{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Basset Hunde, alle slags.
  • #1   6. jan 2013 Hvad er en basset hund? smiley

• #2   6. jan 2013 Der er både Basset Hound, Basset Artésien Normand, Basset bleu de Gascogne, Basset fauve de bretagne og flere.....men gad ikke skrive dem alle smiley

• #3   6. jan 2013 Nu er jeg med smiley
    Har lige fundet ud af det det var en race. Flovt.....

• #4   7. jan 2013 Jeg har 2 petit Basset griffon. Var medlem af Basset klubben de første år, men oplevede at der var flest Basset hounds til træning osv. Synes klubben dengang var mest for ejere af Basset hounds, men fornemmer det har ændret sig i de sidste par år

• #5   8. jan 2013 Hvilke slags træning ? og var det noget du kunne overveje igen ? eller rettere....hvad kan få dig til at overveje det igen ?

• #7   8. jan 2013 Tillykke med din basset dreng. Hvor bor du henne af ?
    Og hvilke tilbud ville du benytte dig af ?

• #9   8. jan 2013 Vi deltog i noget lydighedstræning i Odense. Vi var eneste Petit, blandt mange Basset Hounds og en enkelt Fauvre. Jeg følte ganske enkelt ikke at vi hørte til der. Vi har været med på en enkelt gåtur på Fyn - også som eneste Petit. Derudover har vi snust til Schweisstræning, men i Beagleklubben på Fyn. Men vores ældste Petit er 5 år nu, og det var, da han var hvalp/ung - og som sagt fornemmer jeg, at det er anderledes nu.

Generelt synes jeg, det er svært at komme i diverse hundeklubber som ny - desværre. Vi går ikke længere til træning med vores Petit'er - men vi går til ringtræning i DKK med vores Broholmere. Vi går også til lydighed med Broholmerne, men hos en uafhængig hundetræner, hvor der kommer mange forskellige racer, og det derfor ikke er så sammenspist.

Ingen af vores Petit'er er særligt træningsvillige, det gælder jo for alle basset varianterne. Så tilsidst var træning mere en pestilens for begge parter - så vi opgav...

• #10   9. jan 2013 Jeg takker for Jeres besvarelser.

Nu er DCH jo heller ikke det samme som Basset Klubben, men tænker at det netop er der man møder folk som forstår ens race.

Trine: Det er netop det jeg gerne vil have frem......er det svært som nyt medlem ?
    Vi er blevet taget godt imod.

Måske var I de eneste med Petit....lige der......men syntes da næsten altid der er med på vores gåture......vi har måske også set anden :-P? Kan det passe at I har været med på en juletur forrig år ?

• #11   9. jan 2013 Og hvorfor følte I at I ikke hørte til der ?

Jeg syntes også der mangler noget sportræning i Basset Klubben......desværre.

• #12   9. jan 2013 Det er korrekt Anne - vi var med rundt om Langesø i 2011 med 2 Petit'er og en Broholmer :o) Der var også en Grand Petit med den dag.

Jeg tror vi ville være blevet "taget bedre imod" hvis vi havde haft en "rigtig" basset...Om det er rigtigt ved jeg ikke, det var bare mit indtryk.

Men det er ikke kun i Basset Klubben der kan være svært at få fodfæste. Første gang til ringtræning med min ældste Broholmer følte jeg det som om, jeg var på en fremmed planet! Jeg havde mest lyst til at flygte skrigende - men da vi allerede var tilmeldt udstilling, måtte jeg blive... Jeg svedte tran og syntes det var ubehageligt - men i dag elsker vi det.

Så måske det også handler lidt om, at man ikke skal give op, hvis det er noget man virkelig vil. Ved det ikke. Vi trænede 1 sæson i Basset Regi ved Højme Skolen, og blev bare aldrig glade for det.

Og det var bestemt heller ikke nemt at komme ind i Broholmerselskabet. Helt generelt tror jeg, at hundeverdenen er meget lukket... og sammenspist.

I Broholmerselskabet har vi ikke træning kun for Broholmere - der er simpelthen ikke nok hunde. Men tilgengæld har vi flere sociale arrangementer, gåture, foredrag, Pr-arrangementer, hvor vi er ude og vise racen frem. Vi passer hinandens hunde osv. Derudover skal vores hunde stadig avlsgodkendes, derfor holder vi flere gange årligt eksteriørbedømmelser og mentalbeskrivelser.

Og sidst men ikke mindst holdes der hvert år Broholmerskue på Broholm Slot. Her deltager mellem 200-300 hunde og deres mennesker, og det er en begivenhed, alle ser frem til. Selv folk, der ikke normalt udstiller viser deres hunde i ringen den dag - eller komme bare for det sociale samværd.

Jeg tror, helt basalt det gælder om, at få skabt et godt sammenhold - men hvordan ved jeg ikke smiley

• #13   10. jan 2013 Men har I ikke lyst til at komme til vores gåture igen i år ?

Jeg ville nemlig gerne kunne ændre på at folk ikke føler sig velkommende.
    Jeg syntes nemlig at vi blev taget godt imod smiley

Så derfor vil jeg nemlig gerne hører fra folk hvordan de føler det kunne have været bedre.

Kommentér på:
Basset Hunde, alle slags.

Annonce