8.310 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Medicin fra udlandet Medicin fra udlandet

Jeg har en hund som skal have medicin ( Propaline Vet 50mg/ml ) resten af livet for inkontinens, hver gang jeg skal have en ny flaske medicin kosyter det 287kr i gebyr fra dyrlægen for receptudskrivelse, jeg har hørt at man kan bestille medicin fra Englang via nettet, nogle der kender til det og eventuelle nogle hjemmesider????

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Medicin fra udlandet
  • #1   3. jan 2013 287 kr i gebyr?? Det er fandme da uartigt.
    Jeg skal en gang i mellem betale gebyr på 98 kr, men ofte får jeg det bare, og når det er livslang behandling, så undre jeg mig over din dyrlæge kan se sig selv i spejlet..

Har desværre ingen erfaring med at bestille fra England, skulle bare af med lidt galde. Jeg syntes din dyrlæge er en røv

• #2   3. jan 2013 Kan din dyrlæge ikke skrive en recept, som kan bruges flere gange, fx et år?

Medicin via nettet er vist ikke helt lovligt:-(

• #4   3. jan 2013 Det er ikke lovligt at importere receptpligtigt medicin fra udlandet...
    Prøv at kontakte en anden dyrlæge og hør hvad deres gebyr er.. smiley

• #5   3. jan 2013 jeg har fået en recept til 5 gange efter jeg fik et flip på dem, men fik at vide at dete ikke var noget de gjorde, og at jeg fremover kan få recept når den enkelte flaske er tom, de kunne ikke lave recepten til flere gange fremover ligesom man gør til mennesker, for det var der særlige regler for sagde hun! synes det er svineri når hunden skal have det resten af livet uden nogle tjek undervejs da det er fast dosis!

• #6   3. jan 2013 Morten - hvis hunden skal undersøges så bruger de jo tiden på det og det kunne jeg forstå, men her skal de blot skrive en resept og sende den til apoteket, eller ejeren.

Min dyrlæge ville så tage halv konsultations gebyr når det er noget tilbagevendende..

• #7   3. jan 2013 Jeg tror nok jeg ville se mig om efter en anden dyrlæge..

• #8   3. jan 2013 ja et dyrlæge skift er nok det eneste rigtige så

• #9   3. jan 2013 Lægemidlet er i udleveringgruppe B - så de kan fint skrive det må udleveres flere gange - hvis du får en skriftelig recept fra dem. Hvis de ringer eller faxer recepten ind til apoteket, så må de kun have én gangs udlevering.
    Og så gælder recepten altid i to år.
    Så - vis ellers din dyrlæge ville dig det billigt smiley Så kunne han/hun reggne ud hvor meget du får brug for på en to årig periode og så tage gebyr for at udstede dig en sådan recept. Så skal du have den fornyet - med der tilhørende begyr selvfølgelig - hvert andet år, eller hvis den bliver væk for dig.

• #10   3. jan 2013 Og man må ikke importere medicin til dyr som privatperson.

• Tanja J
    Tanja J Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #12   22. feb 2013 Min hund skal også have propaline vet resten af livet. Men du kan købe det i håndkøb uden recept. Jeg har nu aldrig betalt for en recept fra min dyrelæge, men det var ikk lige altid den kom den dag man bestilte den. Så jeg gå altid bare på apteketet og køber det i håndkøb og det koster det samme.

• Iben L
    Iben L Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #13   8. jan 2014 Det er godt nok et gammelt spørgsmål, men hvad angår flergangs-recepter er emnet nok stadig relavant. Jeg har netop fået recept på Propaline til min hund efter fysisk konsultation (kontrol/efterbehandling af hotspots). Jeg betalte i alt 353,93 og der var ikke pålagt ekstra gebyr for recept. Propalinen kan udleveres i alt 6 gange før ny kontakt.
    Mine dyrlæger er Dyrehospitalet City Syd, en stor moderne klinik med mange ansatte, men altid meget fair med regningen. Fx har jeg flere gange oplevet "negleklip uden beregning". Mvh Iben.

• #14   8. jan 2014 Man må GERNE importere fra EU-lande til eget forbrug.
    Den misforståelse skal vi da lige have af vejen!

• #15   20. sep 2016 Nogen der akuelt giver deres hund Propaline Vet?

• #16   20. sep 2016 ja

• #17   22. sep 2016 Tina, kan du fortælle om din hund? Årsag til medicin? Alder? Køn? Effekt?

• #18   22. sep 2016 Vi bruger det til Audi. Efter sterilisering mod inkontinens. Effekten er god.
    Og nej medicin til dyr må ikke importeres. Medicin til human eget brug må.

• #19   22. sep 2016 Til human brug hedder det urilin smiley

• conny j
    conny j Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Svar: 8
    #20   22. okt 2017 Hej ,, nogen der har problemer med inkontinens hos jeres tæver ? Så har jeg vidundermidlet ????????

• #21   29. mar 2018 Hvad er det Conny?

• #22   29. mar 2018 Jeg håber det er okay jeg lige låner tråden..

Men kan man ved dyr egentlig få noget lign det Sygeforsikring Danmark har til mennesker (hvor man får penge "tilbage", og/eller kroniker hos apoteket?

Tænkte det kunne var en fed ide for dem hvis dyr får medicin rigtig meget smiley

• #23   29. mar 2018 Frk Jensen, nu er kroniker-rabat jo gennem den offentlige sygesikring, som vi betaler til via skatten, så nej, den gælder ikke for dyr.

Men man kan tegne en sygeforsikring der også dækker medicin. Sådan en har jeg og mange andre.

Kommentér på:
Medicin fra udlandet

Annonce