{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.131 visninger | Oprettet:

Hvad gør jeg ??? {{forumTopicSubject}}

Jeg har skrevet om min 'problem' hund før..

Diesel er nu 3 år, han er stadig MEGET urolig og besværlig..
Dog har vi lært at leve med hans særheder, han har lært at når der bliver sagt STOP hårdt nok, når han vandre klynkende rundt, at så stopper han ellers er det kurven..

Problemet vi ikke kan ignorere, er når der kommer gæster.. Jamen han bliver ellevild og hilser total vild og overstrømmende, det har jeg løst ved at sætte snor på, men her stopper det ikke.. Vores gæster bliver 'overfaldet' al den tid de er her, og en total klæbende Rottweiler.. Vi kan simpelthen ikke få han til at lade være - og ikke alle synes det er mega fantastisk at komme i byen, i pæn ren tøj, for at tage hjem i hunde indsnasket klude - samt vi ikke selv synes, det er særlig hyggeligt, at vi i hver 2. sætning, skal sige : Diesel kurven, læg dig !

Nogen som helst gode idéer til at stoppe det ??

For at forklare hans opførsel bedst, vil jeg sige at han er som en toptunet lalleglad labrador....



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør jeg ???
  • #1   27. mar 2015 Hvad med bare at lukke ham væk - enten give timeout når han bliver for vild, eller bare helt lukke ham væk når der kommer gæster, har i prøvet det?

  • #2   27. mar 2015 Jeg kender ikke til dine andre emner om ham, men han lyder som en hund der ikke bliver brugt nok og "keder" sig. Går i til noget træning med ham så han kan få brugt knuppen? Rotten er jo en brugshund og de fleste af dem vil gerne bruges(alt efter linjer mv). Så mit bud er at I skal gå i gang med noget seriøst træning på et hold hvis I ikke allerede gør det. Gerne næse-arbejde.

    Luk ham væk når I har gæster, evt. med et børnegitter så han stadig er en del af det.


  • #3   27. mar 2015 Han bliver brugt, både fysisk og mentalt, hver dag.. Han 'løber på loftet' hvis ikke han får krudtet brændt af.. At lukke ham væk er ingen løsning, vi kan overhovedet ikke snakke sammen, da han hyler og skriger, uanset om han står bag gitter og kan se os, eller han er i baggangen...

    Vi har gået til træning med ham, siden han var 12 uger - jeg vil virkelig ønsker at der snart sætter sig, bare lidt af det ... At dække ham og blive, er UMULIGT at lære ham..
    Han har altid været, en stor og besværlig mundfuld. Jeg har haft 3 adfærdsterapeuter på ham, han er undersøgt for ALT.. Intet synes at virke på ham..

    Vores egne tanker om ham er, at han er ' evnesvag' - ihvertfald er han ude af stand til at lære, vi starter hver dag på 0..


  • #4   27. mar 2015 Hvad med spor træning? Når han stresser sådan, så skal det være nogle rolige aktiviteter som stadig trætter ham.

  • #5   27. mar 2015 Så ville jeg simpelthen lære ham at være bag et babygitter. Det kan selvfølgelig være svært at forbyde gæster, men jeg ville så vidt muligt lære ham at være rolig bag babygitter først, og så langsomt træne (forud at i har kørt ham helt træt), også at forholde sig roligt når der kommer én enkelt gæst.

  • #6   27. mar 2015 Vi går spor med og han bliver dejlig træt.. Men desværre skal han kun ligge 15 minutter, så er han total klar igen...

    Kan godt være vi skal træne noget mere, med at være bag gitteret.. Det er ikke helt nemt, at være Diesel her, vi har mange gæster, som kommer og går - vi har i en lang periode 'forbudt' alle der kom, at snakke med ham, simpelthen forlangt at de skal gå/mase sig forbi ham, uden at kigge, røre eller snakke med ham, i håb om at han så opgav og indfandt sig med, at det ikke er ham de besøger..


    Lige pt, er vi lige ved at give op - det har været så lang, sej og alt andet end, hyggelig tid med ham - hele tiden at starte forfra, at man aldrig ser et fremskridt..
    men han har også mange gode sider, han er god som dagen er lang..

    Jeg vil også lige indskyde at Diesel er vores 5 hund, at vi begge har haft hund hele livet og at vi aldrig nogensinde, har haft nogen problemer med vores tidligere hunde.. Vi har også Kenzo nu, som er den rareste og nemmeste hund.


  • #7   27. mar 2015 Når der kommer gæster, Hvad med at give ham det største rå ben med kød på? Noget som vil tage ham flere timer om at komme igennem..

    Herhjemme har vi også en hund der tror at når der kommer nogen så er det for at besøge hende.. Hun bliver ellevild og skal snakke med alle..

    Nogle gange kommer hun ud i gangen indtil hun er faldet ned (max 30min) og kan komme ind i stuen. Hun siger heldigvis ikke noget til at være selv i gangen.. Andre gange får hun et ben som hun elsker og det går godt, bare hun lige får lov til at blive klappet af alle smiley


  • #8   27. mar 2015 Intet er så lækkert, at det kan tage hans fokus fra 'hans' gæster.. Var det så bare i øjeblikket hvor han hilser, ville det være okay, men han bliver ved.. Han klæber sig til dem, hænger op af dem, gi'r pote osv... Vi kan ikke få ham til at fokusere på andet.


  • #10   27. mar 2015 Har adfærdfolkene talt om at prøve piller i forbindelse med træningen? - nogen gange kører hunden for højt til at der kan komme nye input ind i hovedet på den. Det lyder som om I har prøvet en masse uden held.

  • #12   28. mar 2015 Jeg har haft en Lene , som har arbejdet med adfærds terapi i mange år, Én Lars frandsen som min dyrlæge anbefalede. Den første vi havde på ham, kan jeg ikke huske hvad hedder, men hun var fra Viborg..

    Ja selvfølgelig har vi da fulgt træningsplanerne - vi betaler da ikke i dyre domme, for forskellige behandlingsmuligheder , for derefter at lade være med at gøre noget !!

    Mht til medicin, så har Diesel været på beroligende, afslappende, angst dæmpende - ja jeg kan blive ved..

    Årsagen til jeg skriver her, er simpelthen fordi vi ikke kan finde flere muligheder selv, ej heller kan de dyrlæger vi har haft kontakt med under Diesel's opvækst..
    vi føler alle muligheder udtømte - vi har brugt godt 2 år ( og sindssygt mange penge) og står stadig ved Ground zero.. Det er så frustrerende...


  • #13   28. mar 2015 Jinx : Han er lige så ustyrlig på ture, hvis/når vi møder noget eller nogen.. Der er slet ingen forskel.. Han skelner heller ikke mellem folk han kender eller nye mennesker..
    Heller ikke herhjemme..


  • #15   28. mar 2015 Ja vi har snakket med dem, og desværre er Diesel unik ?! Ikke forstå det som jeg ønsker de andre skal have samme problemer, men forstå det som vi, ville ønske at der havde været hjælp at hente...

    Vi er bange for det bliver den tunge vej, men det er dælme svært, synes alt er afprøvet og det er i ende og anden også synd for hunden...
    Han får alt for mange skæld ud. Men efterhånden er det sådan at vi ikke har lyst til besøg i vores hjem, samt vi kan mærke at flere bliver irriteret af hans opførsel...
    Dét er øv


  • #17   28. mar 2015 Kan du henvise til hjemmeside eller et tlf nr ??

    Vil starte med at snakke med hende..

    Må også være ærlig, der ikke flere tusinde kr at putte i hunden.. Vi har brugt mere end 50.000 kr på hans adfærds problemer....- vi hverken kan eller vil, blive ved med at kaste penge i ham, da det indtil videre, som skrevet tidligere, ikke har givet noget resultat !


  • #20   28. mar 2015 Vil virkelig anbefale dig Lise Lindegaard Andersen

    Hun har reddet adskillige hunde
    Det kan du læse mere om på hendes hjemmeside

    Det handler jo im hundens tænd/sluk knap - at hunden slapper af


    Stor medfølelse med dig
    Det er skrækkeligt


  • #21   28. mar 2015 Maiken T. Lene som jeg skriver om, har været her 6 gange, vi har været hos hende ligeså mange gange. Hun har også ry for at kan 'helbrede' selv de allermest umulige hunde - dog har hendes træning, rådgivning og til sidst 'forsøg' INTET ændret ved min hund...

    Jeg vil kontakte Lise på mandag, dog er der vores forbehold, som netop lander ud i kroner - vi har simpelthen ikke råd til ret meget mere, de sidste 2 år har vi ikke været ude af huset, hver en ekstra krone er gået på Diesel's adfærd...
    Og vi er nu nået til det punkt, at vi ikke vil tilsidesætte vores unger, fritids interesse, ferie osv, til et 'projekt' der tilsyneladende, ikke ændres..


  • #22   28. mar 2015 Jeg takker for jeres råd og idéer.
    Vi har lige haft familie møde og er blevet enige om at vi stopper nu. Mest af alt af kærlighed til Diesel, han kan umuligt hace det godt - aldrig være i ro og han får enorm mange skældud pga han er ham !
    Derudover har vi givet alt hvad vi kan trække ud - både følelsesmæssigt og økonimisk, så der er ingen grund til at starte mere op, når ikke vi kan gå helhjertet ind i det...

    Turen til dr.dyr, bliver rædselsfuld, vi knuselsker alle vores dumme hund..
    Desværre ender det her


  • #24   28. mar 2015 Jeg kunne ALDRIG nogensinde finde på at omplacere ham - det ville være mere end synd.
    Nu er det jo ikke kun 3 dage vi har forsøgt i, men næsten 3 år !
    Vi er, når jeg selv skal sige det, rigtig gode hundeejere, som bruger meget tid på og med vores hunde.

    Og jo fysisk er han rask men ikke mentalt!!

    Iøvrigt mener jeg at ofte er det for nemt, bare at omplacere - alt for mange hunde skæbner kastes rundt. I min verden er en aflivning ofte bedre, end at blive fejl placeret ..


  • #26   28. mar 2015 KS : jeg er nødt til lige at få med, at ældre mennesker, slet ikke vil kunne håndtere Diesel. han kræver rigtig meget, både mentalt og fysisk, samt at vores fysisk, bestemt også spiller ind.. Bare en lille ting som en gåtur, er stadig, trods knap 3 års intens træning, en kamp de første 15 minutter. han kan næsten rykke én omkuld, så meget trækker han... Også der er der prøvet alt, hvad der tænkes kan - eks har jeg alle seler, 15 halsbånd, antitrække seler, 'grime' - jamen alt...

    Så det der ' bare' at aflive... Det stikker mig dælme i øjnene... Her er intet der bare er bare... Tro mig - vi har kæmpet - sammen med vores hund... Nu har vi indset at kampen er tabt - alligevel er det ikke 'bare' at aflive. Dét gør fanme mere ondt end ondt !


  • #28   28. mar 2015 Puh, sikke et hårdt valg at træffe...

    Sender de varmeste tanker til dig og din familie..


  • #30   28. mar 2015 KS : Jeg overreagerede lidt - sorry.. Og selvfølgelig har vi, både sammen med dyrlæge og adfærdterapeuterne, snakket om et andet hjem, men alle er enige,at han ikke fortjener, at han skal prøves af andet steds, men hans mentale tilstand...
    Vi må se i øjnene at vores kamp er tabt, at vi ikke formår at knække koden..
    Jeg håber at vi om noget tid, kan se os selv i øjnene, for lige nu er det simpelthen umådelig hårdt..
    Vi kan bruge tiden med Diesel, til en masse - vi har lært rigtig meget om hunde, mere end jeg troede var muligt - det skal nok komme os til gode...



    Jeg takker for jeres råd og forståelse . Ha' en go weekend, vores skal bruges på hundene...


  • #32   29. mar 2015 Puha, sikke en kamp, stakkels Jer;-( Når jeg læser tråden, er min fornemmelse, at I gør Kenzo en tjeneste. Han trænger til fred! Og det samme gør I<3

  • #33   7. apr 2015 Jeg tror, at I har gjort alt, hvad I overhovedet kunne

    Det har været hårdt for alle.

    Nu har alle fået fred. Stort medfølelse med jer. Det er hårdt at sige farvel til sin hund


  • #34   7. apr 2015 Opdate:


    Vi blev overtalt til prøve akupunktur til Diesel - han har nu fået 3 gange og om det er tilfældigt eller om det virkelig virker, vides ikke endnu, MEN vi har, hele påsken, haft en helt vidunderlig, afblanceret og rolig hund ?!?!

    Kryds fingre for at dette er løsningen


  • #35   7. apr 2015 Fantastisk

    Håber sådan at du vil fortælle mere
    Hvem er dog det dygtige menneske?

    Har aldrig hørt om det


  • #36   7. apr 2015 Fårk, hvor er det en god nyhed!! Krydser alt hvad der kan krydses!!

  • #37   7. apr 2015 Det var dog en fantastisk nyhed smiley :-) Jeg håber og ønsker for både hund og ejer at det "bare" var det der skulle til og at fremtiden nu ser lovende ud smiley

  • #39   7. apr 2015 Diesel skal ha behandlinger hver 2. uge i 6 mdr - det er en almen praktiserende læge, som er begyndt at behandle kæledyr smiley

    Og ja, som skrevet, ser det ud til at virke smiley


Kommentér på:
Hvad gør jeg ???

Annonce