{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.393 visninger | Oprettet:

Besøg af hund, der har/har haft lopper? {{forumTopicSubject}}

Min venindes hund er på nr 2 behandling af lopper (Bayvantic). Levende lopper er der fundet et par stykker af på hunden og ellers et par stykker i omgivelserne. Min veninde støvsuger og gør rent på 2. måned nu.

Vil der være nogen risiko forbundet for min hund og mig ved at have dem på besøg? Behandler min hund med Bayvantic inden og derudover bør der jo ikke være levende lopper på venindens hund. Så hvis hun børster hunden inden og ryster sit tøj så er vi vel ude om æg-problemet også?

Nogen med disse erfaringer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Besøg af hund, der har/har haft lopper?
  • #1   11. dec 2012 Jeg er hysterisk så jeg ville ikke turde smiley

• #2   11. dec 2012 Av. Jeg ville nok være for blød til at sige fra...!
    Men ville ikke bryde mig om det..!

• #3   11. dec 2012 jeg turde sgu heller ikke...

min Hund har lopper lige pt, og vi kæmper en kamp... jeg vil slet ikke have andre hunde inde for døren grundet risiko for at få lopper med hjem...

ved godt det ikke høre med til ts emne, men i øvrigt er det ret sjovt når vi er ude og gå tur... Det sker jo at man møder andre med hunde, også nogen af dem som lader deres hunde hilse uden at spørge om lov.. når så de lader deres hund hilse på min informerer jeg dem om at min har lopper - og straks trækker de deres hunde væk...

tror jeg vil bruge den noget oftere... smiley

• #4   11. dec 2012 Jeg ville pænt takke nej, ind til de er helt uden lopper. Der er ingen grund til at få de der små kræ inden for dørene - og når din veninde er i gang med behandling på 2. måned, så kunne det jo godt være nogen af de lopper der er resistente!

• #5   12. dec 2012 Hvis begge hunde er dækket ind af loppekur, så ville det ikke bekymre mig det store. Bliver hunden bidt dør de jo. Det eneste jeg ville bekymre mig om ville være om de kunne nå at lægge æg inden - men der må findes et loppehalsbånd, eller spray, som afskrækker dem?

• #6   12. dec 2012 jeg ville også sige nej tak, træls, men gider ikke de små kræ inden for dørene;)

• #7   12. dec 2012 Men når hunden er behandlet bør den jo ikke kunne bære levende lopper med rundt? Og dermed ikke med hjem til mig?

• #8   12. dec 2012 De dør først når de bider hunden.

Men altså, noget afskrækkende, og/eller en tættekam inden i kommer hjem, så tror jeg at i klarer den. Om ikke andet, så er lopper ikke de farligste dyr i verden.

• #9   12. dec 2012 Jeg fik besøg af en veninde og hendes hund, og efter noget tid, nævnte hun at hun måtte hellere få fat i en kur for den havde lopper. der blev jeg godt nok sur, for så endte jeg med en kæmpe omgang som har taget evigheder at komme af med smiley

• #10   12. dec 2012 Sylvestersen - ja det er et farligt liv. Samson HAR haft lopper og det er sgu en sej omgang at komme igennem. Så den der tone er ikke nødvendig - det lader til at du ikke har prøvet en værre omgang lopper (som btw lever bedst i omgivelserne - hunden er det mindste problem så forebyggelse på selve hunden når du ikke skide langt med alene).

• #11   13. dec 2012 Jeg talte med en dyrlæge for et par uger siden, at der var lavet undersøgelser om at der kunne gå op 2 timer fra loppen var hoppet på hunden til den døde.
    Der findes jo produkter der også tager æggene.!

• #12   13. dec 2012 Jeg skulle ikke have nogen loppehunde på besøg :o) Gider ikke lopper, hvis det kan undgåes.

• #13   14. dec 2012 GAG

Det der synes jeg til gengæld er voldsomt flabet - hverken at orientere dig eller gøre noget ved det inden et besøg. Da min fik konstateret lopper ringede jeg fluks rundt til alle han havde været i kontakt med umiddelbart inden, så de kunne checke. Heldigvis var det kun min egen der var ramt. Det må være kommet ind med rotterne (de kravler rundt under loftet lige nu - heldigvis har vi ikke set tegn på dem inde i huset).

Jeg har misforstået tråden - jeg troede at det var en loppefri hund, som skulle få kur, og som skulle besøge hunden med lopper. Den er værre den anden vej rundt, da loppehunden kan smitte omgivelserne med æg.

Kommentér på:
Besøg af hund, der har/har haft lopper?

Annonce