1.175 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Det der med 'voksen og fornuftig'... Det der med 'voksen og fornuftig'...

Ja ja, til jer der har teenagehunde og tænker, de nykker går over når hunden bliver voksen.. ikke en skid hvad de gør! smiley

Min Keiko blev 4 i oktober og hun holder fast i sine unghundevaner. Eksempelvis er ALT papir i hendes højde "fair game" når jeg går ud af døren. Eksempelvis en huskeseddel eller et magasin på sofabordet. Fint nok, det har vi så vænnet os til. Ligger der noget, bliver det flænset, færdig. Hun rører intet andet.

Men nu synes damen åbenbart, det er for kedeligt, så hun har udvidet "repertoiret" til også at gælde papir i køkkenet! Jo jo, når jeg er ude af døren går hun i køkkenet og flår alt hun kan nå, ned og flænser det. Se, det er jo IKKE i hundehøjde men det gælder alligevel..

Såeh farvel julekort fra mormor og morfar og hvad værre er, farvel til kvartalsregningen på vand-varme-el... Til alt held er det mit menighedsråd jeg skal betale til, men hvor pinligt er det lige at ringe til kassereren (som kender hundene) og sige "Keiko har ÆDT min regning, må jeg bede om en ny?" Så lyder man jo ikke som en skolepige, der kommer med dårlige undskyldninger, ala "min hund har ædt mine lektier."

Så glæd jer, folkens, nykkerne varer hele hundens liv, og jeg har lært at papir mv. nu hænger i en højde af halvanden meter, indtil kræet lærer at klatre smiley Her er hun i øvrigt, i al sin charme:

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• VVS installatør 1.800 kr.
  • Lampe rep 650 kr.
  • Klipning af hæk 1.700 kr.
  • Eletriker 1.500 kr.
  • Udskiftning af dele på cykel 600 kr.
  • Rengøring 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det der med 'voksen og fornuftig'...
  • #2   19. dec 2012 Der er nu heller ikke noget bedre at komme hjem til en rulle toilet papir, der ligger i HELE lejligheden! smiley

• #3   19. dec 2012 Ja, det er skønt som de der voksne hunde ikke er en skid voksne så snart man forlader huset, ikke?

Keiko klarede også i forrige uge selv at stjæle sin antibiotika, og flå papiret af pillerne - men ikke æde mere end den ene, hun skulle have den dag smiley

• #4   19. dec 2012 tihi her er det alt papir som knitre. Nogle typer reklamer, regninger, kvitteringer (nogle er også garanti beviset) og værst af alt, PENGESEDLER.
    Calle har sågar præsteret at fiske en bon ud af min søns åbne pung mens han havde den i hånden. Han kiggede væk et split sekund og så ser jeg Calles lille hoved smutte ind under knægtens arm og lige så forsigtigt (og meget hurtigt) liste den ud af pungen.
    Den last ser ikke ud til at være blevet mindre af at han har rundet 2 år.

• #5   19. dec 2012 Sidder lige nu og klapper i mine små tykke hænder over at begge mine er for gamle og kedelige til at flænse ting i stykker smiley

Til gengæld har jeg en labrador med stort L, lugter det af mad kan det spises!

• #6   19. dec 2012 De fleste hunde vil lave "unoder" det meste af deres dage, hvis der ikke kommer en yngre hund ind og "overtager". Min langhårede har altid været meget energisk og an kunne altid finde et eller andet at bruge tiden på, det mest ekstreme tilfælde, var hvor han bed listerne af min bil. Men efter vi fik Don, er han blevet mere rolig, som om han har indset at han skal til at være den voksne nu.

• #7   19. dec 2012 Heldigvis en gammel bil, der snart skulle til skrot anyway. Hvis han havde gjort det på den nye, havde jeg nok flået hovedet af ham, haha smiley

Kender det godt, Ajax, der er 11 år, de fleste tror han er hvalp, fordi han går meget let på tå, lidt hvalpet. Men når de så ser alt hans grå hår, kan de godt se det, hehe smiley

• #8   19. dec 2012 Så pudser jeg lige min glorie og klapper mig selv på skulderen for at have lært Bella kun at ødelægge papir når hun får kommandoen "konfetti" smiley

(selvom en papirpose med en halv pizzabolle, som min kæreste havde glemt, var liiiiiiiidt for fristende...haha! smiley )

• #9   19. dec 2012 Øv..................Mine hunde laver slet ikke den slags, sjove unoder.
    Igor kan allerhøjst svinge sig op til, at tag en -tom- toiletrulle (altså det inderst pap), hvis der ligger en på gulvet.
    Ikke noget med at bide den i stykker.
    Næ- han ligger bare og vogter så ingen af de to andre får den (hvilket de nu heller ikke er spor intersseret i)

• #10   19. dec 2012 Vi har så prøvet at komme hjem til en væltet rødvinsflaske. Min mor havde nydt et glas dagen før og sat flasken på køkkenbordet med prob i. Vores gamle tæve Dina havde så hygget sig med det her, og direkte badet i det og så hoppede i møblerne. Idag kan vi kun grine af det, men dengang synes mine forældre bestemt ikke der var meget at grine af!
    (Må hellere lige sige at vi fik Dina undersøgt med det samme da vi var bange for hun havde drukket af vinen, der var heldigvis ingenting med damen ;o)). Det er så første og sidste gang de har ladet en flaske vin stå fremme! smiley

• #11   19. dec 2012 Jeg tager mine ord i mig igen... Har lige været ovre og handle og hvad er det første jeg ser da jeg kommer hjem?? -Skraldespanden flænset i atomer i køkkenet smiley Min kære labrador har da lige fået åbnet skabslågen, og kunne åbenbart lugte mad... Suk...

Sidder nu og slår mig selv i hovedet for har jo nok ikke fået lukket lågen ordentligt.. Dumme mig...

• #12   19. dec 2012 Jeg troede at det var snevejr da jeg kom hjem;-)

profilbillede
  • #13   19. dec 2012 Og lige et mere fra et andet rum

profilbillede
  • #14   19. dec 2012 Min ekskones gamle hund havde noget med tøj. Især underbukser og tøj hvor der evt. har været blod på :s

Så det skete at han tog det fra vaskekurven eller også hvis vi havde ladet det ligge og flyde og så blev de "elskede" underbukser altså bare flænset til atomer smiley Og samme med min eks' ynglingstrøje, som hun havde haft på den dag hun blev opereret. Den lugtede åbenbart af operation og så skulle det stykke der havde ligget over såret altså bare dø! :k
    .... Og mine flotte dyre hotpants som jeg havde fået i gave :s De dyr, de KAN være meget svære at elske sommetider smiley

• #15   19. dec 2012
    Jeg kan så berette at kombinationen af 2 jacks, en skabsdør der ikke er lukket helt, og 2 x KÆMPEkøb af toiletpapir OG køkkenrulle ( fra Bilka) resulterer i at ens hjem ligner Winter Wonderland og at det fylder noget nær 2 ruller skraldesække at rydde stumperne op...

Og nej, jeg var ikke i humør til at tage billeder smiley

Kommentér på:
Det der med 'voksen og fornuftig'...

Annonce