{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.187 visninger | Oprettet:

At gøre alt for sin hund? {{forumTopicSubject}}

Jeg sad forleden og fortalte noget "familie" om en "uhyggelig" oplevelse jeg havde med min hund for leden.
Min hund er en 10,5 mdr. gammel labrador blanding, og jeg går tit en tur i en mose hvor han kan løbe frit og vi får trænet indkald. Det går super og ingen problemer i det smiley
Men så her da der var frost, var mosen også frossen, og pludselig var min hund løbet ud på mosen - kun ca. 2 meter, men aner ikke hvor dyb den er, ved bare at den er ret dyb helt inde ved kanten.
Men jeg fik kaldt min hund ind med det samme og faren var ovre igen.
Da jeg så fortalte om denne oplevelse siger jeg noget i retning af:
"Årh, kunne du lige se at hunden gik igennem, og så skulle jeg ud og hente den og åhh.. Det kunne virkelig være endt galt!"
Og hendes svar er:
"Gør man virkelig det for en hund?!"
Mit svar var:
"JA! Selvfølgelig, jeg vil da ikke svigte mine dyr og vil da gøre alt for dem!"

Jeg er virkelig chokeret over at hun sagde sådan? Hvis hun nu havde en hund som fx gik igennem isen, ville hun så bare se til imens den druknede eller lå der indtil den blev så underafkølet at den døde? Det ville jeg aldrig nogensinde kunne!
Jeg er ejer for min hund, min hund er min trofaste ven og min bedste ven! Så jeg skal da beskytte den og gøre alt hvad der står i min magt for at hjælpe den på bedste vis?!
I min verden er det ikke beslutning jeg er i tvivl om. Min hund vil gå igennem ild og vand for mig, så er det mindste da at jeg gør ligeså?

Og så er det bare jeg tænker, er jeg den eneste som er "så skør" at jeg ville sætte liv og lemmer på spil for min hund? Eller følger i hendes mening?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At gøre alt for sin hund?
  • #1   18. dec 2012 Nej. Jeg tror det ville være en rygradsreaktion, man holder jo af kræet.

  • #3   18. dec 2012 Jeg har været i en sø lignende ting i Vallensbæk/albertslund d.23 dec. fordi Nova ikke kunne komme op. Min veninde fik mobil, punng og nøgler og så i. Nova var gledet på noget is på en sti og røg ud over et 2 m.højt bolværk (der var 2 m.ned til vandet.) Og hun kunne jo ikke selv komme op dernede fra. Så mig i, og så måtte min veninde tage imod oppefra. 35 kg dødvægt når der er is osv også er pænt svært at kæmpe med og FUCK det var koldt. Men hun kom op.
    Var pænt snottet i lang tid bagefter men ja- man gør alt for dem.


  • #4   18. dec 2012 Folk der ikke selv har dyr (hunde), har ofte ingen idé om hvad en hundejer vil gøre for sin hund! smiley
    JO selvfølgelig ville vi alle herinde gøre alt for at redde hunden!


  • #7   18. dec 2012 Linda ja men nogen gange tænker man sig bare ikke altid om. Men må da være super cool for dig at du bare kan være cool istedet for at lade følelserne råde. Så kold er jeg bare ikke.

  • #8   18. dec 2012 Jeg ville springe i. Kunne ikke bare stå og kigge, eller tænke over hvad jeg skulle gøre for at få ham op, mens han kæmpede i det kolde vand. Og hvis han nu druknede ville jeg helt sikkert også bebrejde mig selv resten af livet smiley

    Hvis jeg så et familie medlem/veninde falde igennem isen, ville jeg jo også gøre alt for at hjælpe dem smiley


  • #9   18. dec 2012 Tjah... jeg prioriterer nu altid min egen sikkerhed højest, og det tror jeg bestemt også jeg vil gøre i en presset situation. Er vant til det fra at arbejde med heste; altid gå væk fra en hest i panik, så du ikke sætter livet på spil. Det er simpelthen for trist at miste liv eller førlighed pga det.
    Jeg ville da gladeligt hoppe i en sø for at redde både hunden og hesten, det ville jeg da gøre gøre de fleste, men jeg ville aldrig risikere mit liv eller førlighed. Jeg har små børn og de skal ikke miste deres mor, hvis det på nogen måde kan undgås...


  • #11   18. dec 2012 Altså jeg sprang i havnen sidst i november i år efter min hund! Det var så sindsygt koldt og jeg fik mig en kæmpe forskrækkelse. Trods alt det, tror jeg at til hver en tid ville jeg gøre det igen! Jeg ville ikke kunne bære at stå og se på mens min hund druknede. Jeg skænkede det overhovedet ikke en tanke at jeg selv kunne være druknet.

  • #12   18. dec 2012 ingen tvivl! selvfølgelig var jeg hoppet i med det samme.. tror det er ren reaktion, lige meget hvor smart det egentlig er:)

  • #13   18. dec 2012 Jeg ville uden tvivl hoppe i vandet og få hende op!

  • #15   18. dec 2012 Jeg vil sige til en hvis grad, som en tidligere nævner, det hjælper jo ikke meget hvis du selv kommer i problemer. Det er noget af det første du lærer i militæret - og specielt hvis det er vand tæt på frysepunktet. Det er selvfølgelig an på situationen, men i de fleste tilfælde tror jeg man vil gøre alt, ihvertfald mest muligt...

  • #16   18. dec 2012 Jeg ville selv gøre alt for mine hunde. Jeg er sikker på jeg ville være dum nok til at løbe efter dem ud på veje, hoppe i isvand, løbe ind i en brændende bygning osv. Jeg er så glad for mine hunde og ser dem lige som andre mennesker. De er altid loyale over for mig, hvorfor skal jeg så ikke være det overfor dem? smiley
    men der vil altid være nogle der vil sige det er dumt, tja det er det vel også. Men det er sådan jeg vil reagere i sådan en situation smiley


  • #17   18. dec 2012 Heller ingen tvivl her - jeg er også en af dem som ville springe i uden at nå at tænke mig om. Ikke engang telefon eller noget vil jeg nå at tænke på at ligge fra mig.
    Men vil give Linda ret, og tager hatten af for dem som kan holde hovedet koldt hvis uheldet er ude...
    Sarah, synes det er noget mærkeligt noget at skrive at hun er kold=ligeglad med sin hund, fordi hun kan nå at tænke andre muligheder igennem istedet for bare at springe i.


  • #18   18. dec 2012 Jeg ville aldrig aldrig ALDRIG nogensinde bare stå og kigge på jeg ville gøre alt for at redde dem og måske er det ikke det klogeste men jeg ville så absolut pr refleks hoppe i og redde mine drenge... Ellers måtte vi sgu forlade denne verden sammen... Jeg lader dem IKKE i stikken,aldrig...



  • #20   18. dec 2012 Fru Robbie: Nej der er jo aldrig nogen der ville lade sine dyr i stikken, men det handler jo også om at tænke sig om først.

  • #21   18. dec 2012 Hvis man holder af sin hund, så gør man det vel rent refleks, redder den.

    Min gamle hund Felix faldt engang igennem den der slags dyretremmer i jorden (ved ikke hvad de hedder). Han troede han kunne gå på dem, men pludselig var han væk.
    Jeg havde ingen anelse om hvor dybe disse var, så vidste ikke hvor dybt han kunne falde. Men kunne da se at han til at starte med forsøgte at klamre sig til tremmen så en vis dybde må der have været, han kunne i hvert fald ikke nå bunden med poterne. Rent instinktivt kastede jeg mig bare ned og greb fat i ham og fik hevet ham op. Jeg nåede ikke at tænke om det var forbundet med nogen som helst risiko for mig.


  • #23   18. dec 2012 Jeg har da heller aldrig sagt at HUN er kold??? Det var sgu da vandet der var koldt!!!!

  • #24   18. dec 2012 Har selv været en tur i åen en iskold januardag, da Sally røg i. Så jeg VED ihvertfald at jeg gør hvad der skal til for at redde min lille skat. Tænkte ikke over det, jeg reagerede helt instinktivt.

  • #26   18. dec 2012 Sarah s - det var ikke til dig ;o)

  • #27   18. dec 2012 Nanna: årh beklager smiley

  • #28   18. dec 2012 Jeg ville springe i uden tøven selvom det er dumt. Men vil gøre alt for min hund. De vil også gøre alt for os jo smiley Så selvfølgelig!

  • #29   18. dec 2012 Jeg tror så ikke at "de fleste" vil risikere liv og lemmer for at redde deres hund. Nu kender jeg mest folk som også har børn, og jeg tror faktisk ikke at én eneste af dem ville risikere liv og lemmer for deres hund. Selvfølgelig vil man altid forsøge at redde den, men absolut ikke for hver en pris

  • #30   18. dec 2012 Ja, jeg vil gøre alt for min hund, jeg håber bare at det jeg nu gør, også er smart.

    Taiki er min første hund som helt og aldeles er min egen. Tidligere syntes jeg som din veninde/familie, at det var ekstremt når folk risikerede eget liv og helbred for deres hund.
    I dag foretrækker jeg, at det er mig der kommer til skade fremfor hunden - hvis jeg nogensinde skulle vælge. For jeg bliver helt klam ved tanken om, at han har ondt eller er bange.

    Jeg tror, at man skal have sin egen hund, for rigtig at kunne forstå. Dog er der nogen, for hvem hunde altid "bare" vil være hunde... Så længe de opfylder dens behov, er det okay. Men jeg forstår det ikke selv.


  • #31   18. dec 2012 For os er vores lille bamse et familiemedlem! Det føles så rigtig Maliq er hos os, og det er svært at huske den tid uden ham, hvor vi bare var os to! Vi vil gøre alt for ham! smiley

  • #33   19. dec 2012 Øh, ja jeg elsker da mine hunde, men samtidig har jeg også været ved at drukne i en sø som barn, og jeg kan ind imellem få det rigtig skidt bare ved at være i vandet i en svømmehal, selvom jeg har lært mig selv det.

    Så jeg ville sgu nok lige tænke mig om en ekstra gang, og som andre også nævner, så er man ikke selv til meget hjælp hvis man selv drukner.
    Så vidt jeg husker er det første mantra på førstehjælp også, at man skal begrænse skaden, ment på den måde, at man fx ikke hopper ned i en gylletank til ham der allerede er bevidstløs.
    Jeg ville da gøre hvad jeg kunne, men jeg er selv temmelig bange for lige netop vand. Tilgengæld har jeg før reageret ret instinktivt i "krise-situationer", så jeg ved, at selvom adrenalinen pumper, så er jeg god til at handle og tænke rationelt.
    Jeg har arbejdet både med dyr og mennesker, så det er man nødt til ind imellem...


  • #34   19. dec 2012 Nej vil ikke gøre ALT for at redde mine hunde. men jeg vil gøre meget. Og jo jeg elsker mine hunde, men jeg er altså også mor til to små børn, og hustru!!!!!!! Og mine børn kommer altså før noget andet..

    Hvis det skulle være som i det her tilfælde med is på vandet, og en af mine var ved at drunke, så vil jeg nu lige tænke mig om to gange, inden jeg bare hovdeløs kaster mig samme vej, for det første fordi jeg ikke selv er super god til at svømme, og har hund på 50 kilo, og en 50 kilo´s der går i panik, jaaa det ender nu nok med jeg selv drunken.
    Men men men jeg ved jo ikke med sikkerhed hvad jeg ville gøre, hvis det noglesinde sker.
    Men tror nu aldrig jeg vil gøre noget som kunne ende med at jeg selv mister livet eller førlighed.


  • #36   19. dec 2012 Man skal selvfølgelig altid lige tage et halvt sekund og tænke sig om, hvor risikabelt det er at redde sin hund fra en farlig situation, om man kan magte det det vil tage for at redde hunden.

  • #37   19. dec 2012 Jeg vil til hver en tid gå gennem ild og vand for mine hunde. Altid. Ikke om jeg ville bruge 3 sekunder på at overveje konsekvenserne.

    Jeg har så tilgengæld os et par hunde der altid vil gøre hvad de kan for mig.


  • #38   19. dec 2012 Jeg skulle nu også nok få sørget for at få hunden op - om jeg så selv skulle derned.

    Jeg har lige været indblandet i et stort ikke selvforskyldt trafikuheld - med den ene af hundene i bilen . det FØRSTE jeg tænkte på, da jeg kom ud af airbags (endnu inden jeg havde løsnet mig selv fra sikkerhedsselen) var HUNDEN - som sad i bur spændt fast på passagere sædet!
    Det var Hunden der blev ringet efter "ambulance" til først, samtidig med andre ringede 112 - hun blev afhentet, endnu før redderne fik lov at lægge mig i ambulancen. (iøvrigt skal siges at hverken hund eller jeg brækkede noget - men bilen er totalskadet)

    Det er mit ansvar - og er jeg ved bevisthed og fungerende - så JA så kommer hunden først.

    En god ing er iøvrigt at sørege fora t vide noget om vinterredning og førstehjælp til hunde - hvis man lader hunden gå løs i nærheden af søer


  • #39   19. dec 2012 Til jer der siger at i vil sætte liv og førlighed på spil for at gøre alt for at redde jeres hunde,lige meget hvad, har i børn??

  • #40   19. dec 2012 Nej jeg har ikke børn, men det ændre intet.

  • #41   19. dec 2012 Jeg ville højst sansynlig smide mobil og nøgler/pung på jorden først.

    Og enig med Kathrine, mine hunde ELSKER vand, men det er no go hvis der er is på. Der går vi slet ikke i nærheden af det.


  • #42   19. dec 2012 Jeg må tilstå og sige at før jeg fik børn Jo jeg ville gøre ALT for mine hunde ALT.

    Men men nu er jeg mor til to, og livet har altså fået en anden mening, jeg vil ikkke længere gør alt for mine hunde, jeg vil gøre rigtig meget, men ikke sætte mit liv eller førlighed på spil, muligt jeg har et ansvar, men det har jeg da bestemt også for mine børn og mand, og igen mine børn kommer før alt andet og alle andre.


  • #43   19. dec 2012 Tja, sådan er vi så forskellige.

  • #44   19. dec 2012 Jeg tror nu at hvis man har børn, at man lige tænker sig om en ekstra gang før man kaster sig ud i noget, som kan være alt for risikabelt og betyde at børnene derhjemme risikere at miste sin mor eller far.

  • #45   19. dec 2012 Nu som medløber
    Vent nu og se til den dag hvor du selv står med dine egne børn, om du måske ikke alligevel vil tænke dig om en ekstra gang.

    Der sker altså noget med mennesker når de får børn, noget de ikke i deres vildeste fantasi havde forestillet sig.


  • #46   19. dec 2012 Jeg venter gerne og ser, men det ændre intet. Jeg vil altid gøre hvad der står i min magt for mine hunde. Det er mit ansvar. Jeg ville gøre det samme for mine børn.

  • #47   19. dec 2012 Ja her i hytten har vi (snart)2 drenge og det ændre ikke på at vi ikke ville hoppe efter pigerne hvis en af dem skulle være ved at drukne. Så det kommer nok an på hvem man er og hvad ens hund betyder for en.

  • #48   19. dec 2012 Jeg vil gå RIGTIG langt for min hund, men det bliver ikke på bekostning af, at min datter skal risikere at miste sin mor.

  • #49   19. dec 2012 Jeg har engang været så dum at slippe mine forældres cocker fri, sammen med min egen lille papillon - min egen kan jeg som regel kalde til mig, men ikke når cockeren viser vejen. Og vejen den dag, var ud på en meget stor sø med is på.. Jeg var panisk og turde næsten ikke kigge på det, men aldrig i livet om jeg var løbet efter. Aldrig nogensinde. Jeg vejer 4 gange så meget som cockeren gør, så chancen for at jeg gik igennem var nok pænt stor..

    Var jeg gået efter dem, havde jeg ikke en jordisk chance for at redde nogle af hundene. Heldigvis holdte isen, så det blev ikke nødvendigt, men lige i det tilfælde havde jeg nok kontakte falck eller noget i den stil, så de kunne hjælpe mig med at få mine dyr op af det iskolde vand.


  • #50   19. dec 2012 Ja ja sådan er vi så forskellige!!



  • #51   19. dec 2012 Jeg var hoppet i, han er jo mit barn, ville være ren refleks. Og jeg er heldigvis vinterbader, så koldt vand er jeg ikke bange for. Ville aldrig bare se på.

Kommentér på:
At gøre alt for sin hund?

Annonce