{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
729 visninger | Oprettet:

Bider i alt hvad skal jeg gøre..?? {{forumTopicSubject}}

Min forlovede har denne hund

http://hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=15573

Men vi har fået det problem at når vi ikke er hjemme bider hun/ødelægger alt hvad hun kan komme i nærheden af!! :-S Hun har legetøj kødben osv i det rum hun er i (Sammen med shiva som er på min profil) rummet hun er i er entre og badeværelse!! Grunden til hun (de) er i entreen og badeværelset er at vi en dag kom hjem til en ødelagt sofa fordi mikka havde ligget i sofaen og spist en kuglepen!! Nu har vi prøvet at fjerne ALT i rummet på nær self hendes kødben legetøj hundekurv vandskål og de ting hunden nu skal ha ved sig!! Men lige meget hjælper det!! Når der intet andet er i rummet hun kan bide i så bider hun tapeten af væggen og bider videre i betonen!! Sågår dørstopperen som er skruet ned i gulvet har hun tygget i stykker!! Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe os da vi ikk ved hvad vi skal gøre!! Det er så slemt nu at marina overvejer at vi måske skulle gå af med mikka igen da det er ved at være en temmelig dyr og ubehagelig ting!! Plz hjælp os!! Evt skriv en sms til mig (martin) på 27287630


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bider i alt hvad skal jeg gøre..??
  • #1   24. okt 2006 Har i prøvet med musik i rummet??

  • #2   24. okt 2006 Jeg ville starte helt forfra med alene hjemme-træningen..

    Det lyder som om at hun har det skidt med at være alene..

    Husk på at hun ikke ødelægger fordi hun synes at det er sjovt, men fordi hun har det møgskidt med at I har forladt hende og derfor forsøger at abstrahere fra det ubehagelige ved at tygge i ting!


  • #3   24. okt 2006 Hvad med et bur?

  • #4   24. okt 2006 Men for hunde med angst for at være alene hjemme er buret i mine øjne en rigtig god løsning

  • #5   24. okt 2006 er lige begyndt på det?
    Er det hunden på din profil som næsten er 1år?


  • #6   24. okt 2006 Jeg ville aldrig drømme om at sætte en angst hund i bur eller give den mundkurv på..

    Det er symptombehandling og fjerner ikke hundens følelse af angst, men fratager den blot muligheden for at komme af med den rastløse energi den får af at være angst....


  • #7   24. okt 2006 mange hunde der har et bur føler sig jo trykke derinde....senere kan lågen jo åbnes

  • #8   24. okt 2006 Når den er angst for det at være alene, vil den ikke være mindre angst af at være i et bur alene.. Det er jo følelsen af forladthed der gør at den ødelægger og den følelse ændrer sig jo ikke bare fordi den kommer i bur..

  • #9   24. okt 2006 Jeg siger det bare fordi jeg kender nogen der har haft succes med det.......

  • #10   24. okt 2006 Camilla, det er heller ikke for at hakke på dig! :o)

    Jeg stiller bare spørgsmålstegn ved det at bruge bur og mundkurv som forebyggende, for det fjerner jo netop ikke hundens fornemmelser og følelser som er det den til start reagerer på.. Disse følelser er man jo nødt til at gå ind og arbejde med førend at hunden får det bedre..


  • #11   24. okt 2006 Vi havde også talt om det med mundkurven!! Men hunden kan jo ikk drikke med mundkurv på..?? Ja de begge bliver altid luftet inden vi køre hjemme fra!! til camilla og happy j ja det er den hvide samojede blanding der er tale om!! Den sorte (shiva) har 7-9-13 aldrig lavet noget ballade!! Grunden til at jeg ved at det er mikka der laver balladen er at jeg har taget hende på fersk gerning et par gange!! Hmm det med buret.. tjaa måske det er løsningen..?? Men så hælder jeg nok lidt mere til mundkurven må jeg jo nok indrømme!!

  • #12   24. okt 2006 mie- nej nej:-)
    men jo måske fjerner det nærmere ejerens problem end hundens.....


  • #13   24. okt 2006 Kikki og rasmus.. Ja har prøvet med musik da hundene var i hele huset!! Det hjælper heller ikk!! :-S

  • #14   24. okt 2006 martin- mener der findes mundkurve hvor de godt han drikke

  • #15   24. okt 2006 Men kan ikk forstå hvis hun sku kede sig...?? De har jo hinanden!! Og har da set dem lege sammen nogen gange når jeg er kommet hjem!!

  • #16   24. okt 2006 Martin, hvorfor ikke kigge på hvad årsagen til disse ødelæggelser kan være istedet for "bare" at putte den i bur eller give mundkurv på...

    Og vil sige at HVIS I vil bruge nur, så er det rigtigt rigtigt vigtigt at hunden er vænnet til at et bur er et dejligt og trygt sted at være og noget den er vænnet til gennem nogen tid, ellers er det modbydeligt at proppe den ind i et en hel dag (og hver dag)..


  • #17   24. okt 2006 mie- jaa du har nok ret.......men kan det kureres på den måde?

  • #18   24. okt 2006 Det har det gjort på min egen..

    Jeg har ALDRIG overvejet hverken bur eller mundkruv, for det ville have knækket hende..

    Jeg startede forfra med alene-hjemme træningen.. Lavede øvelser, mange øvelser for at gøre hende mere selvstændig, arbejdede (gør det stadig) meget med at gøre hende træt i hovedet om morgenen inden jeg går (med spor, feltsøg, madsøg osv) og alt det har gjort at hun idag er tryg ved at jeg går fra hende..


  • #19   24. okt 2006 Men jeg kan også mærke at jeg skal bare stresse en lille smule om morgenen eller ændre lidt i rutinen så er hun der med det samme og ødelægger væggen..

  • #20   24. okt 2006 mie- gudskelov har vores største problem været at der blev bidt i karmene under tandskift:-)

  • #21   24. okt 2006 Mie hvad mener du med jeg skal kigge på hvad årsagen er til disse ødelæggelser..?? Altså hvordan..?? :-S

  • #22   24. okt 2006 camilla.. ja mikka hun bed i trægulvet i det sommerhus vi boede i!! Ja lyder underligt men hun bed i revnerne imellem brædderne!! :-S

  • #23   24. okt 2006 Martin, det jeg mener er at hun ødelægger af en årsag og ikke bare fordi hun synes at det er sjovt..

    Enten keder hun sig, og så må I kigge på at aktivere hende mere inden I går

    Eller også har hun en seperationsangst der skal arbejdes med..

    Men det kommer meget an på om hun altid har ødelagt, eller om det er kommet nu lige pludseligt eller er det kommet fordi at I har ændret på nogle forhold derhjemme..

    Der kan være rigtig mange grunde til at hun udtrykker sig i form af ødelæggelser. Jeg mener bare at det er "for nemt" bare at putte hunden i bur eller give den mundkurv på. For godt nok forhindrer det hunden i at ødelægge men det fjerner jo ikke årsagen til at den gør det..

    Forstår du hvad jeg mener? Hvad tror du selv er årsag til at hun splitter ting ad?


  • #24   24. okt 2006 Jamen jeg tror måske selv (tror) at det er fordi at hun ikk vil "finde" sig i at de kun må være i gangen!! Men da vi lige har købt nye sofaer til 10000,- tager jeg ingen chancer da det ikk lige er hver dag vi lige har 10000,- liggende til nye sofaer hvis du forstår..!! Men hun er blevet meget slem efter at de kun er i gangen!! Men jeg bliver nødt til at smutte i seng nu da jeg skal op klokken 5 imorgen tidlig og på job!! Men håber virkelig at der kommer nogen gode forslag til hvad jeg skal gøre!! Mvh martin

  • #25   24. okt 2006 Ok, Martin..

    Ellers så søg venskab, så skal jeg fortælle dig hvad jeg gjorde for at forhindre min egen i at splitte det hele ad..


  • #26   25. okt 2006 Folkens det er en spids blanding.. Sådan en er brugs hund den skal have lov til at lave noget den skal ikke bare gås en lille tur med.. Den keder sig...

  • #27   25. okt 2006 hejsa

    jeg har selv en samojede, som også har ødelagt en masse, når han var alene hjemme, men det er heldigvis ved at gå over efter at han er ved at blive voksen....
    jeg har valgt at gøre nogle bestemte ting inden jeg går fra min, fordi samojeden er en klog hund, som har brug for meget stimulation både fysisk og psysisk...

    vi går en god tur som noget af det første, det er ca ½- 1 times gåtur, hvor han både får lov til at snuse og trække lidt (trækker mig om af bakkerne, når de bliver for hårde:-)) derefter får han sin morgenmad kastet ud i haven, hvor han så selv skal snuse sig frem til det. derefter gemmer jeg nogle guffer rundt i hele huset, som han derefter skal finde. alt dette gør at min samojede bliver både fysisk og mentalt træt


  • #28   25. okt 2006 lyder som om hun keder sig gevaldigt. Hun er også i den værste lymmelalder kan jeg se, hvilket er hundenes teenage periode.
    Sørg for at gå en lang tur med hende om morgenen, og når i så kommer hjem skal hun ud og stimuleres.

    Hvis det er helt galt, så kan man sætte et webcam op, og noget walkie-talkie halløj op, også lade som om man går, logge på webcamet, også råbe NEJ hver gang hun prøver at bide i noget. Har hørt at det skulle være effektivt.


  • #29   25. okt 2006 Jamen jeg tror jeg prøver det gitte p gjorde!! Så må jeg se om det hjælper!! smiley Men tak for en stor indsats til at give mig gode svar!! smiley Mvh martin

Kommentér på:
Bider i alt hvad skal jeg gøre..??

Annonce