{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.745 visninger | Oprettet:

hunden virker meget syg {{forumTopicSubject}}

ja det var ikke længe vi var plejefamilie for skønne Bamse før første problem begynder at melde sig, hvilket jeg er lidt ked.
jeg tog i fredag imod en skøn hund, som jeg skal have i pleje indtil ejeren finder et nyt hjem til ham, ejeren har ikke rigtig ville denne hund længe og den har tit stukket af over til os.
Fredag og lørdag gik simpelhent så godt helt uden problemer og han er virkelig faldet godt til selv min søn på 3 år synes det er helt fantastisk med sådan en skøn hundebas som selskab, og Bamse er virkelig en mild og børnevenlig hund.
Her søndag formiddag tænkte jeg at Bamse nu skulle have lov til at komme ud og løbe noget energi af sig og eftersom han havde vendet sig til at når jeg kalder og man kommer hen til mig får man en godbid, har der ikke været nogen problemer med Bamse, så vi tager afsted ud til min game chef hvor jeg har fået lov til at lufte Bamse på hans marker.
Hold da op hvor Bamse styrtede rundt og lavede krumspring og kastede sig sidelæns i sneen, han nød virkelig mulighed for at kommer ud og virkelig strække igennem, men midt i alt glæden, stopper bamse først ser det ud som han skal til at kaste op, men der kommer ikke noget og da jeg går tættere på, kan jeg hører at han virkelig hoster og hakker og hiver efter vejret, det var virkelig skræmmende samt der kom en meget høj pivende lyd fra ham, jeg prøver så godt jeg kan med min uerfarenhed og mærke om han måske var blevet kold eller det sad noget i munden eller halsen og irreteret ham, men intet kunne jeg se.
Bamse bliver også pludselig sig selv og begynder at styrte rundt og lege i sneen igen, som om intet var sket, og der jeg går hjem med ham er der heller ikke noget, der hjemme udnytter Bamse middagstidsluren til at tage sig et hvil når sønnen også ligger og sover, og jeg selv går og småpusler i huset, pludselig kan jeg hører den der underlige piven igen fra Bamse imens han ligger og er langt væk i drømmeland, det er tydeligt at på hele kroppen at han har svært ved at trække vejret.
Jeg prøver at ringe til dyrlægevagten, men lige så pludseligt som det opstår, lige så pludseligt forsvinder det igen, og den kærer dyrlæge mener ikke at det er så akut at jeg skal komme ind med Bamse nu, men godt kan vente til i morgen, men selvfølgelig holde øje med ham.
Der er intet med Bamse resten af dagen og han er frisk og glad og tager sig også nogle spæne turer i huset uden problemer, så jeg slår det lidt hen og hygger mig bare over at have så meget liv i huset, lige indtil for en halv time siden, hvor jeg bliver vækket at Bamse som hyler og han hyler virkelig højt, ja som om han er ved at blive slået ihjel smertefuldt, men han bliver siddende i sin kurv, lige så snart jeg går ud af rummet begynder han og hyle, men så længe jeg sidder her hos ham på gulvet er han tavs men meget urolig.
Først troede jeg at han skulle ud og tisse, men nej.
Nu er jeg virkelig i vildrede, jeg har prøvet at ringe til de oprindelige ejere, for at få dem med ind i sagen, da han stadig er deres hund og vores aftale var at hvis han skulle til dyrlægen skulle de gøre det for deres regning, men de tager ikke deres telefon, og jeg temmelig nervøs for om Bamse måske er syg.
Men hvad dælen kan han fejle, jeg har prøvet at søge lidt på nettet med de syptomer han har haft i dag, men kan ikke rigtig finde noget, lige nu sidder jeg og overvejer at ringe til mit arbejde og melde at jeg måske ikke kommer i dag, selv at det er min første dag, men jeg kan jo heller ikke lade Bamse være alene hjemme i de 4 timer jeg er væk, hvis han er syg.
Nu spørger jeg så jer kærer morgenfriske/ natteravne, hvad ville i der er lidt mere erfaren end jeg gøre i denne situation ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hunden virker meget syg
  • #1   10. dec 2012 Den er noget svær, men jeg ville nok få nogen til at komme og være hos barnet nu, og så smutte en tur til dyrlægen med det samme.
    Har du prøvet at ringe til dyrlægevagten?

• #2   10. dec 2012 jeg har lige haft kontakt med dyrlægen igen, han rykker heldigvis ud, så vi kan blive hjemme, men der går lige en halv time før han er her

• #3   10. dec 2012 Det lyder rigtig godt, for du får ikke ro med dig selv, før hunden er tilset - og det bør den også blive, selvom det er svært på denne tid af dagen, når du også har din søn.
    Du må endelig fortælle, hvad dyrlægen siger smiley

• #4   10. dec 2012 Det vil jeg gøre smiley
    Vi venter stadig spændt på ham, selvom Bamse er faldet lidt ned igen, synes jeg godt nok han har været lidt for mærkelig i dag til at jeg kan sove eller tage på arbejde

• #5   10. dec 2012 Noget nyt?

• #6   10. dec 2012 desværre ja, dyrlægen kunne ikke finde hvad der er i vejen med Bamse ved en almen hjemmeundersøgelse, men han ville heller ikke efterlade Bamse og har derfor taget ham med til indlæggelse som obsevation og for at kunne undersøge hans luftveje i morgen tidligt.
    Jeg har prøvet at ringe til ejerne, men har ikke kunne komme i kontakt med dem så har efterladt en besked og håber på snart at hører fra dem

• #7   10. dec 2012 Det lyder ikke godt med ham, men det lyder til, at dyrlægen tager det seriøst, så han bliver ordentligt undersøgt, men det er da træls med ejerne.....
    Mon ikke du hører fra dem i løbet af formiddagen?
    Det er jo ikke alle, der hører telefonen, når de sover....

Rigtig god bedring til Bamse smiley

• #8   10. dec 2012 jeg håber at vi bare overreagere, men jeg er lidt mere roligt nu hvor jeg ved at det bliver taget hensyn til min bekymring

• #9   10. dec 2012 Det er sørme også nok værd at håbe på, og nu bliver han ordentligt undersøgt - han er i trygge hænder hos dyrlægen, og du har gjort alt, hvad du kunne for ham smiley

Jeg synes, du kan starte på dit nye job i dag med god samvittighed - og det vil jeg gerne ønske dig held og lykke med. Det må være dejligt at komme i gang igen smiley

• #10   10. dec 2012 tusind tak, det har du helt sikkert ret i.
    Det er nærmest som en lille ferie med de nye arbejde, jeg er vant til at arbejde selvstændigt med heste, men der er ikke så meget arbejde om vinteren, så har taget et deltids arbejde som rengøringsdame smiley

• #11   10. dec 2012 Det er helt sikkert noget af et branche-skift, men du skal nok blive glad for det alligevel, selvom tempoet er noget helt andet smiley
    Jeg tror, det bliver godt for dig at komme ud og møde andre på den her måde - og efter selv at have arbejdet mange år indenfor rengøring, så kan jeg kun anbefale det:)

Har dyrlægen sagt noget om, hvornår du kan forvente at høre fra ham? smiley

• #12   10. dec 2012 For mig lyder det lidt som kennelhoste også...

Men utroligt de ikke lader høre fra sig ejerne, er der lavet en kontrakt på det aftalte?

Kan det tænke sig, at de har efterladt ham hos jer velvidende om at han er syg, og de melder helt pas nu?

God bedring med ham...

• #13   10. dec 2012 Jeg var i Korsør for snart 14 dage siden, der blev min hvalp smittet med kennelhoste. Så det er i omløb...

• #14   10. dec 2012 Åh Jeanette sikke en dag og nat for dig. Jeg krydser fingre for Bamse og at dyrlægen finder ud af hvad det er, og held og lykke på dit nye arbejde.

• #16   10. dec 2012 God bedring med ham.

• #18   10. dec 2012 Også god bedring herfra, håber ikke det er noget alvorligt smiley

• #19   10. dec 2012 Jeg tænker også reverse snezzing. Det har vores berta også og det lyder fuldstændig som det du beskriver.

• #20   10. dec 2012 Tænker også reverse snizzing.. Det lyder som min tæve. Plejer at holde hende for næsen, hendes bliver udløst ved vand i næsen( som sne) eller stres, han er et nyt sted og måske har han seperations angst, så han stresser op..

• #22   10. dec 2012 Så vidt jeg husker er det en labradorstørrelse-blanding.

Mit gæt vil være hjertet, svælget eller kennelhoste.

Synes bare sjældent at de ligefrem hyler ved kennelhoste.

• #23   10. dec 2012 Jeg tænkte noget epilepsi-lignende... Da vil hunden være væk i et kort øjeblik, men kan godt hyle, savle mv.

• #24   10. dec 2012 Bamse er af ukendt herkomst blandet af racer.
    Dyrlægen har undersøgt ham i dag, men har ikke kunne finde noget, så vores Bamse er stadig indlagt, da de i morgen vil prøve at undersøge hans lunger og luftrør.
    Ejerne har sendt mig en kort besked om at de ikke er interesseret i at regningen bliver alt for stor, den ved jeg ikke lige hvordan jeg skal håndtere, så jeg har valgt at vente lidt med at svarer dem

• #25   10. dec 2012 BATDOG: det er rigtig nok, jeg har også givet dem nummeret til den dyrlæge Bamse er indlagt hos

• #26   10. dec 2012 Jeg må godt nok også indrømme at jeg er lidt skuffet over hvordan denne situation er håndteret, for det var bestemt ikke meningen at jeg skulle passe Bamse for at sende ham til dyrlægen, for måske at finde ud af at han er alvorlig syg

• #27   11. dec 2012 Hvis Bamse længe ikke har anstrengt sig fysisk og så pludselig får lov til at stæse rundt for fulde omdrejninger, kan det evt. skyldes ophobning af mælkesyre. Det giver smerter i muslerne og kan nogle gange medføre direkte lammelser.

Men jeg har læst, at også iltmangel i blodet ved for hård aktivitet kan give hoste og åndenød + smerter i maven og hjertet.

Men du kan læse her:
    (link fjernet)

• #28   12. dec 2012 Er der nogen update på Bamse?

• #29   12. dec 2012 Jeg får ham hjem i dag når jg har fået fri fra arbejde.
    Dyrlægen har ikke kunne ifnde noget fysisk galt med hans lunger eller luftveje, men har desværre en mistanke om at det måske er noget epilepsi, så Bamse skal op til dyrlægen og få taget nogle undersøgelser for det på tirsdag, og indtil da skal vi holde ham lidt i ro og holde øje med hans døgnrytme

• #31   12. dec 2012 Jeanette: har du overtaget hunden på papiret for ellers kan dette risikere at blive dyrt for dig, for med mindre du har ejerens ja til undersøgelserne er de på egen regning..

• #32   12. dec 2012 Jeg har intet med dyrlægeturen at gøre økonomisk eller vider planlægning, så jeg regner med at det er dyrlægen og ejeren der har aftalt dette, dyrlæge og ejer har haft kontakt og han har forklaret dem hvad han er bekymret for og hvorfor han vil undersøge hunden

• #33   12. dec 2012 Jeanette: men de har ikke ringet til dig??

Orv det lyder som en speget affære.. åh hvor jeg håber for dig at det går godt. Kan slet ikke forestille mig den smerte det må være at knytte sig til en hund og så ejerene bare tog den retur pga. papirarbejde.. smiley Kram i en svær situation.

• #35   12. dec 2012 De har sendt mig en kort besked om at de kontakter dyrlægen for at hører hans anbefaling efter jeg skrev en sms til dem med hvad han anbefalede.

Nej hunden skal ikke blive her, han er kommet i familiepleje hos mig, da de ikke har tid til ham og han bliver ved med at stikke af fra dem af, han bor her til de har fundet et fast hjem til ham

Kommentér på:
hunden virker meget syg

Annonce