2.088 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Urinvejsinfektion? Urinvejsinfektion?

Jeg er i tvivl om hvorvidt min Nanna har fået en urinvejsinfwktion. Hun har lige pt en løbetid, og bløder meget. Det er hendes 3. Løbetid, (den anden kom i form af falsk drægtighed). Hun er dog også foruden blødningen begyndt at tisse meget. Hun plejer kun at tisse 1 gang på vores ture. Nu kan hun sætte sig op til 4 gange. Derudover er hun også blevet urenlig. Hun har haft mellem 3 - 4 uheld indenfor de sidste 10 dage, og det sker selvom hun var nede 3 timer før. Det plejer at gå 6 timer mellem vores ture så jeg bliver da nervøs når nu hun er begyndt at tisse indenfor. Jeg ved ikke om mn kan få taget en ordentlig prøve når nu hun bløder oveni, eller om det er normalt i forbindelse med en løbetid?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Urinvejsinfektion?
  • #1   8. dec 2012 Jeg vil gætte på urinvejsinfektion da hun blevet urenlig, og det burde hun ikke hvis det kun var løbetiden, så tjek med dyrlægen! smiley Og de burdte kunde tage et prøve også hvis hun bløder smiley

• #2   8. dec 2012 Det er meget almindeligt at de tisser oftere i løbetiden, både for at markere men også fordi deres hormoner raser.
    Urinvejs infektion ses som regel ved små hyppige uheld, konstant.. Hvis du vil være sikker så tag omkring dyrlægen med en urinprøve, better safe than sorry.. men det er ikke ualmindeligt med enkelte uheld og oftere tisseture

• #3   8. dec 2012 Vovsen skal til dr dyr mandag og have undersøgt sin urin, går hun for længe kan det være svært at komme af med og hunden har også smerter som kan blive så slemme at hun kan finde på at bide nogen. Pøj pøj og håber hun bliver undersøgt mandag.

• #4   8. dec 2012 Jeg vil da få hende undersøgt, men nok ikke mandag, da jeg også har en tid til hende hos en kiropraktor, men jeg kan ikke forestille mig de ville kunne give et svar fra en urinprøve da den jo tester positiv for infektion, da der vil være blod i uanset?
    Tror jeg ringer ned og beskriver symptomerne, og så får man vel en antibiotika kur med til hende. Håber jeg smiley men tak for svarene.

• #5   8. dec 2012 det kan være begge dele...
    Ville dog få afleveret en urin prøve hurtigst muligt, når de er i løb er der ligesom mere åbent og dermed bedre adgang for bakterier... harr en tæve der har haft blærebetændelse 3 gange,og selv om man ikke kan mærke det på dem, kan det godt gøre ret ondt...

Mden sticks man sætter i urin prøven reagerer på bakterier, og det har intet at gøre med om der er blod eller ej, så der kan sagtens testes for urinvejs infektion selvom tæven er i løb....
    Går de med det for længe kan det give nyreproblemer, så det er om at få det behandlet hurtigst muligt...

• #7   8. dec 2012 Hanne: Jeg mener at det er en almindelig urinstix man også bruger på mennesker, og her ses der efter blod og protein i urinen, hvilket hun jo vil have smiley Men ja, jeg skal få hende undersøgt, men kan ikke gøre det hurtigere end der er timer til i døgnet. Hun virker meget frisk og glad, og jeg vasker hende forneden med intimsæbe, samt skifter hendes bind 4 gange om dagen, og her har hun ingen tegn på smerter, hun lader til at nyde det, og vender ofte bagdelen til, så tror ikke hun har kæmpe smerter. Hvis jeg kan få en kur kan jeg måske nå ned og hente den mandag. Tror bestemt ikke det er livmoderbetændelse, for så ville hun vise tydelige tegn på smerter. Hun hopper fint op i sofaen, og spiser og drikker som hun skal. Det eneste jeg har lagt mærke til, er hendes uheld, og så hendes tissetrang på gåturene.

• #8   8. dec 2012 måske der også ses efter blod og protein, men en blærebetændelse er en bakteriel infektion, så bakterier må de også stikse efter...

drikker hun ekstra

• #9   8. dec 2012 Det mener jeg ikke man kan medmindre man svapser, og det kan man ikke rigtigt med en hund smiley
    Ja, jeg synes faktisk hun drikker ekstra.

• #10   8. dec 2012 svapser ?? Ekstra tørst kan jo tyde på infektion...

• #11   9. dec 2012 ja, altså, poder stedet for infektion så man kan dyrke bakterierne smiley Jamen jeg tror også hun har en urinvejsinfektion, så skal som sagt også have hende undersøgt

• #13   10. dec 2012 Godt skrevet,
    livmoderbetändelse har lige precis meget diffuse symptomer, og smärte er ikke riktigt et af dem. Törst, tratthed, mangel på aptit kan vare symptomer. Så man skal passe på med at sige "nej det er nog ikke det", da det hurtigt går riktigt galt..

• #14   10. dec 2012 ville være rart med en up-date fra TS

• #15   11. dec 2012 Hun kom skam afsted mandag, fordi de var søde nok til at holde åbent til efter jeg fik fri. Jeg fik fanget en prøve af hendes urin mens jeg var der, og det skete via en smart skovl jeg kunne holde under hende, som så fik urinen ned i et tilsat glas. Hun havde ingen infektion overhovedet, men fik alligevel en behandling, da svaret på urinprøven først kom senere hen på dagen. Ellers sagde de hun så rigtig fin ud.

Kommentér på:
Urinvejsinfektion?

Annonce