Mor og hund overfaldet - hvad nu? Mor og hund overfaldet - hvad nu?
Ja, min mor fik lov til at gå en lille tur med Nanna her til aften som hun elsker. De tog elevatoren ned. Gangen ud fra boligkomplekset er delt af to døre, da man kan komme ind af bygningen fra begge sider. Den ene dør ligger foran udgangen fra elevatoren og den anden ligger lige til venstre for. Min mor skal til at gå ud af elevatoren da en herre åbner døren fra venstre og lader sin gamle terrier løbe igennem med flex line på.
Det resulterer i, at Nanna og min mor bliver bokset inde i elevatoren og terrieren springer efter Nanna. Min mor får sat benet imellem med resultatet af, at få bidt hul i bukserne. Terrieren er kendt for ikke at bryde sig om andre hunde. Den gør konstant efter en når man går forbi med ejeren råbende "hold kæft" af den, og det er bestemt ikke første gang jeg har måttet trække Nanna hårdt væk fordi terrieren er kommet springende rundt om hjørnet af døren. I desperation samler min mor Nanna op og fortsætter på gåturen. Vi opsøger ejerne af hunden, da de bor nogle etager over os, og påpeger at det ikke er første gang at det har været tæt på, at vi ikke troede deres hund bevidst var gået efter min mors ben, men at de burde være mere opmærksomme på gangene og holde hunden i kort snor, når de vel og mærke godt ved at den er bidsk.
Nu er jeg heldig at have en velfungerende FB'er, men pga min mors reaktion og forskrækkelsen, kan jeg godt være nervøs for, at Nanna bliver utilpas for andre hunde. Hvad kan jeg gøre for at bibeholde den gode venlige hund jeg har nu, og forebygge hende fra at blive utilpas over for andre hunde oven på sådan en oplevelse?
Det er første gang hun direkte er blevet "overfaldet" af en anden hund, også selvom den ikke havde fat i hende. Jeg har bedt min mor om, ikke at samle hende op i den slags situationer, og at hun såfremt hun stadig ønsker at tage Nanna med på sin aftengåtur, er opmærksom på sit kropssprog, og ikke gør en stor scene ud af at møde den hund/eller enhver anden hund, da det fortæller hunden en hel del. At hun fx når hun ser pågældende hun ikke ser på den, og bare fortsætter uændret uden om den.
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 75 Svar: 588
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.005
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.005
For hvis den bed og det ikke er første gang syntes jeg faktisk I skal melde det.
apr 2011
apr 2011
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
Håber ikke den pågældende bor i en handikap lejlighed for så er i ilde stillet.
Min nabo er handikappet og da deres daværende overbo forsøgte at klage sammen med mig for nogle år siden. Var beskeden "vi kan intet gøre for det er en handikap lejlighed" Intet boligselskab har lyst til at ende på forsiden af EB med at de har truet/smidt en handikappet ud. Jeg har intet imod handikappede, jeg er det selv (jeg sidder blot ikke i kørestol og min bolig er en hel almindelig lejlighed). Men desvære sidder du i i en handikap bolig har du frit spil så længe huslejen bliver betalt.
Her måtte deres overbo i stedet flytte og nu følger jeg så efter.
apr 2011
jun 2010
Men fint nok så klag væk 8-) det ville jeg gøre
apr 2011
jun 2010
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.783
aug 2008