{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.688 visninger | Oprettet:

Det der med tænder {{forumTopicSubject}}

Jeg søger nogle råd til hvad der findes af ting og sager som kan hjælpe mod eller mest af alt forebygge tandsten.

Tandbørstning er ikke noget der er nemt på Tucker og derfor tror jeg ikke rigtig det gavner noget.

Han får kødben, men det er ikke noget han er hel vild efter og spise, så det bliver kun måske et kyllingelår i ugen - evt. 2, så tænker ikke at det har den store virkning?

Han fik i februar tandrensning, så pt. ser tænderne fine ud, men jeg vil jo gerne at de bliver ved sådan. Han har så til gengæld virkelig dårlig ånde - hvad kommer det af, når tænderne er fine?

Er der noget man kan bruge som folk har god erfaring med? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det der med tænder
  • #1   30. mar 2017 Jeg har gode erfaringer med det der plaque off-pulver, men det er vist ikke alle det virker på.

  • #2   30. mar 2017 Aptus tyggelapper.de er behandlet med enzymer

  • #3   30. mar 2017 Plaque off-pulver har jeg kigget på, kunne være super om nogle flere måske lige havde gode erfaring med det. Må man bruge det oven på dåsemad også?

    Aptus tyggelapper - aldrig hørt om det, det må undersøges smiley


  • #4   30. mar 2017

    profilbillede
  • #5   30. mar 2017 Plaque off har ikke haft virkning på mine forældres hunde - den ene har fået fast tandrensning hver 5.-6. måned ..
    Mine får rå frosne kalvehaler eller kalveben ca 1 gang om ugen og har altid fået ordnet tænker og de er Flotte hvide uden tandsten .. mine forældres er påbegynd det samme, og har væsentlig pænere tænder nu .. men det kræver selvfølgelig at hunden vil spise råt


  • #6   30. mar 2017 Jeg har brugt Plauge-off til katte.. Har ikke kunne se nogen foreskel smiley

  • #7   30. mar 2017 Kathrine - Så ben en gang om ugen har været nok hos jer?

    Salla - Ved du hvor længe sådan et stykke holder? Er det noget hunden bare lige spiser på 2min?


  • #8   30. mar 2017 Derværende, vi har dem blit på nettet. Har ikke set en hund spise dem. Men de burde holde ok til de små hunde

  • #9   30. mar 2017 Plauqe off har heller ikke haft nogen effekt her. Charlie får rå ben af forskellig slags og det holder tænderne super fine smiley

  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.007
    #11   30. mar 2017 Plaque Off virker fint på Ingle. Du kan sagtens give pulveret sammen med vådfoder.

  • #13   30. mar 2017 Plaque Off virkede fint her. Vi brugte det før vi råfodrede og vores hunde har aldrig fået renset tænder hos dyrlægen.

  • #19   30. mar 2017 Plague Off har fin effekt her. smiley

  • #21   30. mar 2017 Ja, det er jo lidt delte erfaringer med Plague Off, ved ikke om jeg skal afprøve det på et tidspunkt.
    Hvis ben en gang i ugen kan være nok, ville det jo være super.

    Han får primært tørfoder og så måske vådfoder 1-2 dage i ugen. Jeg ville meget gerne fodre ham råt - også pga. tandsættet - men synes simpelthen ikke at jeg har fryserplads til det + forstand smiley


  • #24   31. mar 2017 Erika - ja her får de 'kun' ben en gang om ugen smiley og de har alle flotte hvide tænder

  • #26   31. mar 2017 Jeg skal gerne indrømme, at jeg ikke har prøvet mange forskellige ben, for jeg aner ikke hvor jeg skal købe det - så det samtidig er i en lille nok størrelse.
    Jeg startede med stegeben, men Tucker er en af dem som ikke kan spise gris. Så gik jeg over til kyllingelår, sådan ét bruger han over en halv dag på at spise og så skal jeg ikke forvente han vil spise det igen et par dage efter.
    Nu har jeg prøvet oksehaler, der har han indtil videre kun fået et og det fik han kun spist en lille smule kød af.

    Jeg ville så gerne fodre ham råt, men hver gang jeg prøver at sætte mig ind i det, så virker det bare så sk*de uoverskueligt og jeg vil jo ikke ende ud med at fodre ham forkert.
    Jeg har samtidig én hylde i fryseren ca., så jeg kan ikke købe særlig stort hjem og så ser det netop ud til at blive en temmelig høj pris.


  • #29   31. mar 2017 Jeg ved godt hård afføring kan være fint nok, men når hunden skriger når den skal af med det, så står jeg af - så fodrer jeg hellere med ben der giver tilpas hård mave smiley

    Jeg synes det er meget blandet hvad jeg har læst om at give hakket kød. Samtidig tænker jeg at det med at give råt, har meget at gøre med at hunden også får noget den rigtig skal tykke i - en hakket kød blanding opfylder vel ikke det?


  • #33   3. apr 2017 Jeg stoler på at min dyrlæge har gjort et ordentligt arbejde med Tuckers tænder. Der blev ikke fjernet nogle tænder, så slemt var det slet ikke - de kommenterede dog at han mangler 8 tænder, ligesom fortænderne i undermunden sidder sammenpresset, men uden betydning.

    Tucker KAN sagtens spise ben, han går bare nemt død i det. Han er generelt en ret speciel hund hvad angår mad og godbidder, så det er altid en prøvelse at finde noget som er interessant for ham.

    Tandbørstning er han bare ikke glad for, jeg kan nogenlunde komme til at tage ydersiden, men top og inderside er slet ikke til at komme til og så er det jo ikke godt nok.
    Men vi prøver med ben, minimum en gang i ugen og så må jeg se om jeg kan få fat i lidt forskellige, så hunden er tilfreds.


  • #39   3. apr 2017 Hvis din hund er en af dem, der ikke kan tåle gris, skal dette respekteres. Så det er super, at du holder fast, på det.

    Årsagen til, at kylling kan have svært ved at være nok, til tandrensning, er, at der ikke er de hårde ben i, mest brusk. Dette kan du afhjælpe ved at give det frossent ... de fleste hunde kan tåle det frossent (helt små hunde skal man dog være forsigtige med, da det kan sænke deres temperatur drastisk ... men det er de helt små vovser) ... prøv dig frem, da frossent kød, virker tandrensende. Her i sommer kan det ligefrem være dejligt for hunden, at få noget der køler smiley

    Frossent kød slider dog en del på tænderne, men ikke mere, end ben gør smiley Dog er det jo godt, at være obs. på det.

    Det at råfodre kan virke uoverskueligt. Og har du reelt ikke overskuddet, så kan du nøjes med at gøre det delvist, som du gør nu. Vores hunde er omnivorer så de kan spise langt det meste.

    Ang. tænder skal det jo så være noget der kommer godt rundt. Kødtrevler og ben, er selvf. det absolut nemmeste og naturligste. Men det behøver ikke være dgl.

    2-3 gange i ugen, vil være mit råd. Kylling, lammeben etc. er skånsomt for maven, i forhold til ikke at give forstoppelse, hos de fleste hunde smiley

    Jeg har prøvet plaque-off på katten, uden virkning. Hun bliver nu delvist råfodret, og har ikke længere tandproblemer.


  • #40   3. apr 2017 Sanne M - Jeg har da slet ikke lige overvejet det med at benet i kyllingen måske ikke er hårdt nok, så er det måske godt nok at jeg er begyndt at kigge lidt efter andre ben også smiley
    Jeg har faktisk flere gange givet ham dem frossen, fordi jeg har glemt at tage dem op i tide, men herren lader dem så ligge til de er næsten optøet smiley


Kommentér på:
Det der med tænder

Annonce