{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
993 visninger | Oprettet:

Torben  T
Torben T
Tilmeldt:
17. sep 2016
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 22

Hund bidt {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Vores herlige, men til tider smånervøse, Dansk svensk gårdhund blev bidt i går. Ikke alvorligt men alligevel. En dame har ikke styr på sin mops der pludselig farer i hovedet på vores og bider i halsen. Vores hund reagerer kraftigt og aggressivt.

Jeg skynder mig at opsøge lidt andre hunde så han lige fik chancen for lidt gode hundeoplevelser. Men i dag reagerer han småsurt ved synet af andre hunde.

Hvordan hjælper vi bedst ham med at få rystet det af sig og få tilliden tilbage?


Kommentarer på:  Hund bidt
  • #1   2. jun 2018 I mine øjne er det bedste I kan gøre at gøre præcis som i plejer.
    Man får hurtigt gjort en sag ud af det på hundens vegne, og det registrerer de lynhurtigt.

    For hundens skyld - stop med tilfældige hundemøder.
    Find et par gode og stabile legekammerater i stedet for.
    Så undgår I at jeres hund lærer at skyde først og spørge senere.


  • Torben  T
    Torben T Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 22
    #2   2. jun 2018 Tak, vil vi gøre..

    Vi har også kun en håndfuld legekammerater, men dette var noget af et overraskelsesangreb. Begge hunde var i snor.

    God weekend.



  • #4   2. jun 2018 Det er godt, at du er opmærksom ... jeg har oplevet det samme med min, og jeg gjorde intet, fordi jeg netop tænkte, at det bedste var at fortsætte som vanligt ... i dag bider min andre hunde, hvis han får chancen, og han stresser fuldstændig op og er "umulig" at håndtere. Så hvad du skal gøre, ved jeg desværre ikke - måske virker det for nogle hunde at gøre ingenting, men ikke for min i hvert fald smiley

  • #5   2. jun 2018 Jeg tror det er vigtigt at man som ejer ikke lader sig påvirke af situationen. Det mærker hunden, men nu er vi jo mennesker og jeg tror ikke vi kan være fuldstændig upåvirket, og det er også okay smiley

    Bevar roen så vidt muligt, lad hverdagen gå, men der skal måske noget mere guidening til jeres hund nu.

    Tag det med ro når han reagerer på andre hunde, men guide ham til at skabe afstand i stedet for at "fronte".

    Vis ham at han kan gå væk fra andre hunde, beskyt ham for andre hunde der kommer hen. Afskærm ham så fremmede hunde ikke når hen til ham, men bevar roen. Det er det vigtigste.

    Ros og godbidder når han tackler situationerne fint, men igen uden at gøre et kæmpe nummer ud af det.

    Så det er lidt en balancegang mellem at gøre som man plejer og samtidig støtte lidt ekstra op om sin hund smiley

    Jeg er ikke uddannet adfærdsterapeut. Det er blot sådan jeg ville gøre. Hvis jeg var meget usikker på at få læst min hund korrekt og hjælpe korrekt, så ville jeg søge noget professionel hjælp.

    Husk at undersøg godt hvis I vælger en adfærdsterapeut, om det er en som har den tilgang til det som I føler er bedst for jeres hund.

    God bedring med ham. smiley


Kommentér på:
Hund bidt

Annonce