{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.135 visninger | Oprettet:

vi skal flytte! {{forumTopicSubject}}

Hej! Vi står og skaæ flytte inden så længe og vi skal jo selvfølgelig have vores to hunde med!
Jeg er måske lidt pylret, men synes jeg har hørt at nogle hunde kan reagere forskelligt på den slags omvæltning!?

Har i nogle idéer til hvordan vi kan gøre det så "naturligt" som muligt for dem?
De elsker at være med nye steder osv. Men tænker om man normalt starter forfra med alene hjemme træning og den slags? De kender jo ikke de nye lugte og lyde i deres nye hjem...

Håber i vil hjælpe!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vi skal flytte!
  • #1   9. jan 2013 Jeg følger lige med da vi også snart skal flytte. smiley

  • #2   9. jan 2013 Jeg er lige flyttet fra hus til lejlighed her i søndags med mine 2 piger og det er jo lidt af e omvæltning. Jeg tager det stille og roligt med dem og lader dem falde til. Vi hygger i lejligheden og går gode ture i området. De har endnu ikke været alene i lejligheden, men jeg er så også så heldig at have fri indtil 4 feb så jeg har tænkt mig at starte langsomt ud ligesom med en hvalp så jeg (forhåbentlig) undgår problemer smiley

  • #3   9. jan 2013 Ved ikke lige om det har noget med det at gøre, men når vi flytter rundt i vores hus, så kan buster ikke have det i sit hovede han bliver helt forvirret og tisser rundt omkring(-:

  • #5   9. jan 2013 Vi har flyttet en del mig og min kæreste.

    Jeg startede med at bo i en stor 3 værelses lejelighed som jeg delte med min søster. I mens jeg boede der købte jeg Gaby (Den store hund) Da jeg efter et års tid mødte Rene (Som er min kæreeste i dag) Vi flyttede hurtigt sammen. Efter et halvårs tid. Vi flyttede ned i en to værelses lejelighed næsten midt i århus, og på anden sal.

    Gaby var i bur, da vi boede i den store lejelighed. Men i den lille lejelighed fik hun lov til at være alene i soveværelset og ligge i sengen, også var der ikke noget. Det kæmpe bur hun have, var der nemlig ikke rigtig plads til i den lille lejelighed.

    Da vi have boet der et års tid fik vi en lille hund, som hedder Betsy.

    Så flyttede vi igen. I samme opgang bare ned i stuen, og her var lejeligheden en smule mindre. Der boede vi et halvt års tid.

    Nu bor vi i den aller føreste lejelighed, den som Gaby den store hund startede i. Og der har aldrig været problemer. Jeg har ligesom, ladet lidt som ingen ting, og bare været som jeg normalt er.

    Så for vores hunde, var der ikke nogle problemer smiley


  • #6   9. jan 2013 Det postiive er at Gaby lærte og være alene hjemme da vi flyttede ned i den lille lejelighed. Enlig meget underligt.

    Vi har prøvet at få hundene passet når vi har flyttet, men det er ikke altid det har været muligt. Men så har de bare ligget i soveværelset i vores seng og sovet, i mens vi kom på plads i de andre rum smiley


  • #7   9. jan 2013 Er lige flyttet her i nov. Vi gjorde det at vi kørte ud til huset flere gange og lod Sally snuse og tisse i haven og da vi rent faktisk flyttede ind med ting og møbler havde vi en uge fri efter hinanden, så hun ikke var alene de første 14 dage. Efter den første uge trænede vi alene hjemme, bare for at være sikre på hun blev ordentligt præget. Der har INTET været, hun virkede som om hun havde boet her altid. Første gang vi flyttede var hun så stresset at hun blev syg i maven og kom på penicillinkur, men der flyttede vi også ind i mine forældres hus plus at hun ikke var ret gammel. Så her har vi prøvet to forskellige reaktioner fra samme hund:-)

  • #8   10. jan 2013 Er os lige flyttet, jeg gjorde bare det at de ikke var alene de første par dage. Der har intet været.

Kommentér på:
vi skal flytte!

Annonce