1.050 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Kenskab til Basset Kenskab til Basset

Jeg jeg søger lidt grundlæggen informationer om Basset hunde,
Nå jeg meget kraftigt overvejer at købe en,
Men ved os bare at der er stor forskeld på det man sådanne lige kan læse om racer og så det folk der kender hunde af slagsen har at sige..
Hvordan er de sygdom messigt? for det er der jeg syntes man høre en del..
Men det jeg kan finde er tænder og negle der skal passes smiley og det skal de jo ved alle hunde..
Jeg ved godt at man aldrig kan sige aldrig, men ønsker bare ik en hund hvor der kommer masser af dyrlæge besøg, har lige haft en af slagsen og som der kun nåde at blive 3år gammel..

Tager imod stort som småt viden smiley
mvh. kathrine

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• VVS installatør 1.800 kr.
  • Lampe rep 650 kr.
  • Klipning af hæk 1.700 kr.
  • Eletriker 1.500 kr.
  • Udskiftning af dele på cykel 600 kr.
  • Rengøring 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kenskab til Basset
  • #1   14. dec 2012 Ved ikke lige hvordan deres sygdomshistorie er, men kan fortælle at dem jeg har mødt har været stædige som bare pokker smiley Har en kammerat der selv har to bassets, og på trods af at han forsøger at lære dem "reglerne" i hjemmet, så ku de ikke være mere ligeglade smiley

Derudover, så er de utrolig "hænge" de vil gerne der hvor familien er, ligge og hygge i sofaen osv.. De er simpelthen så kærlighedssyge smiley Elsker bassets altså, lige bortset fra når de ikke vil høre smiley

Tror man skal være opmærksom på deres ører, min kammerat har prøvet at ha en hund der blev ved med at pive når den spiste, for så til sidst at finde ud af det var fordi dens øre lå i madskålen, så den blev ved med at tygge på det smiley Tosse hund smiley

• #2   14. dec 2012 Nu kommer det jo også an på hvilken slags basset du tænker på.

Hvis det er basset hound, så hjælper jeg gerne.
    De andre basset kan jeg ikke udtale mig om smiley

• #3   14. dec 2012 Generelt skal man være opmærksom på overvægt og rygproblemer ved en basset - ikke noget hoppen op og ned og gået på trapper. de bassets jeg har kendt har haft problemer med svamp pga. savl og evigt våd om munden, øjne driller lidt og så er det nødvendigt at være obs på at passe deres øre så man undgår infektion i dem.
    Men ja hvad jeg har oplevet har de største problemer været ryggen, det er en belastning at den er så lang og hunden har så korte ben.
    Derudover har de bassets jeg har kendt være UTROLIG kærlige mod ALLE. både hunde og mennesker. De er meget madglade og vil gerne arbejde for godbidder så¨jeg har ikke oplevet dem som svære at motivere til lydighedstræning fx forudsat at man træner på en positiv måde. Men dem jeg har kendt har også været meget følsomme hunde som reagerede negativt hvis man som ejer har tendens til at råbe og være "hård" i sin opdragelse. Så blev de stædige og gad ikke.
    De kan være svære at lære at gå fri og jeg vil mene man skal ofre noget tid på at få en ordenligt indkal på plads. Desuden har dem jeg har kendt haft meget meget svært ved at være alene uden selvskab af fx en anden hund.

• #4   14. dec 2012 de bassets jeg har kendt har været basset hounds og en enkelt basset petit griffon (staves)

generelt har jeg dog ikke oplevet basset hounden som en hund som har mange sygdomme. Men som en ufattelig sød, kærlig og sjov hund. Så vælger du hvalp fra en ordenlig opdrætter som er obs på sundhed og tager du selv dine forholdsregler med hensyn til foder, motion osv. så ville jeg ikke være bange for at købe en basset ud fra et sundhedsmæssigt perspektiv...

• #5   14. dec 2012 man finder ikke en mere kærlig hund end en basset hound, er altid venlig.. Men den lugter rimelig meget af hund, og savler.. det er det eneste negative jeg har erfaret smiley

• #6   15. dec 2012 Jeg syntes altså ikke at vores lugter mere end de andre hunde. Men ja den savler.....mest når den har drukket eller spist. Men det kan mange gange klares med et håndklæde. De fælder også en del. Og ja.....hørelsen svigter hvis der er en god duft. Men det er bare en flexi line, hvis man er i skoven smiley
    Og alle de personer som jeg kender med basset hound, har aldrig haft problemer med ryggen.

• #7   15. dec 2012 http://www.youtube.com/watch?v=KJol0g5K7-4

• #8   15. dec 2012 Tak for alle de gode svar...
    Har lige hendet den sødeste basset hound blanding på 1,5år
    Desværre er han vanrygtet, men det kærligste væsen, så er bare glad for at jeg kunne rede ham..

• #9   15. dec 2012 Hvad med at overveje den lidt lettere ( og en del mere sund at se på ) fætter til basset hounden?
    http://bassetklubben.dk/wordpress/?page_id=73

• #10   15. dec 2012 Jeg har den kærligste basset, hun er glad og aktiv savlende og lugtende smiley men verdens sødeste. Indimellem ret døv men charmerende. Sådan en fortryder man ikke man får ind i sit hjem.

Jeg har fundet kærligheden i hvertfald smiley

• #11   15. dec 2012 og tillykke med din nye hund. Men var det ikke "farligt" at begive sig ud i en vamrøgtet hund når nu du ikke vil have dyre dyrlæge regninger. Du ved jo ikke hvad foder den er vokset op på, om den har nogle særlige skavanker . Det er stort sats.
    kan godt forstå du gerne vil hjælpe hunden!

• #12   15. dec 2012 Jov ved det godt, men kunne simpelhen ik lade ham sætte ham ud i den stald igen,,

• #13   15. dec 2012 Hvor var det dog henne ? Og hvad er han blanding af?

• #14   16. dec 2012 Det var nede i ølgod.. det var et klamt sted kan ik forstå hvordan sådanne nogle kan have hund.. man kunne høre omkring 20 hunde gø inde i stalden i alle størrelser fra chi, til gd... Jeg måtte ik komme ind og se stalden,, og så havde de en hund inde i huset... smiley
    De sage at der var noget Begel i ham men det tror jeg ik det er noget ruhåret der er i ham..
    Han skal nok blive oprettet her inde skal bare lige have lidt billeder.

• #16   16. dec 2012 kan godt forstå sin redder-gen, kunne selv falde i . . . men efter at have reddet den, så havde jeg også kontakte politi og dyrværn og bedt dem kigge på det sted, det er jo lige så synd for de andre hunde.... Så det håber jeg meget du vil overveje for dyrenes skyld...

Hvordan fik du overhovedet kontakt til stedet ???

• #17   16. dec 2012 Tillykke du har lige været med til at holde liv i det klamme sted! smiley

• #18   16. dec 2012 Ja jeg har meldt dem til dyrværnet, var det første jeg gjorde da jeg kom hjem...

• #19   16. dec 2012 Det var en annonce på guloggratis..

• #20   16. dec 2012 Kan vi se den annonce?

• #21   16. dec 2012 Det må være denne: (link fjernet)

• #22   17. dec 2012 ...::: Ginger :::...
    Tak. Ja det er den annonce...
    Ved de har solgt nogle basset blandings hvalpe for en del måneder siden, og er spændt på om der dukker flere op om nogle måneder, da Jeg igår aftes fant ud at Bumle er kryptokid.. Ellers er Bumle bare en super glad lille hund, som der dov lige skal lære at bo indedøres,,

Kommentér på:
Kenskab til Basset

Annonce