{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
677 visninger | Oprettet:

Det der med foderallergi {{forumTopicSubject}}

Ah ja, jeg forestiller mig at det her er et dumt spørgsmål, men jeg vil altså være helt sikker, så bær lige over med mig smiley

Hvis vi snakker foderallergi, så kan hunden f.eks. ikke tåle okse - her snakker vi så ALT okse, ikke? - Det er ikke så besværligt at hunden vil kunne tåle okselunge, men ikke okselever, vel? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det der med foderallergi
  • #1   20. jan 2016 Vil tro det kommer an på hvad det er ved okse den slår ud af smiley

  • #2   20. jan 2016 Hvis det er et protein, hunden ikke tåler, hedder det så ikke foderintollerence? Allergi er en anden reaktion. Forvekslingen laves tit, nok også for nemheds skyld af dyrlæger.
    Jeg vil bestemt mene, at hvis hunden er intolerant over for okseprotein, så er det alt okse. Men måske tilberedningen kan gøre en forskel, jeg ved det ikke.


  • #3   20. jan 2016 hvis hunden reagere på okse, så ville det højsandsynelig være alt slags okse.

    min slår fx promte ud på fisk, ligegyldig hvad fisk jeg giver ham.
    samme på okse.


  • #4   20. jan 2016 Okay, så lyder det til at være som regnet med.
    Det er bare rart at vide vide hvis jeg skal have testet forskellige ting på ham smiley


  • #8   21. jan 2016 Egentlig er det slet ikke sikkert at det er foderallergi.

    Vi har kørt på hypoallergenic foder nu i 2 måneder uden at se nogle større forandring. Han blev startet op på det efter en voldsom omgang kløe med dertilhørende udslæt på maven og problemer med ørene igen. De ting kom der styr på og tilbage var hans voldsomme poteslikken.

    Nu efter 2 måneder på det foder, slikker han stadig poter men ikke ligeså meget, ergo mener dyrlægen ikke at han er 100% foderallergiker - men kan ikke afvise at der er noget, derfor menes der at jeg skal teste ham langsomt med forskellige ting.

    Så igen, det kan godt ske at Tucker egentlig kan tåle alt spiseligt, men nu tager jeg bare ikke lige nogle chancer smiley Og så er det rart og vide om jeg bare kan teste ham på "okse" eller om jeg skal teste ham på hver slags "oksedele" og det samme ved andre proteiner.


  • #9   21. jan 2016
    men hvis foderet ikke har hjulpet 100% kunne det tyde på det måske var noget i hans omgivelser der gør han klør sig.
    er han testet for fx husstøv mider, pollen osv ?


  • #10   21. jan 2016 Nej det er han ikke. Vi startede med at ville teste foder og så ville næste skridt blive blodprøve smiley

Kommentér på:
Det der med foderallergi

Annonce