{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.176 visninger | Oprettet:

Sele eller halsbånd? {{forumTopicSubject}}

Jeg har prøvet at finde ud af hvad der er bedst for min buller basse. Sele el halsbånd? Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i vil anbefalde. Jeg bruger sele, da jeg er blevet rådet til det. Har fået af vide at halsbånd giver på sigt skader i nakken?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sele eller halsbånd?
  • #1   19. nov 2012 Jeg bruger kun halsbånd da pixie aldrig går i snor. Hun går fri ved fod.

  • #2   19. nov 2012 Glemte lige hvad jeg ville foretrække. Helt sikker sele i sær hvis hunden trækker

  • #3   19. nov 2012 Sele, fordi hun trak som hvalp og stadig kan trække lidt hvis hun bliver for ivrig. Har det helt klart bedst med sele, bryder mig ikke om halsbånds måde udelukkende at lægge trykket på halsen eller nakken.

  • #5   19. nov 2012 Jeg bruger halsbånd. Det går helt fint

  • #6   19. nov 2012 Jeg bruger begge dele afhængig hvad vi gør, hvis vi bare går tur bruger vi halsbånd, hvis vi cykler eller løber på skateboard bruger jeg hendes kropssele. man behøver ikke vælge man kan godt bruge begge dele.

  • #7   19. nov 2012 Helt sikkert sele ! Trækket bliver fordelt på en meget mere behagelig måde for hunden. Det eneste tidspunkt jeg kun bruger halsbånd til Viktor er, når han skal ud at drøne rundt på markerne rundt om huset - og det er udelukkende, fordi selen bliver fuldstændig mudret til. Han elsker at rulle rundt i jord og mudder smiley

  • #8   19. nov 2012 vi bruger sele.

    vi har dog også halsbånd med navne mærke i.på ham når vi går.


  • #9   19. nov 2012 jeg bruger kun sele !
    jeg bryder mig ikke om at skulle trakke i halsbåndet, hvis hunden skal irettesættes.

    men Berta har altid halsbånd på, fordi de skal have navneskilt + at halsbånd slet ikke er stramt, for jeg vil ikke have hun skal have ''halsbånde hår'' i nakken, derfor har hun den kun på om dagen smiley


  • #10   19. nov 2012 Mange tak for jeres svar. Har fundet ud af at en svensk undersøgelse viser at over 50 % der bruger hals bånd for nakke problemer. Hvis nogen kan bruge det til noget smiley jeg forsætter med min sele.

  • #11   19. nov 2012 jeg bruger os kun sele, synes kun man kan bruge halsbånd hvis hunden overhoved ikk trækker eller skal irettesættes, for det kan gi alvorlige nakke skader med hals bånd, synes det er synd , og synes ikke der er forskel på sele og halsbånd når man går:)

  • #12   21. nov 2012 Bruger sele, og har ikke brugt andet smiley
    Da han var lille brugte jeg en helt alm. H-sele til ham, da dette skulle være det bedste til en lille hvalp...
    Da han var vokset ud af den købte jeg en K-9 sele, den sidder super godt på ham! Vil aldrig have andet....


  • #13   25. nov 2012 Det er ikke for at være negativ,. Men har hørt at K-9 sele ikke er gode til bulldogs. De sidder dårligt ved halsen. (Generer) ville nemlig gerne have sådan en til min. Men den adfærterep, sagde at det måtte jeg ikke bruge. Hun anbefalede hurtta seler da de er ergonomisk gode.

  • #14   25. nov 2012 der er mange franske hvor k9 passer rigtig godt. Vi har aldrig brugt andre smiley

  • #15   25. nov 2012 Jeg brugte Huntersele til Viktor, imens han voksede til og er nu gået over til Julius K9. Den er dejlig nem at gi' ham på og den sidder rigtig godt - intet af selen kommer i nærheden af halsen.

  • #16   3. dec 2012 Syns ikke den sidder ved halsen smiley
    Og er blevet justeret som Balder er blevet større smiley Og sidder stadig super godt på ham.... Næste gang vil jeg bare have den nye model, som er mindre...


    profilbillede
  • #17   4. dec 2012 Det kan være den nye model sidder bedre på hende. Jeg prøver:)

Kommentér på:
Sele eller halsbånd?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce