4.954 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hund bidt af rotte-Hva nu?? Hund bidt af rotte-Hva nu??

Hej.

Min ene hund var så dygtig at komme med en stor rotte for en halv time. Den havde så bare ikke slået den ihjel. Min anden hund tager den så også bider rotten hende i næsen, lige i det ene næsebor. Det blødte lidt.
Det er som om der er et snit indefra og ud.

Mit spørgsmål er så om rotter kan smitte hunde med noget? Vil selvfølgelig kontakte dyrlægen imorgen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund bidt af rotte-Hva nu??
  • #2   9. jan 2013 Hva skal jeg rense med??

• #3   9. jan 2013 Klorhexedin smiley

• #4   9. jan 2013 Tak. har jeg desværre ikke hjemme. men har vasket det. Og holder øje med hende i nat og ringer til dyrlægen imorgen.

• #5   9. jan 2013 Jeg VED det ikke, men kan rotter ikke have rabies? Det mener jeg at have hørt smiley

• #6   9. jan 2013 De er heldigvis rabbies vacc. og hvis den har rabbies ville den vel se træls ud i pels osv? Og det gjorde denne her ikke. Kan fortælle hun ligger trygt og godt mellem min mand og jeg og sover som hun plejer : )

• #7   9. jan 2013 Det var godt. Det lader til at I er det dækket ind smiley
    Jeg ved faktisk ikke lige så meget om rabies, bare at rotter vist kan være raske bærere af det. Men når de er vacc. er der jo ingen ko på isen smiley

• #8   10. jan 2013 Det er ikke rabies rotter smitter med, det er Leptospirose, derfor vaccineres hunde også mod den. Vaccinen mod Leptospirose findes i basisvaccinen, så din hund er ikke i fare.

• #9   10. jan 2013 jeg ville være mere obs på hvor hunden har fået fat i rotten (er der flere) og om der er gift lagt ud til dem (hvis den tager flere og måske æder dem, for så kan den blive forgiftet). Når man har hunde med de tendenser (min gamle tæve havde den slags tendenser) er det en rigtig god ide at have kultabeletter i huset til at give hvis den skulle vise tegn på forgiftning. Kullet opsuger giften i maven og kan give hunden langt større overlevelsesmuligheder i tilfælde af Worst Case scenario.

• #10   10. jan 2013 Marietta - Jeg tænkte også umiddelbart på Leptospirose, men jeg næsten sikker på, at det "kun" overføres via urinen.
    Men selvfølgelig, hvis den har haft den i munden.

• #11   10. jan 2013 Hejsa.

Mine hunde er gode til at fange dem og slår dem normalvis også ihjel, men lige denne her slap min dreng for hurtigt, De spiser og tygger ikke i dem. Så chancen for at de får gift er ret lille. Og ved godt der er en risiko- men vi havde ikke så mange muligheder da der var mange rotter her, eller de kom, måtte vi ligge gift. Og det har hjulpet.

Men kan fortælle at Ollie er frisk som en havørn, ikke hævet eller noget andet. Dog har jeg kontaktet min dyrlæge og hun har fået en skud antibiotika for en sikkerheds skyld- alle hendes vacc er jo heldigvis iiorden, Så ingen ko på isen der : )

Kommentér på:
Hund bidt af rotte-Hva nu??

Annonce