{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.637 visninger | Oprettet:

Sidste nyt fra Bertil ..... {{forumTopicSubject}}

Jeg blev ringet op af dyrlægen her til morgen....
Denne gang var det en dame , som ikke havde set Bertil før , så hun havde desværre kun journalen at sammenligne sine observationer med.
Men hun mente at der var en lille bedring hos ham i forhold til igår.

Han tager nu og sætter poten på plads , når de har vendt den om , dog er han lidt længe om det. Så der var der en forbedring.
Han reagere på den dybe smerte , men endnu ikke på den lette.

Hans psyke er ved at have brug for at komme hjem mener de. Det tager jeg som et positivt tegn. Jeg kender fra mig selv , at hvis jeg har f... ondt er jeg sådan set ligeglad med alt og alle. Så hvis han viser tegn på den konto, tolker jeg det som om, at han har fået lidt mere plads på hylderne og ikke kun er i smerte og dooping niveau.

De vil ændre hans medicin fordi han skal hjem og jeg jo ikke kan give ham sprøjter.

Han går fra Metacam til Prednisolon , fra Metadon til smerteplaster og så skal han have noget forebyggende for ikke at slå hans tarmflora i stykker.
Han bliver udskrevet til fuldstændig ro og bur og stadig med en åben indlæggelse.
Han krummer stadig lidt i ryggen , men kan også strække den lige ud. Han går med lidt for samlet ben , så det skal jeg obs`s på.

Personligt er jeg bange for at få ham , men hvis hans restituering staunere pga. hjemve , kan jeg godt se , at det bedste er at han kommer hjem og så må jeg tage den derfra.

Jeg håber virkelig det bedste for ham og begynderogså så småt at tro på en fremtid med et acceptabelt resultat.

Jeg er fuldstændig klar til at have en hund med et handicap og genoptræning HVIS det kan foregå UDEN at han har smerter.
Jeg er også klar på, at give ham al den smertestillende han har brug for i længere tid og specielt i genoptræningsperioden.

En handicappet hund skræmmer mig ikke , men det gør smerterne til gengæld.....

Så nu skal der virkelig krydses alt hvad krydses kan smiley

jeg opdatere først igen sent på aftene , så bliv ikke nervøse fordi i ikke høre fra mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sidste nyt fra Bertil .....
  • #2   25. dec 2012 Vi krydser alt hvad vi kan herhjemme, for den lille fyr smiley
    Forhåbentlig fortsætter det med fremgang, så i kan nå at nyde julen lidt smiley


  • #3   25. dec 2012 Det nemlig lige det vi skal MaiBritt

    tror du ikke lige at jeg har sendt de højere magter en kærlig tanke om, at vi lige netop havde fået lært ham , at håndtere svømningen derude...
    Når nu det her skulle ske.....
    Hvore r det heldigt for os smiley


  • #4   25. dec 2012 Åh dejligt at læse det går den rigtige vej, små skridt i den rigtige retning er også godt!

    Krydser stadig fingre!


  • #5   25. dec 2012 Hvor dejligt!!! smiley

    Jeg forstår din bekymring med at få ham hjem, men træk vejret helt ned i maven og gå til opgaven med oprejst pande, jeg er sikker på at det nok skal gå.

    Selvfølgelig skal Bertil hjem til sin familie og komme sig.

    God bedring med den lille fyr smiley


  • #6   25. dec 2012 God bedring med Bertil, her krydses stadig alt, der krydses kan. Han må og skal bare få det godt igen. I kan jo slet ikke undvære den lille bjergged smiley

  • #7   25. dec 2012 Åh lille Bertil du skal bare komme dig smiley

  • #8   25. dec 2012 Åhh.. krydser også alt, hvad krydses kan for Bertil!

  • #10   25. dec 2012 Ellers vil jeg anbefale waterwalk hos Lea på Kbh's dyrehospital. Der kan han ikke snyde, det kan han i svømmehallen smiley

  • #11   25. dec 2012 Årh krydser alt for den lille Bertil. Dejligt det går fremad med ham, lidt har også ret og er en god begyndelse

  • #12   25. dec 2012 Jeg håber, at en rigtig dygtig dyrelæge laver en genoptræningsplan til din hund

    Jeg vil helt klart prøve Waterwalk

    Rigtig god bedring med hunden

    Husk at morfin præparater virker forstoppende; og nu får din hund heller motion
    Det er vigtigt at give medicin imod, når man får morfin
    Man kan blive rigtig syg af forstoppende

    Rigtig god bedring og jeg ønsker alt alt det bedste

    Dejligt at vide at her er mange på HG som kan hjælpe

    Kærlig hilsen og trøst; det bliver jo en lidt barsk tid


  • #13   25. dec 2012 bjerg geden aka

    Jeg,har det ligesom dig.Kan sagtens klare en handiccapet hund.
    Men,smerterne hos sin hund,kan jeg,ligesom dig,ikke klare.

    Verner har en dum pote for tiden,der gør ondt.Så,jeg har stadig noget meta calm tilbage,fra 3.mdr.siden,hvor han fik fjernet en næsefold.,pga.øjenbesvær.
    Så,det får han,når jeg kan se poten,er meget rød og irriteret.Det er noget farligt stads,det der predensilon.Så,jeg er MEGET obs.på ikke at overdoserer.Men det hjælper desværre.Jeg er også bruger af samme "stads",ja-det hjælper,men har bivirkninger,som skør hud,blå mærker.Og,jeg kan af og til se,at verners højre forpote,også får flere revner på trædebuden,og poten bliver meget tør.
    Men,desværre hjælper det.Og,samtidig skal jeg passe gevaldigt på,at han ikke slikker på poten,og får det "inden bords".Fordi,han jo også får det som smertestillende.
    Så,den dag videnskaben kan finde en afløser for predisolon,ser jeg frem til.

    rigtig meget held og lykke til dig OG,din smukke vovse.
    Ja-det bliver nok en barsk tid.Men det klare du,og Bertil,selvfølgelig gør i det.

    mange hilsner
    vibeke


  • #15   27. dec 2012 Rart at der er positiv fremgang. Værd at huske på, hvis det nogen gange er op af bakken. Stadigvæk et stort arbejde foran, men han viser, at der er noget han godt kan, og det er værd at holde fast i.
    God bedring Bertil, godt du har så god en mor og dyrlæge.


  • #16   27. dec 2012 BM

  • #17   27. dec 2012 Bertil er i stadig bedring. Dyrlægen ser meget positivt på det nu smiley

  • #18   27. dec 2012 Tak Mette - Det er sødt af dig at opdatere smiley
    Et stort kram til Bertil også.


  • #19   27. dec 2012 Jeg satser på at det er ok at jeg opdaterer her, hvad Charlotte har skrevet på sin FB profil:

    *Retur fra dyrlæge ....
    Fantastiske fremskridt og sandsynligheden for at det er et vrid er steget og mistanken om diskus er faldet , fordi hans fremskridt er så hurtige ....
    Lægen mener at Bertil selv er i stand til at træne sig op , da han allerede viser så store fremskridt....
    Der er ordineret burro yderligere 4 dage og derefter skal han begynde og gå lidt længere ture ....
    Morfinplastret skal af i morgen og lægen mener at det vil gøre at Bertil måske slingre endnu mindre i sin bagkrop
    Yderligere prednisolon i 14 dage som planlagt og derefter skal der vurdering på igen
    Men lægen var meget positiv*


  • #21   28. dec 2012 Perfekt at i opdatere for mig.....

    jeg ved godt i venter på nyt og det forstår jeg godt smiley

    men hold nu op der bliver hurtigt fyldt op på mine hylder i disse dage ....
    så jeg er mere flittig til at at opdatere på fb , da jeg kan komme til den via min iphone , det kan jeg ikke med hg

    Jeg laver lige en tråd med de sidste opdateringer

    og hvor er i bare alt alt for søde mennesker , jeg har virkelig haft stor glæde af jers opbakning i denne tid smiley


  • #22   28. dec 2012 Det kan du godt smiley Via safari smiley Men jeg ved hvad du mener, Face ER bare nemmere smiley

Kommentér på:
Sidste nyt fra Bertil .....

Annonce