{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

renlighed {{forumTopicSubject}}

Hej vi har en chihuahua som er 12 uger, vi købte ham af en anden ejer som har lært den og tisse og lave på aviser, men han gør det så også alle andre steder.

vi prøver at gå ture så tit som mulig, men problemet er at det gider han ik, han var inde hund hos den tidligere ejer, i det hans poter var helt rene, og allerede nu hvor vi har gået med op til flere gange kan vi se de er blevet slidt mere..

Men som sagt problemet er at han vil ikke gå ture, og når det endelig lykkes vil han ikke træde af på naturens vejne før han kommer hjem..

Hjælp


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  renlighed
  • #1   18. apr 2008 Du skal lufte ham på den samme lille plet hvergang.....så bliver han tryg der. Har du en have ?
    Hvalpe vil nemlig helst ikke besørge der, hvor der kommer mange voksne hunde.....de vil helst ikke gøre opmærksom på sig selv.



  • #2   18. apr 2008 vi har desværre ikke have. vi har prøvet og tage ham samme sted hen, det hjælper heller ikke, han står bare og kigger dumt på os.
    problemet ligger os i at ham slet ikke gider gå tur.


  • #3   18. apr 2008 Prøv at gøre turen til noget sjovt for ham......ex. han får ekstra lækre guffere....i leger en leg han elsker o.s.v
    Så slapper han mere af når i er ude. I skal ikke gå en tur som sådan....bare hen til det sted i har valgt og bliv der.....hyg og leg med ham. Tag evt et stykke legetøj med eller han tæppe, så han har noget trygt......med tiden vil han se at verden ikke er så farlig.
    Husk ikke at pylre om ham for så bekræfter i ham i, at verden er farlig.


  • #4   18. apr 2008 Tålmodighed, gentagelser,ihærdighed.
    Det er nok de 3 vigtigste ting at huske....
    Tålmodighed, fordi hvis din hund i en alder af 12 uger allerede er hos ejer nr 2, så skal den igen til at venne sig til et nyt sted, hvor den skal ha opbygget noget tryghed. Tryghed tager tid og ro, og masser af kærlighed for en lille hund at opbygge.

    Hunde tisser osv, ofte kun steder hvor de er trygge, så det er her gentagelserne kommer ind i billedet, han skal ud på den samme lille tur HVER gang i tager ham ud, så er det meget muligt at i syntes at turen rundt om huset/ blokken er super kedelig, men lige nu gælder det om at han skal være tryg. Da han jo er en meget lille hund kan en tur på 500 m, for ham virke som en tur på 5 km virker på dig, - lang.
    Han skal selvfølgelig ha lov til at snuse og udforske alt det han vil når i er ude, så det er meget muligt at 100m tager næsten 20 min, men det er vigtigt at hvis han går og snuser, så giv ham tid til det, for det er på den måde han lærer alle områdets andre hunde at kende.

    Ihærdigheden skal i udvise ved at blive ved med at ta ham ud hver gang han har sovet, spist eller leget, og så skal i være super opmærksomme på hans små bitte tegn. Det kan være snusen i hjørnerne eller andet når han leder efter et tisse sted, og når han begynder på det så skal han ud, og det skal gå stærkt, så er det meget muligt at han en enkelt gang kommer på gaden med en ejer i strømpesokker, men det er det offer i må bringe, jeg har selv været ude i sneen på strømpefødder fordi min Dogue på 5 måneder ikke var renlig, men jeg vil helre ta et par rene sokker på, end at skulle tørre op efter hunden endnu en gang.

    Men husk nu endelig, hver gang han så har tisset eller lavet andet udenfor, så ros, alt det i kan, giv godbid og nus ham så han forbinder det at gøre sig ren udenfor med noget super rart.
    Hvis i har et grønt område i nærheden af hvor i bor eller har en have, så kan i jo til en start venne ham til at være der når i er ude, mange hunde syntes at det er rart med ligt græs at tisse på...:-)))
    Når i har været der nogle gange, så han er bekendt med det, så sæt en halv dag af til formålet, nemlig at han skal lærer at tisse ude.
    Ophold jer i det område et par timer, hvor i leger lidt med ham, tag (hvis det er muligt) et tæppe med, der lugter lidt af "hjem", så hans tryghed bliver lettere forstærket af noget kendt.
    Og husk, ros ros ros, når han gør det han skal, og beløn med noget ekstra lækkert....

    Jeg håber du kan bruge det - det har virket for mig og mine to tøser..
    Held og lykke med din lille hund






  • #5   18. apr 2008 mange tak for hjælpen..

    det vil vi prøve, skal os snart begynde på job igen så skal han være alene hjemme i længere perioder og det går ikke godt allerede han hyler op lige så snart vi går..

    Men ja ting tar tid så det er bare og klø på


  • #6   18. apr 2008 Nu har vi en hund fra august og hun er faktisk først blevet renlig for en måneds tid siden. Det skyldes ene og alene, at jeg ikke var stædig nok og gav for hurtigt op.
    Da jeg til sidst tog tyren ved hornene, så var det prombte lufteture hver 2. time, uanset om hunden havde lyst eller ej. Hvis hunden ikke rigtigt gad, så satte jeg mig ned på en græsplæne og efter lidt tid, begyndte hun at snuse rundt.
    Når hun kom til at lave noget indenfor, så tog jeg hende straks og sagde "nej" og bar hende ud. Men det krævede også at jeg havde et øje på hende hele tiden.
    Jeg håber at du kan bruge nogle af mine erfaringer.


  • #7   1. jun 2009 Min lille Chi gad absolut heller ikke gå ture... kunne også finde på bare at stå og glo på mig....
    men så tog jeg små pølse stykker med ud... lod ham lige få færten af dem i min hånd og satte ham så ned... Så kunne han ellers gå... først kun med fokus på mig og min hånd... og når den stille og rolig var tom, så synes han faktisk at andre ting er spændende...

    Han er stadig ikke fan af gå ture.... men han går da... ;.)



Kommentér på:
renlighed

Annonce