{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sele eller halsbånd
  • #4   8. jan 2013 Halsbånd - Gå pænt (stille og rolig gå tur, alm gå tur)
    Sele - Der må trækkes !!!

    Ved lydigheds træning KUN halsbånd smiley
    Ved træk vogn/slæde/løbehjul - Har de en træk sele smiley

    Og nej mine går ALDRIG med halsbånd smiley de får først tøj på når de skal ud smiley



  • #5   8. jan 2013 Halsbånd som bliver taget af for natten eller ved alene hjemme smiley Kun sele (det er ikke favoritten ;-)) ved sportræning eller andet der kræver mere mobilitet smiley

  • #7   8. jan 2013 Halsbånd til begge mine. Det har deres halsbånd på hele dagen med hundetegn, bliver taget af om natten.

  • #8   8. jan 2013 Halsbånd til alt andet end spor, der bruger jeg sele.

    Mine har kun halsbånd på ude, jeg vil ikke risikere, at der er en underkæbe, som hænger fast (Alfa kravler på reoler).


  • #9   8. jan 2013 sele på gåturene, jeg vil ikke have dem i halsen eller risikere nakkeskader eller andet smiley og nej, når de er hjemme har de aldrig halsbånd på, jeg har prøvet at den ene hang fast i den andens halsbånd med en hjørnetand mens de legede. Der skete heldigvis ikke noget, andet end Mason fik en lille rift smiley

  • #10   8. jan 2013 Det skifter lidt om Tucker bliver luftet med sele eller halsbånd. Han har kun en sele fordi den ikke er ligeså nem at komme ud af - hvis han skulle forsøge.

    Halsbånd er altid på, når han er udenfor haven og så svinger det lidt om han har indenfor.


  • #11   8. jan 2013 Okay smiley Meladie har tit sit halsbånd af herinde, egentligt er det for hendes pels skyld, har aldrig tænkt over hun kunne hænge fast herinde.... Hun er begyndt at trætte når vi er på tur? Så tænkte jeg vil kæbe en sele til hende, det skal bare være en god en for hendes kørsele kan hun nemt selv kravle ud af - nogle råd? smiley

  • #13   8. jan 2013 Begge!

    Har bredt læder halsbånd (kenjan) på til de alm gå ture på gaden.
    Har et lidt smalere læder halsbånd til stranden/hundeleg.

    Sele (ruffwear) bruger vi når vi kører i offentlig transport (bus/s-tog/metro) eller når vi er ude og træne/søge/cykle.

    Indenfor har han halsbånd på, pelsen er dårlig i forvejen, så det bekymre mig ikke. Han har halbånd på indenfor, da det er et led i vores miljø-/afstressnings træing.


  • #15   8. jan 2013 jeg bruger sele til alle mine når vi går tur og de har snor på. bruger det for at skåne hundens ryg og nakke. Når de er fri har de haldbånd med hundetegn på (men ikke sele) og når de er inde har de normalt ikke halsbnånd på

  • Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

    Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #16   8. jan 2013 Vi bruger seler når vi går ture med snor, fordi vi synes det er det behageligste for hundene.

    Halsbånd med hundetegn får de på, når vi forlader matriklen. Ingen halsbånd her hjemme. smiley


  • #17   8. jan 2013 Jeg har et bredt halvkvæl, som han ikke så let kan komme ud af - han kan godt, men gør det ikke.
    Sele bruger jeg ikke, da jeg gerne vil have "styr" på hunden i trafikken hvis der sker noget, og det føler jeg ikke jeg har med sele.
    Har kun brugt sele få gange. Jeg har dårligt styr på hunden, den generer ham, og skulle der ske noget kan jeg ikke holde ham overhovedet.
    Min mor bruger dog sele på ham de gange hun går med ham.
    Derudover stoler jeg ikke på selers holdbarhed, han har en gang flækket en ezydog sele midt på brystet, midt i stoffet, så jeg ville ikke turde have det på en kraftfuld hund.


  • #18   8. jan 2013 Har forresten altid halsbånd med tegn i på ham, også hjemme. Ville ikke kunne bære hvis han stak uf af en åben dør uden det på. Hans halsbånd er foret med blødt fleece indvendigt, det første halsbånd som ikke påvirker hans pels overhovedet.

  • #19   8. jan 2013 Vi bruger sele af samme grund som Katrine. Hun har også halsbånd på med navneskilt. Halsbåndet er på hele dagen og bliver taget af efter vi har været ude og gå aftentur og får det så på igen om morgenen. Jeg tror det er mere behageligt for hende når vi skal til at sove hvis hun ikke har halsbåndet på, og der kan hun jo så heller ikke løbe væk så der er ingen grund til det.

  • #20   8. jan 2013 Min har sit halsbånd på altid ..
    Men går ALDRIG tur i det, der har hun altid sele på.. Hun går bare pænest med selen, og trækker som en åndsvag hvis hun kun har halsbånd på ...


  • #21   8. jan 2013 Tja Rikkie har en bandana med hundetegn i på hele tiden. Vi veksler mellem sele og halsbånd når vi er ude.

Kommentér på:
Sele eller halsbånd

Annonce