8.416 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

KD
KD
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.548

Hvor meget foder får din hund Hvor meget foder får din hund

Udspringer fra en tidligere tråd, hvor jeg læste nogle bud på hvor mange gram TS kunne give sin hund.

De gram der blev foreslået var mere end jeg giver min hund, og TS's hund lod til at være mindre end min.

Selvfølgelig er der forskel fra hund til hund. Jeg er bare nysgerrig efter at vide om min hund får meget eller lidt i forhold til hendes størrelse.

Hun vejer omkring 18 kg og får 200 gram om dagen.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor meget foder får din hund
  • #2   30. nov 2012 Indtil videre har vi oplevet at der faktisk ikke er forskel på hvilket foder vi bruger. Hun fungerer bedst på de 200g. I perioder giver vi mere fordi hun virker til at have brug for det, men efter noget tid holder hun op med at spise de sidste ekstra gram vi har puttet i

• #3   30. nov 2012 Alma vejer ca. 40 kg (+) og får 400 g. Hun er for nyligt blevet sat 20 g (ja, ja :)) op, da hun var blevet lige lovlig tynd - til trods for, at hun skal være meget slank.
    Vi bruger Kingsmoor Pure.

• #4   30. nov 2012 Wow jeg går slet ikke op i gram, jeg lærer mine hund helt fra lille af at foderet bare står fremme og så kan de tage når de ønsker det og så fylder jeg op når skålen er tom, det har fint virket på alle mine hunde og kan sagtens styre det.

• #5   30. nov 2012 Smutt og Anton

Sådan kunne det nok også fungere hos os. Hun overspiser ikke, men det er jo forskelligt hvordan man gerne vil have det smiley

Fx vil jeg godt kunne skære ned på hendes ration når jeg ved hun skal til træning og gå et spor med en masse guffere på

• #6   30. nov 2012 Her ville det slet ikke fungere. Alma spiste (det var nemlig værst som "lille" hvalp) som om hun var blevet sultet. Hvis hun fik fri adgang, tror jeg hun ville spise rub og stub. Indtil hun måske fik ondt i maven.

Nu er hun selvfølgelig også en gigant-race, og vi vil nødigt have hun vokser sig i smadder. smiley

Molly havde altid fri adgang til foder, og hun kunne også fint styre det.

• #7   30. nov 2012 En husky kan ikke have fri adgang til foder, da de bare æder det hele. Instinkter fortæller dem, at de skal spise mens de kan, for om lidt løber vi igen.
    Vores piger får hver 300 g tørfoder dagligt. Deroveni får de frossent marvben med fyld eller ben dagligt når de er alene.
    Tørfoderet er forskelligt kvalitetsfoder, fx taste of the Wild.

• #8   30. nov 2012 hehe ja det er jo også alt efter race og hvad man ønsker men ved vores racer er det nu gået fint (gravhund, doberman, DSG, puddel og vores nyeste blanding Anton)

• #9   30. nov 2012 jeg giver 1 dl ved ikke hvor mange gram det er - men det er til en 8-9 kgs japansk spids. derudover får de så grøntsager for at få det til at fylde lidt og for at kunne give det hvidløg som jeg tilsætter som forebyggende flåtbehandling

• #10   30. nov 2012 Sofus har foder stående fremme 24/7 så han spiser når han er sulten og selvom han er en Golden er han ikke overvægtig på nogen måde:) jeg synes det er rart for så ved man de ikke er sultne og går med Tom mave, derudover får han resten af vores aftensmad og guffere smiley

• #12   30. nov 2012 Her skal der også fodres dagligt, maden kan ikke stå fremme af hensyn til hundetræningen mv.

Jeg fodrer efter hvad hunden skal lave/har lavet den pågældende dag. Hvis det er en stilledag tilpasses mængden af foder efter dette. Har vi tilgængæld gået en lang lang tur hvor Aiko har løbet meget med knap så mange godbidder, så får han naturligvis det mere.

Fodrer med WB - hunden vejer 19 kg og er islandsk fårehund. Udgangpunktet er ca. 180 gram, men svinger som sagt temmelig meget.

• #14   30. nov 2012 Vi er flere, der fodrer, så jeg måler af til hver enkelt hund.

Alfa (18 kg) får omkring 300 g Royal canin 4800
    Xingu (5 kg) får 80 g af et foder med fedtindhold på 12-15%
    Ghini får alt hvad hun kan spise, hun regulerer selv sit foderindtag efter aktivitetsniveau.

Der ud over falder der lidt godbidder og rester af i løbet af dagen.

• #15   30. nov 2012 Pt får Luna halvt tørfoder og halvt hjemmelavet. Så hun får ca 130 g tørfoder Wolfsblut Cold River, men det er alt for protein- og fedtfattigt til hende. Så vi skal til at prøve noget andet nu her. Der vil hun dog vist få lidt det samme.

Luna får udfra kcal (jeg ved hun skal have ca 900 kcal pr dag + guffer) og så ser jeg på hvor mange kcal pr 100 gram, der er i foderet. Og regner ud fra det. Derefter justerer jeg så, alt efter om hun tager på eller taber sig.

• #16   30. nov 2012 Jeanette - det gør jeg også med Alfa, hvis hun får andet foder end RC 4800, hun skal have ca. 1400 kcal i tørfoder + det løse.

I sommertiden får hun lidt mindre, når det er koldt lidt mere.

• #17   30. nov 2012 Mine tibetanske spaniel får ca 2 dl om dagen + lidt Vom & Hundemat

Det er både tæverne på ca 4,5 kg og hannen på 7-8 kg.

I øjeblikket er Sweetie dog oppe på lidt over 4 dl hvalpefolder om dagen + ekstra ration Vom & Hundemat. Meeen hun har så også lige fire hvalpe at sørge for.

• #18   30. nov 2012 Har lige siddet og regnet på det, skal nemlig også ærligt sige, at jeg ikke vejer af. Varierer det meget efter hvad, hun ellers får serveret den pågældende dag.
    Min hund vejer syv kg, hun spiser Acana Grasslands.
    Passer med jeg køber en 2,77 kg pose om månneden. Omregnet med et snit på 30 dage får hun i snit 92 g. pr dag.
    Måleskemaet på pakken siger hund 6 -10 kg skal indtage mellem 90 -150 g dagligt.
    Har som sagt aldrig rigtigt målt af, kaster en lille håndfuld på græsset om morgen og giver om eftermiddagen både ved trænning og gåture, når hun er alene kan putter jeg i foderbold. Nogen dage får hun ikke foderpiller, men udelukkende råt/ben.

• #19   30. nov 2012 Et bæger om dagen, aner ikke hvad vægten er på det

• #20   30. nov 2012 Maggie vejer 52 og får lidt over 500 gram om dagen, vi fodrer med royal canin giant smiley

• Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #21   30. nov 2012 Skipper ( 7 kg) får ca. 100 g om dagen.
    Magnus (15 kg) får alt det han kan spise, men typisk spiser han 200 - 250 g.
    Bailey (28 kg) får ca. 250 - 300 g.

Vi bruger TOTW.

• #22   30. nov 2012 Kenzo er 10 mdr og får ca 240 gram. nogle dage spiser han ikke det hele.... Går ud fra han spiser til han er mæt...?!! smiley de 240 gram er hvad de anbefaler på foderposen.... Bruger Oliver`s selected fish....

• #23   30. nov 2012 Han vejer ca. 18 kg smiley

• #24   30. nov 2012 Vores har deres foder stående fremme. Måler ikke hvor meget de skal have. smiley

• #25   30. nov 2012 Charlie, golden på lige lidt over 30 kg, får ca. 330 g TOTW om dagen.

• #26   30. nov 2012 Alt det jeg kan hælde i ham.
    Det er et sted mellem 350 og 500 gram, han vejer ca. 32 kilo.
    Han får foder til meget energiske hunde

• #27   27. feb 2018 Min Grosser vejer cirka 50 kg, og får 350 gram.

Broholmeren er 7 måner gammel og cirka 500 gram.

Kommentér på:
Hvor meget foder får din hund

Annonce