{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.622 visninger | Oprettet:

Hvad gør jeg så nu ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle søde HG'ere.

Jeg har verdens sødeste chi, men han har fejlet en del, fra det sted han kommer fra.
Har været en del til dyrelæge med ham (selvfølgelig) og her i december, synes jeg ellers vi fik rigtig godt styr på det hele.

Han lider af loppeallergi. Det ordnede dyrelægen ved at give ham en sprøjte, og så skal han have loppekur hver 4. uge..

MEN, nu bider han sig igen, og han har ellers lige fået en loppekur smiley har kæmmet ham idag, men fandt intet. ( dyrelægen har heller ikke kunne finde lopper på ham)

Så hvad gør jeg nu ? Han lider os utrolig meget af skæl, men dyrelægen har ikke kunne give ham noget mod det, da han kun vejer 1400 g, og der ikke bliver lavet til så små hunde...

Han får god foder, men kunne det være en god ide med allergi foder?

Det skal lige siges at udover han bider og klør omkring rumpen , så er han en frisk, legesyg og kontakt søgene hund smiley

Vil bare så gene stoppe hans kløe, for det går ham jo på hele tide at skulle bide sig smiley Så har i gode ideer eller erfaring ? Mine dyr har aldrig lidt af lopper før.


Kommentarer på:  Hvad gør jeg så nu ?
  • #1   27. dec 2012 Sprøjten fra dyrelægen stoppede hans kløe i over en måned

  • #2   27. dec 2012 kløe stillende shampoo man kan købe ved dyrlægen..

    lige mit bud. synes du har gjort det hele.


  • #3   27. dec 2012 Har han fået tømt analkirtler? Min hund er ikke god til at tømme dem selv, og når det er tid, så bider og klør han sig omkring rumpen. Måske en løsning

  • #4   27. dec 2012 Mod den tørre hud, kan du give lakseolie.

    Hvis I ikke har kunne finde lopper på ham så er det jo ikke sikkert det er det, han klør af. Det kan jo også være den tørre hud.

    Mht. foder, så prøv at give et produkt uden korn, hvis du ikke har mod på rådfodring. (BARF)


  • #5   27. dec 2012 Mht. til analkirtler hvis en hund har normal afføring, skulle det ikke være nødvendigt at tømme kirtlerne. Men ellers vil et råt ben løse det problem, for det giver som regel hård mave, og derved bliver kirtlerne tømt.

  • #6   27. dec 2012 Maj-britt - hvordan ved du din hund ikke er er god til at tømme sine analkirtler ??? Hunde tømmer dem jo ved at skide smiley


  • #7   27. dec 2012 Rå ben hjælper ikke på min hund, de skal tømmes manuelt. Heldigvis kan jeg selv gøre det


  • #8   27. dec 2012 Når han begynder at bide sig omkring halen, og hans kirtler er megastore.


  • #9   27. dec 2012 OK - har aldrig haft problemet men nogen af mine hunde, derfor jeg spørger smiley

    Lærke Liv O - det her er super kornfrit foder. (link fjernet) dyrt men virkelig pengene værd.


  • #10   27. dec 2012 Kan se der linkes til Wolfsblut.. Det er rigtig godt.. Jeg bruger Wide Plain til min hund smiley

    Men hensyn til kløen, så kan han jo sagtens udvikle flere allergier... Min er lige blevet testet og venter på svar, men i mellemtiden får hun kløestillende piller?

    Men ellers olie for den tørre hud.. Det burde afhjælpe skællen smiley


  • #11   27. dec 2012 Hans anal kirtler er blevet tjekket smiley
    Jeg havde mod på barf, men så frarådet min dyrelæge mig det, fordi han siger der er chance for at give hunden en protein forgiftning


  • #12   27. dec 2012 Ville have haft sådan en olie man kommer udover maden, men den ikke
    Lavet til hunde der vejer 1400 gram


  • #13   27. dec 2012 Jeg ville ofre på en blodprøve så du ved med sikkerhed hvad han kan tåle og ikke tåle. Min amerikaner kunne ikke tåle loppespyt eller husstøvmider og en anden slags mider. Og så kunne hun heller ikke tåle korn eller gluten og det gjorde hun kløede sig meget hvis hun fik korn. Lakse olie hjælp meget på hendes kløen og så vaskede jeg altid hende i klorhexidin shampo ellers rensede jeg hendes pletter med klorhexidin.
    Og så gjorde jeg aldrig rent sammen med hende og hvis vi havde haft lopper, blev alt vasket ved 90 grader. Og så holder jeg mig fra katte smiley


  • #14   27. dec 2012 Hvad er det for en olie du taler om?

    Min fik almindeligt madolie over maden, hun fik en tsk. 2 gange dagligt.. Du kan jo dosere ned til at par dråber på din lille hund smiley


  • #15   27. dec 2012 Altså vores katte og dengang Capone var killing får det også over maden, så det kan du sagtens give, bare køb lakseolie hos dyrehandleren og så et lille pump over maden, det sker der ikke noget ved:)

Kommentér på:
Hvad gør jeg så nu ?

Annonce