{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
777 visninger | Oprettet:

Hvorfor denne adfærd? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en tæve på 16 måneder. Hun fungere super godt med alle hunde, nogle bedre end andre selvfølgelig, men hun er generelt rigtig interesseret i at snakke og lege med alle hunde.
Bortset fra én. Min mor har en hanhund på samme alder, og hun reagere rigtig mærkeligt når de mødes og skal lege. Selvom han bare leger normalt, eller bare vil nysse hende, så bukker hun sig. Hovedet ryger helt ned, og hun bliver helt stille.. Nogle gange ligger hun sig helt ned. Det ligner at hun prøver at overgive sig, så han lader hende være. Hvordan kan det være, og hvad betyder det? De har ikke leget ret mange gange netop pga af dette...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor denne adfærd?
  • #1   9. dec 2012 Er det ikke bare legebuk?

  • #2   9. dec 2012 Eller.. hvad mener du med, at hovedet ryger ned?

  • #3   9. dec 2012 Hvis hun ser ud, som jeg forestiller mig, så ligger hun ligesom skulderen ned på siden og lægger hovedet på siden på gulvet?

    - hvis ja, så gør Viska også sådan, når hun er sammen med hunde hun egentlig godt kan lide, men som hun ved kan være store og voldsomme. Fx gør hun sådan med Ducati, nu hun er blevet 10 kg tungere end Viska. Men det er hende selv, der går hen og gør det og er en invitation til hygge eller stille leg.. Og så ligger hun bare og "tager imod" bid og nappen. Holder ducati op, så møver hun sig længere ind til hende.. smiley


  • #4   9. dec 2012 Hvis jeg har forstået det rigtig med kropsstillingen, så gør Lia det samme hvis hun leger med små hunde eller katte. Hun kan også pludselig stå helt stille for at dæmpe hvis hun leger med en lille hund der skruer helt over.

    Sådan som jeg tolker det, så er det ren forsigtighed. Hun gør det aldrig ved større hunde.

    Kan det være noget af det samme tror du?


  • #5   9. dec 2012 Ja hun står op, og dukker sig. Hovedet ryger ned ad og hun bukker i benene, hvor hun nogle gange ligger sig helt ned. Hun bliver helt passiv, og gør slet ingen modstand. Lader bare max bide, og hoppe på hende som han har lyst til. Når hun leger med andre hunde, ligger hun sig tit på lur, ligesom en løve, hvorefterr hun hopper op. Men her bliver hun helt anderledes. Hovedet ryger ned på samme måde som hvis en hund er flov. Forsigtighed er det ikke, hun er nemlig god til at være forsigtig med små hunde...

  • #6   9. dec 2012 Det virker helt sikkert som om hun slet ikke gider ham. Hun er en blød hun, og ja han er lidt mere voldsom. Men vejer så også det halve, så det er ikke fordi han overfalder hende. Hun har som sagt leget med mange hunde, og de fleste er faktisk noget voldsommere end hende... Hun bliver hele tiden lagt ned, men hun deltager med glæde i legen, og ligger selv op til mere.... Men med max står hun helt af, vil slet ikke lege eller nærmest være i kontakt med ham.... Det er så mærkeligt synes jeg....

Kommentér på:
Hvorfor denne adfærd?

Annonce