9. jan 2008 Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 4 Emner: 45 Svar: 677
Problemer med genbrugs-hund Problemer med genbrugs-hund
Vi herhjemme har store problemer med Dina - jeg er ikke sikker på, hvad jeg vil med dette indlæg.
Men hvis I vil komme med jeres mening om Dina - hvad jeg skal stille op med hende - vil det være dejligt (:
Sagen er den, at jeg overtog Dina, sommeren 2011.
Jeg er vis hende ejer nr 3 el. 4.
Ejer før mig, fik hende faktisk smidt ind i bilen på en resteplads, og trods hendes meget unge alder, valgte ejer at lave hvalpe på hende, kort efter hun havde overtaget hende.
Hvad Dina præcist har været igennem ved jeg ikke, men jeg prøver at skrive de ting, som kan være med påvirkende.
Mit helt store problem med hende er, at hun bider fremmede.
Hun bider ike voldsomt, men kan hun komme afsted med det løber hun bag folk og snapper i anklerne. Selvfølgelig gør jeg alt hvad jeg kan, for at det ikke sker.
Men sommetider sker det.
Dog er det blevet bedre siden jeg overtog hende.
Hun bryder sig ikke om mennesker hun ikke kender!
Her på det sidste er hun begyndt at tisse indenfor.
Men kun om natten - hun har 2 steder hun vælger at tisse - og hun tisser kun en enkelt gang om natten.
Vores nabo har en hund, som vi sommetider passer.
Den og mine hunde kender hinanden godt, men alligevel blev Dina sur på ham i dag, og napper ham.
Jeg har trænet meget med hende, men ved simpelthen snart ikke hvad jeg skal stille op.
Håber I har lidt imput hertil - negativ som positiv - alt bliver læst med interesse!
På forhånd tak
- Monica
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 159 Svar: 12.794
Hvis en hund stimuleres korrekt, så minimerer man dårlige vaner og uacceptabel adfærd.
Det ses nemlig meget ofte, at understimulerede hunde finder på trælse ting, simpelthen for at få afløb for energien.
Hunden, der ikke kan passere andre hunde, vil fx meget nemmere kunne ignorere andre hunde, når den er godt brugt og træt.
Hunden, der gøer meget, gøer mindre når den er godt brugt og træt.
Kan du følge mig?
Prøv at give din hund noget at lave. Hunde kan kun fokusere på én ting ad gangen. Så hvis din hund fx er i gang med opgaveløsning, men vil måske ignorere hunde/mennesker, i stedet for at angribe. Måske vil den endda kunne forbinde andres tilstedeværelse med noget positivt, hvis I indlærer det korrekt.
Good luck.
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 4 Emner: 45 Svar: 677
Jeg har prøvet det du nævner, med at give hende noget andet at koncentrerer sig om, når der kommer nogle.
Og vi er osse kommet så langt, at hun nu accepterer folk ligeså snart de sætter sig ned - der kan hun endda sætte sig på skødet af dem.
Det er kun folk der går eller står, der er problemet
Jeg vil lige tilføje, at hun eller de andre hunde, absolut ikke er understimulerede.(:
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
2) hvad vasker du af i? Hvis hun har et sted, som lugter af tis, så tror hun jo, at det er der man tisser.
3) en gang imellem skal de hanhunde lige have at vide, hvor skabet skal stå. Det er nu ganske normalt
jan 2008
Hun er chhihuahua - pincher balnding (:
2) Jeg vasker af i rodalon.
Det er noget helt nyt hun er begyndt på, jeg ved ikke helt hvad der nager hende.
Men hun har ikke blærebetændelse og fejler ikke andet.
mar 2009
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 27 Svar: 191
Det er svært at råde dig, når man ikke har oplevet Dina og set hvad der er sket forud for hændelserne. Jeg fik rigtig gode råd fra min veninde, der i flere år har fungeret som træner for problematiske hunde, netop fordi jeg tog hende og Benjii med ud, så hun kunne se problemet....
Måske.det i dit tilfælde kunne være brugbart at mødes med en adfærsbehandler, selvom jeg ikke er tilhænger af deres sky-priser.
jan 2008
Det eneste jeg ved med sikkerhed, er at hun ikke altid hat haft det ligenemt.
Og at det har påviket hende at få hvalpe i en af de første løbetider!
Det med at tisse sker uanset om hun kun er i soveværelset, eller om døren er åben så de kan komme ud ..
Det kan godt være jeg skal snakke med nogle profesionelle omkring hende.
Jeg har efterhåden prøvet alt med hende, men når hun først bliver aggresiv/bange lukke hu helt af.
Så med mindre jeg skal gå med hende i snor konstant, ved jeg snart ikke hvad der skal til.
mar 2009
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 384
jan 2008
Det er jeg helt klar over..
Problemer med genbrugs-hund