{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.087 visninger | Oprettet:

Renlighed hos andre - altså på besøg. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en chihuahua på 1 år, han er helt igennem renlig. Men den anden dag da vi var til dyrlæge var han lige ved at tisse op af skraldespanden (forståeligt, da der er mange dufte af andre dyr) men jeg fik sagt det gør man ikke indenfor og så gik han videre.

Vi var så på besøg hos mine bedsteforældre, hvor vi så var uopmærksomme og han strintede op af deres vinreaol. De har ikke selv dyr, og har aldrig haft. De har heller ikke andre hunde/dyr på besøg.

Mit spørgsmål er så, hvordan kan man bedst forhindre dem i at gøre det ? Han er en hanhund, så han er jo territorial, men er det nødvendigt hver sted vi kommer ?

Grunden til jeg spørger er, at vi skal holde jul hos min onkel, og han har inviteret Fonzie med (uden jeg spurgte yay :D) og børnene glæder sig.

Men er der en måde hvorpå jeg kan introducere det nye hus (han aldrig har været i), så han ikke føler han skal markere sig ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renlighed hos andre - altså på besøg.
  • #1   18. dec 2012 Reiki gjorde det osse da jeg fik ham (10 mdr) -jeg lod ham beholde en lang snor på når vi kom ind, og når han så lagde an til at lette ben, blev han simpelthen kort og kontant smidt udenfor med et eftertrykkeligt NEJ.
    -det er jo ikke så meget et spørgsmål om renlighed (hvor jeg self ikke ville skælde ud ved uheld) men simpelthen om strinteri/afmærkning, og der mener jeg godt man kan tillade sig at "skælde ud".

    Det tog kun et par gange, så stoppede han. Den første tid var det hos mine forældre vi tog på besøg, og så bad jeg dem hjælpe med at holde øje, da han fik snoren af, men det gav ikke problemer
    De første gange han var med på besøg andre steder, var det så igen med ekstra opmærksomhed på ham, men han har ikke gjort det siden, så de par gange han blev smidt ud hos mine forældre var altså nok.

    Men jeg mener det gælder om at gribe ind tidligt, så det ikke bliver en dårlig vane -sådan en kan nemlig være sværere at pille af dem


  • #2   18. dec 2012 Men hvordan kan det så være at Polly (tæve) er 100% renlig, undtagen når vi er på besøg hos andre? Vandt som ikke vandte steder? Og hvad skal jeg gøre?

  • #3   18. dec 2012 Det som michelle skriver gælder både for han og hun hunde! smiley mange tæver markerer også..

  • #4   19. dec 2012 Jeg tror jeg vil prøve Michelles råd, og tage ham i snor indenfor den første stykke tid (vi ska lvære der i to dage)

    Ellers tænkte jeg på om det ville gøre nogen forskel at bære ham ind ?


Kommentér på:
Renlighed hos andre - altså på besøg.

Annonce