{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.170 visninger | Oprettet:

Lær hvalp at bruge halsbånd {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Vi har en lille hvalp, som vi forsøger at lære at gå med halsbånd. Men han er ikke meget for det.

Når ikke han har halsbånd på er han udforskende og nysgerrig, kan løbe stærkt osv.

Så snart vi sætter halsbånd på ændre han sig fuldstændig. Han piver og bliver bare siddende. Ind i mellem kan vi få han til at løbe lidt rundt, men så piver han, og sætter sig til at klø på halsbåndet.

Vi er selvfølgelig omhyggelige når vi giver ham det på. Dvs. der er ikke noget mønster i hvornår vi sætter det på, og det kan være både inde og ude. Han får en godbid når vi sætter det på.

Kan i give et par tips?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lær hvalp at bruge halsbånd
  • #1   30. dec 2012 Hvad med at have halsbåndet på når i leger/tumler indendørs? Så han forbinder det med noget godt, sjovt og hyggeligt? At han måske i perioder bare går rundt med det derhjemme?

  • #4   30. dec 2012 Prøv evt et nylon-hvalpe halsbånd.
    Nu ved jeg jo ikke hvad slags halsbånd i har til ham, men jeg havde lignende problem med en tidligere hund, hvor Det hjalp at skifte halsbåndet ud. Hun blev dog aldrig helt tilfreds med det, på trods af at hun havde Det på uafbrudt flere uger.


  • #6   30. dec 2012 min tøs er blevet ved med at reagere på halsbånd ved at kradse på det hvis hun er irreteret, selv efter 2 år..

    jeg ville ønske at opdrættere vænnede hvalpene til dem fra starten af så det var mere en naturlig del af deres krop..


    prøv at gøre halsbåndet til det bedste i verden.. hvis det ikke er på så skal alt være kedeligt, og hvis det er på så skal det bare være super godt og lækkert og sjovt ..

    og så start måske med et meget tyndt halsbånd som hunden næsten ikke bemærker


  • #7   30. dec 2012 Jeg fandt et halsbånd af stof og lod hende beholde på.
    Min hund er snart 8 år og hun klør sig stadig med det på,isæernår hun trækker


  • #9   30. dec 2012 Ja, som de andre skriver, forbind halsbåndet med at der sker noget sjovt.

    Onyx var i starten ikke glad for at skulle have sele på, men nu hopper han rundt bare jeg rykker hans sele, for han ved at det betyder at vi skal ud og gå tur. smiley

    Men hvor er både jeg, og mine hvalpekøbere glade for at jeg valgte at give mit kuld, halsbånd på allerede da de var ganske små, for de har ikke haft nogen problemer af den slags. smiley


  • #10   30. dec 2012 Jeg giver altid kun halsbånd på, når der skal ske noget sjovt, ud og gå eller bare undersøge uden for haven. Mine hvalpe får aldrig halsbånd på inde i huset eller i haven, men kommer til gengæld heller ikke ud af haven uden halsbånd.

    Alle mine hvalpe har prøvet at have halsbånd og snor på, når de flytter hjemmefra, og jeg synes, det er gået nemt med dem alle. De får selvfølgelig et let blødt og behageligt halsbånd på samt en snor, og så går vi ud af haven, ned af indkørslen og måske lidt hen ad vejen, men altid i hvalpens tempo. Og jo, de sætter sig da ind i mellem og klør sig lidt, og det får de lov til, men der er så meget andet der er spændende, så de glemmer som regel hurtigt halsbåndet.
    Ligeså snart vi er inden for lågen igen, ryger halsbåndet af. Når de går på deres sædvanlige område har de meget mere tid og overskud til at irriteres over halsbåndet, end når de er ude og opleve.


  • #11   30. dec 2012 Da vi hentede vores hvalp på 8 uger satte jeg halsbånd på den der - inden vi kørte hjem, og det var første gang han havde oplevet sådan noget..

    Han skreg, vred sig og var virkelig opsat på at få skidtet af.. Ventede på det rette øjeblik, og da han var uopmærksom på halsbåndet et øjeblik legede vi med noget nærliggende (tror det var en gammel urtepotte), og siden da fik han aldrig halsbåndet af inden det skulle spændes ud..

    Der er ingen vej udenom; halsbåndet skal de bære - alternativt kan hundetegnet sidde i selen, men så skal hvalpen have denne på hver gang i er uden for matriklen - iflg. loven altså smiley


  • #12   30. dec 2012 Mine har fået halsbånd på når jeg henter dem, der sker der så mange andre ting at halsbåndet ikke er noget de tager notits af.

  • #13   25. feb 2013 Vi endte op med at købe et andet halsbånd, som er meget mindre og diskret. Vi havde ellers købt det mindste vi kunne finde i MaxiZoo, men vores lokale dyrehandler havde et meget bedre.

    Vi lod ham beholde det på hele tiden, og nu er han efterhånden helt ligeglad med det. Han klør sig lige ind i mellem, men ellers går det rigtigt godt.

    Tak for jeres hjælp og råd :o)


Kommentér på:
Lær hvalp at bruge halsbånd

Annonce