{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kemisk kastration
  • #1   19. dec 2012 Et kvart minut på din ven google og du har svaret.

    http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=1159/sprog=1/grp=3/menu=15/


  • #2   19. dec 2012 Der står da ikke noget om pris smiley ?

  • #5   19. dec 2012 Vi gav små 600 for den der holder ½ år. Den normale koster vist 1200-1400 rundt omkring

  • #6   19. dec 2012 i mit område 850 kr, selve implantatat koster dyrlægen 503 kr i indkøb mener jeg og min dyrlæge tog en halv konsultation

  • #7   19. dec 2012 Jeg giver 850

  • #8   19. dec 2012 Okay. Vi er fra Aarhus - er nogen af jer derfra? smiley

  • #9   19. dec 2012 Og er der nogen af jer som har en god/dårlig oplevelse med det? Samt hvilke positive og negative (bi)virkninger den have? smiley Jeg går meget og overvejer det til Bailey. Han er simpelthen umulig for tiden. Der er vidst tæver i løb her i området og han hører intet af hvad jeg siger, jeg synes det er synd for ham, fordi det resulterer i meget skæld ud/irettesættelse eller hvad man nu kan sige, fordi han ikke hører efter. smiley

  • #10   19. dec 2012 Okay. Bailey har også tendens til at strinte/tisse i andres hjem - ikke herhjemme (så vidt jeg ved ;-)). Så måske kunne det være det var en rigtig god ide.

  • #11   19. dec 2012 Hov og hvordan var jeres hunde lige bagefter? var de ligesom hvis de var opereret og der var et sår eller? smiley Jeg ringer selvfølgelig også til dr dyr og hører ham. Men nu vil jeg også bare gerne høre jeres erfaringer smiley

  • #13   20. dec 2012 min hund gjorde det samme som mette n´s hund, allerede et par dage efter, kunne jeg mærke en positiv effekt. hans kugler blev lidt mindre, men det var også det

  • #14   20. dec 2012 Jeg har nu været rundt i hele hytten for at se om han strinter inden for, og det tror jeg faktisk han gør. Har nu haft snakket med 10 dyrlæger i aarhus området, og hold da op hvor prisen svinger.

    Der er nogle som bruger et hormonpræperat (eller hvad det nu hedder) og ikke implantatet - hvad mener i om det?


  • #15   20. dec 2012 Tak for svar Mette smiley

    Var det også Suprelorin i fik?


  • #16   20. dec 2012 Suprelorinimplantatet er KLART at anbefale frem for andre hormonpræparater (Promon var ret brugt i gamle dage, men må siges, at være outdated.)

  • #17   20. dec 2012 Tak for alle inputs! Nu har jeg bestilt en tid i morgen til Bailey til en kemisk kastration med Suprelorin implantat. Det koster 811 kr, ved vores egen dyrelæge, som jeg stoler 100 % på. Så det bliver spændende at se hvordan han kommer til at opføre sig, og om han overhovedet ændrer sig.

  • #18   20. dec 2012 spændende med en update, for hvornår du mærker en lille virkning

  • #19   20. dec 2012 Ja, jeg holder tråden opdateret smiley Er lidt nervøs for i morgen, men dyrelægen sagde det ikke gjorde mere ondt end en almindelig indsprøjtning. Jeg er bare aldrig ved dyrelægen, da Bailey aldrig fejler noget - 7-9-13 smiley Men det er jo hurtig overstået, heldigvis ikke et stort indgreb eller noget.

  • #20   20. dec 2012 du skal ikke være nervøs, det et prik i nakken og så er i gået igen

  • #21   21. dec 2012 Så fik vi det gjort.

    Det var godt nok en blandet oplevelse. Dyrlægen var SUPER sød og stillede mange spørgsmål om Baileys adfærd og trivsel generelt i hverdagen, og vi fandt sammen ud af en kemisk kastration ville være en god ide. Det var så rart, at han ikke bare gav ham den, uden at vide noget baggrundshistorie. Så det var rigtig godt, han mærkede også lige om Bailey var sund og rask før han gav ham implantatet.

    MEN så kom det forfærdelige. Da han skulle have implantatet ind. Han skreg i vilden sky. Det var voldsomt, og meget hårdt. Dyrlægen sagde at det så han ikke ret tit ske, så han var også lidt chokeret over Baileys skrig. Men det var ovre i løbet af 2 sek, og Bailey har det super nu.


  • #22   21. dec 2012 godt at høre med alt andet men måske bailey blev forskrækket over stikket i nakken og det får dem til at lyde som om man er ved at slå dem ihjel. jeg har arbejdet på dyreklinik og ofte høre mere til de små hunde end store når de skal stikkes, selvom de bliver snydt med godbidder på bordet og hunden står og spiser, samtidig med de bliver stukket- min erfaring.
    men nu det overstået, er spændt på at hvornår du mærker en virkning


  • #23   21. dec 2012 Ja det er rigtigt. Men dyrelægen sagde godt at han havde en meget stram hud, og i større hunde er det tit nemmere at tage ud i huden og gøre det på den måde. Der kom også veterinærsgeplejerske ind for at holde ham. Det er jo også et stort implantat. Men ja, det er slut nu smiley Det er det vigtigste. Han plejer nemlig ike at skrige når han får sin årlige vaccine, men ja, det er dejligt det er overstået! smiley

  • #24   21. dec 2012 jeg fik min forrige hund,Otto,en amerikansk cooker,kemisk kastreret.
    Han var af og til lidt "oversexet".
    Det var efter råd fra dyrlægensom sagde,start med en kemisk kastration,som varede ca.1/2 år.
    For som dr.dyr,sagde hvis en kemisk kastration IKKE hjælper,ja,så er det omsonst med en rigtigt kastration.
    Den kemiske HJALP,varede ca.1/2 år,og derefter fik han "alm" kastration.
    Dog,lod hun en af hans testikler være normale.For som hun sagde,han skal have lov til stadig,at være hanhund,og DET var han til sin dødsdag.
    Vigtigt at understrege,at Otto slappede meget mere af overfor andre hanhunde,og mine gæster kunne have deres ben i fred under spisebordet.
    Derfor,en "halv" kastration.
    Indgrebet koste ca.600.- kr,for ca 6 år siden.

    hilsen
    vibeke


Kommentér på:
Kemisk kastration

Annonce