel når jeg når uge 37 og risikere at være indlagt et par uger pga de komplikationer som har været..
Det skal li siges at manden en dag kom hjem med balder som en overraskelse selvom aftalen var at vente med hund til den lille ny var blevet noget ældre desuden var aftalen en lille hund..
Så kunne jeg gøre det om havde jeg ikk fået balder nu for den eneste alt det her går udover er stakkels balder og jeg står tilbage med en utrolig dårlig samvittighed...
Så ingen baby og hvalp på samme tid hvis man spørger mig...
jan 2012
Vi står dog et i et lidt andet scenarie, da jeg ingen børn har i forvejen samt en mand som er meget hjemme.
Men ja hvis graviditeten er hård og man skal være sengeliggende, hvis barnet kommer for tidligt eller der sker andet hvor man skal være flere uger indlagt, ja så den ikke god og hunden vil helt sikkert lide under det
apr 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 51
Men sådan behøver det jo ikk blive for jer
mar 2009
Det er altafgørende for hundens liv, at den præges korrekt i de første år, så man skal være overskudsmenneske for at nå det hele.
Jeg vil råde jer til at tage een ting ad gangen.
Vi havde hund før vi fik første barn, så ci vidste jo hvilket arbejde vi gik ind til. Har man ikke hund i forvejen, så vent til barnet er et år og i kender jeres overskud.
Husk at ikke alle børn er som bøgerne - vores er fx ikke. Da må man tage særlige hensyn, og det går desværre oftest ud over hundene.
Der er mange ting at tænke over før man kaster sig ud i både børn og hvalpe
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 866
Efterfølgende har vi døjet en del med følgerne af forløbet hos min datter.
Jeg fik hvalp da hun var 1 1/2 år, det var ok, de har meget ud af hinanden i dag og hun var så stor at der også var overskud til at opdrage en hundehvalp. I dag er jeg meget glad for at hvalpen var længe undervejs, for det endte med at passe ok og havde jeg fået ham tidligere ville det ikke nødvendigvis have været en god tid.
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.732
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.027
jan 2012
Jeg har en hund i forvejen så det er nr. 2 hund det drejer sig om.
Intet er besluttet, det er kun tanker vi går med.
Og jeg ved der er stor forskel for hvilket barn man får.
Hvad ville I synes var en passende periode mellem de to?
Altså hvor gammel skal baby eller hvalp være?
Ville det være mere fair at få en baby når hvalpen 9 måneder?
jul 2010
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 998
At der kommer solstrålehistorier er ikke ensbetydende med, det kommer til at gå godt for dig, og jeg ville aldrig selv tage chancen.
Vi fik hund nr. 2 sidste sommer, og allerede der ville jeg gerne være gravid. Men vi har ventet indtil nu her i sommers, hvor den yngste blev knap halvandet år, før vi smed præventionen
Jeg skriver det ikke for at være negativ, men selv regner jeg bare altid lidt med det værst tænkelige scenarie, når det drejer sig om så stor og seriøs beslutning som at anskaffe en hvalp. Jeg vil altid hellere være på den sikre side og kan slet ikke forstå, hvordan man kan vælge at ta en hvalp ind samtidig med et barn.
Og jeg har ellers set mange solstrålehistorier, men faktum er jo, at man aldrig på forhånd kan vide, hvilke problematikker der kan opstå under hjv. graviditet og fødsel men også vedanskaffelse af en hvalp - to risikoer oveni hinanden.
Så hellere have tid til at nyde sin hvalp slrskilt fra baby. En hvalp har brug for trygge rammer og at tilpasse sig familiens dahligdag - det er der ikke nødvendigvis ret meget af med en baby.
Jeg har desværre også set en del tilfælde, hvor mor har stået med håret i poskassrn og følt sig utilstrækkelig over at ha taget for meget ind, og der er ike nogen nem løsning på det, når man står med en forsømt hvalp og en lille baby.
mar 2009
Vores hvalpe har været af eget opdræt, hvormed beslutningen og arbejdet har været helt vores eget ansvar og store passion.
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.952
Jeg har haft en helt uproblematisk graviditet og havde da heller ikke forventet andet. Ja ting kan ske, men jeg planlægger ikke efter worst case scenario.
Hvordan det bliver når baby kommer ved jeg af gode grunde ikke endnu, men jeg er ikke bekymret
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.952
Fandme ellers friskt med sådan en simultan-fødsel!!
Hvalp og baby ca. samtidig