{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad er en tysk spids
  • #3   20. dec 2012 Pomeranian, kleinspitz, mittelspitz, grosspitz og keeshond er tysk spids.

Man kan få oprettet en sjælden race, hvis racen ikke er oprettet herinde endnu. Så mon ikke at det er fordi der er en, som ikke helt ved hvad de har og har bedt hg om at lave kategorien?

• #4   20. dec 2012 Jeg ved godt det er dem der er de tyske spids racer... men er der en der bare hedder > tysk spids < det er set i en annononce... men aner jo ikke hva for en det er.. og søger man herinde kommer der en hund frem der bare hedder tysk spids...

• #5   20. dec 2012 Tysk Spids deles op i tre forskellige størrelser...

Kleinspitz, Mittelspitz og Grossspitz.

Pomser og kesshound har ikke noget at gøre med Tysk spids at gøre.
    MEN - Før i tiden blandede (for det meste Tyskerne) poms ind i racen, det er ikke tilladt mere i FCI.

I Sverige (og andre lande), er det tilladt at "mixe" de tre størrelser med hinanden. De bliver som standard så kørt i stambog som mittelspitz, hvorefter de måles ved 14 måneders alderen på en udstilling og bliver inddelt i den størrelse/kategori, som de svarer til, med dertilhørende ny stambog.

Dette er ikke tilladt i DKK - her parrer man klein med klein, mittel med mittel, gross med gross - og så er det "bare ærgeligt" hvis deres størrelse ikke kommer til at svare overens med, hvad der står på stambogen.

Der er p.t. 18 mittelspitzer danskregistreret i Dansk Kennelklub (19, når Maxi - på fotoet er godkendt) og der er lavet 3 kuld i alt i Danmark. Det sidste kuld har jeg lavet på min Zorba. Du kan jo gå på min profil og se Maxi og Zorba, begge DKK hunde.

Mittelspitzen føler jeg - er en vildt overset race, en skøn, skøn hund:-)

Hvis du skal lede efter fotos og hunde af dem, her på galleriet, skal du lede efter de 3 forskellige størrelser: kleinspitz - mittel (bliver vist kaldt mellemspids her på HG) og grossspitz. Bemærk, at ikke alle mellemspidserne her på HG har stambog, og det er ikke alle sammen, som jeg syntes følger racestandarden. Men det er sikkert dejlige hunde alligevel:-)

Jeg kan se, at andre linker til racestandarden, så det udelader jeg.

Du er velkommen til at skrive, hvis du vil have mere at vide.

• #6   20. dec 2012 Tak smiley og nøøøjjjjjj hvor er din lille mus dog dejlig... suk smiley
    Men det vil altså sigr at når der i annoncen står... tysk spids.. har jeg ikke en chance gor at vide hvilken af dem det er endtil annoncens ejer svare !

• #7   20. dec 2012 Tak - ja - han er super dejligt smiley

Og - Nej, det kan være alle 3 kategorier. Men jeg syntes, at gross har større tilbøjelighed til "bare" at kalde tysk spids..

Hvor har du set annoncen, måske jeg kan tyde lidt mere...

Kommentér på:
hvad er en tysk spids

Annonce