{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund bidt ihjel
  • #1   31. maj Det er så forfærdeligt smiley

  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 13 Emner: 34 Svar: 820
    #2   31. maj Nogen forældre skulle have tæsk med en våd berlinger smiley

    Stakkels chi og ejer smiley Men jeg har også ondt af knægten smiley


  • #3   31. maj Hvordan ved i hvilke racer der er tale om?

  • #4   31. maj smiley smiley

  • #5   31. maj
    Hvor har jeg ondt af alle som er involveret i dette her.
    Men jeg fatter nu ikke, at den bidende hund ikke skal aflives.


    https://www.tv2ostjylland.dk/aarhus/karin-er-naesten-blind-torsdag-blev-hendes-bedste-ven-og-hjaelper-bidt-ihjel


  • #6   31. maj Anni, med den larm der er kommet, så gætter jeg på at politiet skifter mening og vil aflive hunden. Jeg gætter også på at ejer allerede har sørget for at placere hunden et sted, hvor politiet ikke kan finde den smiley

  • #7   31. maj Næh, det forstår jeg heller ikke Anni - når den anden hund ligefrem dør af det, MÅ der da være tale om skambid, så medmindre den anden hund har startet angrebet e.l. så hunden med havde rimelig grund til at bide (og det lyder det jo slet ikke til), så giver det da ikke meget mening.

    Det, eller de er bare ikke færdige med efterforskning og melder derfor ikke noget ud om det endnu - men synes jeg læste en udtalelse fra politiet, at de kunne give påbud om mundkurv/snor, så det lyder jo heller ikke til at være tilfældet


  • #8   31. maj Forfærdelig sag for alle parter smiley
    Sådan en sag understreger det vigtige i racevalg (og valg af hundelufter!).
    Det er ikke ukendt eller utænkeligt at potente racer bider miniatureracer ihjel. Der skal ikke ret meget til, når forskellen på de to er så stor.
    Det er ikke for sjov at man som opdrætter beder folk læse grundigt op på racerne og forholde sig til hvad de har mellem hænderne.


  • #9   31. maj er skambid ikke når der bliver bidt hul?

    sådan en chihuahua brækker jo ryggen nemt..

    mindes en historie om en der havde en grand danois og en chihuahau, de legede sammen og den store fik dasket til den lille på ryggen og den lille døde af det.

    den store vil i princippet kunne "nøjes" med at løfte den lille lidt uheldigt og den er død af det.

    Det er svært at vurdere når man ikke har set hvad der er foregået.


  • #10   31. maj Havde min hund bidt en anden hund ihjel, så var den blevet aflivet........

  • #11   31. maj Som jeg har læst det, så brækkede Akita'en nakken på den lille hund, så jeg tænker umiddelbart at den har rusket den lille godt og grundigt. smiley

    Der skrives, at den store angreb den lille hund, og den skal da 100% aflives!


  • #12   1. jun Skrigehunden - men i princippet kunne den lille jo have været iflexline og løbet hen til akitaen e.l. synes ikke jeg kan se hændelsesforløbet nogen steder.

    Når man ser hvad der ellers har ført til aflivning, så undrer det mig, at dette ikke gør. Derfor kunne det være interessant at vide, hvad der egentlig er sket.


  • #13   1. jun Men Michelle, er det ikke voldsomt, at fordi den lille løber hen til Akita'en, så går den til angreb og brækker nakken på den lille? En markering havde vel været rigeligt, men du har ret, det kunne vær rart at kende hændelsesforløbet, ting kan så hurtigt gå galt mellem to hunde, hvis ikke ejerne har styr på dem.

    Anton var udadreagerende, derfor var han i snor. Flere gange er både han og Hannibal blevet løbet over ende af løse hunde, også mens jeg gik med dem begge, men ikke én gang har de bidt den anden hund, selvom det var tæt på. Jeg er med på, at en Akita er en stor og stærk hund, derfor skal børn heller ikke lufte den.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #14   1. jun Stakkels hund og stakkels "børn" smiley

    Hvis jeg havde en lille hund, ville jeg ikke turde lade den løbe/gå hen til en fremmed stor hund.


  • #15   1. jun Skrigehunden - når man ikke aner hvad der er sket, er det jo svært at vide, om det var for voldsomt. Hvis en lille hund render hen til en stor hund og så skaber sig tosset, og den store hund bider, så kunne det jo være et argument for at den store hund ikke skal aflives - den kan have reageret rimeligt under omstændighederne, også selvom den lille kommer slemt til skade.

    Jeg tror det er det eneste hændelsesforløb, jeg kan se, som ville retfærdiggøre, at hunden ikke konfiskeres/aflives når man sammenligner med de mange andre sager hvor hunde konfiskeres/aflives i bidsager.

    Siger ikke, det er det, der er sket - det kan jo også være, at disse betjente bare håndterer hundesager helt anderledes end mange af deres kollegaer.

    Er det reelt akitaen, der har opsøgt/startet balladen, så undrer det mig, at det ikke får større konsekvenser.


  • #16   1. jun Enig med Michelle, der er ingen som virkelig kan vide, hvordan og hvorfor det er sket.

    Jeg har læst, at drengene som gik med Akitaen ikke kunne holde den, og den derfor slap løs og overfaldt den lille hund.
    I mine øjne peger peger det på, at det ene og alene er Akitaens (bortset fra ejernes) skyld.
    Endvidere har jeg læst, at det ikke er første gang at der har været problemer med Akitaen.


  • #17   1. jun Anni - hvis det er det, der er sket, så er det underligt, hvis den slipper med et snor- eller mundkurvspåbud.

    Jeg synes også jeg kan læse i kommentarerne, at der har været problemer med akitaen før, men det er jo svært at vide, om det er rigtigt.


  • #18   1. jun Michelle, der har du ret i. Uanset er det en virkelig trist situation, jeg har så ondt af ejeren til den lille hund og børnene, der har set det ske. smiley

  • #19   1. jun Det er rigtig trist for alle parter;( men vi har jo ikke hele historien, en lille hund kan brække ryggen ved at få en pote over ryggen fx i leg, så spørgsmålet er om der her er tale om “bid” eller måske en overkåd “leg”, der er rigtig mange muligheder og måske ved politiet mere om hvad der egentlig er sket;)


  • #20   1. jun Bodil, men den har jo også bidt et menneske i samme omgang, har det også været i kåd leg ?
    Og det skulle jo hellere ikke være første gang den gar gjort sig negativ bemærket.


  • #21   1. jun Jeg tænker egentlig bare at vi ikke ved noget reelt, medierne kan meget hurtigt blæse en sag op smiley mon ikke politiet ved hvad der egentlig er sket og det er det de vurderer efter;)
    Et “bid” kan jo også være så meget;)


  • #22   1. jun Hvis det havde været i kåd leg, så havde man nok skrevet det....


  • #23   2. jun Nej det tror jeg faktisk ikke Anni, det sælger ikke nær så mange aviser smiley

  • #24   2. jun Det er en tragisk og trist sag for alle parter smiley

    Jeg kan ikke se at der nogen steder står beskrevet hvad der er gået forud for at den lille hund mistede livet. Så mange dømmer uden at kende omstændighederne...


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #25   2. jun Jeg kommer til at tænke på epidoden på hundestranden, hvor en løs dværgpuddel rendte hen til en retrieverblanding i snor og gøede grundigt af den. Den store hund tog den lille i munden og ruskede ham. At han overlevede var vist lidt af et mirakel.

    Der kan være sket noget lignende her - at den lille har gøet af den store, som så har klappet kæberne sammen, om jeg så må sige.


  • #26   2. jun "Jeg kan ikke se at der nogen steder står beskrevet hvad der er gået forud for at den lille hund mistede livet. Så mange dømmer uden at kende omstændighederne..."

    Præcis, og det går begge veje.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #27   2. jun Jeg tror, det er meget menneskeligt at gætte i fx en sag som denne. Dømmes skal ingen af parterne, når omstændighederne er ukendte.

  • #28   2. jun Der skal nemlig ikke så meget til før en stor Akita kan slå en lille Chihuahua ihjel.

  • CK
    CK Tilmeldt:
    mar 2023

    Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 62
    #29   2. jun Hvad jeg forstår så er ejeren af hunden næsten blind og Chihuahua'en er en service hund ifølge artiklen her, men det var hendes datter som gik med hunden.
    https://www.tv2ostjylland.dk/aarhus/kirsten-er-naesten-blind-torsdag-blev-hendes-bedste-ven-og-hjaelper-bidt-ihjel


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 13 Emner: 34 Svar: 820
    #30   2. jun CK: Ikke hendes datter.

    Direkte kopieret fra den artikel du linker til :

    Nogle bekendte til Kirsten Nielsen har to piger på 15 og 18 år, der ligesom Kirsten Nielsen elskede den lille hund.

    De fik torsdag lov at tage Krudt med på en gåtur. En gåtur, der dog endte fatalt for chihuahua'en.

    På turen mødte de to piger to drenge, der også luftede to hunde. Den ene af hundene angreb ifølge Kirsten Nielsen og vidner Krudt og brækkede nakken på den lille hund.

    ---------------------------------------

    Der er fremkommet flere informationer i forhold til start oplægget, men stadig ikke konkrete dybdegående informationer......

    Jeg synes stadig det er synd for Krudt og nu ikke bare en dreng, men flere børn at de skulle opleve dette og "bære" ansvaret smiley



  • CK
    CK Tilmeldt:
    mar 2023

    Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 62
    #31   2. jun Hov læste forkert, i om det var en datter eller nogen de kendte, men super for rettelsen. smiley

    Men ja sagen er trist. smiley


  • #32   3. jun Det er selvfølgelig helt ustyrlig synd for ejeren af chi'en, de unge piger, drengene osv. Men det er da umuligt at vide om det er fair at akitaen ikke bliver aflivet uden at kende mere til historien. Min gamle irerhan Stormy var en venlig hund. På en helt almindelig eftermiddagstur i snor kom der pludselig en ustyrlig hidsig chi som et andet misil ud af ud af en hæk. Den røg lige i hovedet på Stormy, der selvfølgelig reagerede i selvforsvar med et VOV og en afvisning med et snap. I løbet af ca 1 sek stod Stormy med chi'en munden. Begge hunde så vildt overraskede ud og Stormy spyttede chi'en ud. Den pilede ind i sin have igen. Den så umiddelbart uskadt ud. Men jeg gik nu alligevel ind og ringede på og fortalte ejer hvad der var sket og at hun nok hellere måtte checke sin hund for min havde haft den i munden (ejer var så temmelig ligeglad, men det er en anden sag). Havde udfaldet nu været at chi'en var død i munden på Stormy, så tror jeg nu alligevel at jeg ville have følt at det var en kæmpe uret, hvis min hund havde måttet lade livet i en situation, hvor det faktisk var ham der blev angrebet.
    Så inden man råber aflivning så skylder man da alle parter at afdække hvad der egentlig skete.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #33   3. jun Endnu har vi (læs: jeg) vist heldigvis ikke hørt om, at en hund i snor har måttet lade livet p.gr.af en bidskade på en hund UDEN snor.

  • #34   3. jun Michelle hvad siger du så når en person med en schæfer i snor kommer gående med sin hund og en løs gravhund kommer gøende frem og bider schæferen der så tager fat i gravhunden, men det er schæferen der i virkeligheden forsvarer sig, men ender med at blive aflivet.

  • #35   3. jun Hændelsesforløbet siges at være det at 2 piger /damer lufter Krudt som chihuahuaen hedder for ejer der er næsten blind. Han er tilligemed servicehund for ejeren.
    Der kommer 2 børn med 2 store stærke Amerikanske Akitaer som de sket sket ikke kan holde. Den ene hund trækker barnet afsted og griber fat i Krudt og brækker nakken på den. En mand kommer til undsætning hvilket udmunder i at han også bliver bidt.
    Den hund er frygtet og berygtet i hele området og det er ikke første gang at den har bidt. Den hund er farlig >:(


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #36   3. jun Er der en særlig grund til, at du gentager hændelsesforløbet, Birgitte? Det er beskrevet i startindlægget og uddybet i #5.

  • #37   3. jun Isabelle, der er jo flere der skriver, at situationen er anderledes, hvis det er den lille hund, der er læbet hen til den store hund, der så har "forsvaret" sig.

    Som Birgitte beskriver det lyder det nærmere til, at det ikke er tilfældet, men at den store er gået efter den lille, samt at pågældende hund er frygtet i området. Hvis det er sandt er det endnu mere grotesk, at ejer lader to børn lufte den.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #38   3. jun Jeg tænker #35, Skrigehundens - at det indlæg gengiver beskrivelsen fra #5. Men måske er det fint nok at gentage.

    I øvrigt er det lidt af et sats at lade børn lufte større hunde. Mit 11-årige barnebarn elsker at gå med hundene i snor, men hvis en af dem virkelig gerne vil et eller andet, har hun et seriøst problem med at holde hunden. Derfor får hun aldrig lov til at gå med hundene uden mig.


  • #39   4. jun Isabelle. Sorry den er smuttet for mig.
    Jeg læste bare at flere spurgte ind til det, så jeg er vist ikke den eneste der ikke har fået det hele med.
    Det er en meget følsom sag og alle har en mening på forskellig vis. Jeg udtaler mig på grund af min erfaring med hunde og mit arbejde med adfærd. Og kendskab til racen og servicehunde, så mener bestemt at jeg er dækket rimelig godt ind.


  • #40   4. jun Birgitte M, hvad kender du til den konkrete hund, siden du skriver, at den er frygtet i området? Det lyder som om du kender (til) den.

  • #41   4. jun Skrigehunden.jeg kender kun til sagen via medierne og beboere i området. Det har været diskuteret før i en gruppe for området som jeg er medlem af via mit arbejde med hund og katte med og uden ejere.
    Så udfra hvad flere borgere uafhængigt af hinanden beskriver, så er der klart et billede af hvad det er for en hund ikke bare udfra den ravebeskrivelse, men også udfra dem jeg selv har mødt folk gå med.
    Der er kun en synder her og det er den der har giver de 2 drenge lov til at gå med de hunde som selv voksne kan have svært ved at holde.
    Det er uansvarligt.
    Der var endda en der antydede at vide at ejer var blevet påbudt at den pågældende hund skulle bære mundkurv. Om det er rigtigt ved jeg så ikke, så det forholder jeg mig ikke til.
    Er det ikke første gang den har angrebet n anden hund og har så ydermere bidt en mand der kom for at hjælpe, ja så er det i mine øjne en hund der burde aflives.
    Jeg ved så også fra mit arbejde at Østjyllands Politi ikke er så ivrige efter at aflive hunde som nedre politikredse. Det kan jo være både godt og skidt.
    Der har været flere sager i Aarhus med hundeangstes også på mennesker hvor der ikke er blevet udstedt andet end bøder.


  • #42   4. jun Birgitte - hvad jeg siger? Jeg har nævnt længere oppe, det scenarie, hvor dem lille hund render hen og starter ballade og den store hund så forsvarer sig, er den eneste jeg kan komme i tanker om, hvor det giver mening at man ikke konfiskerer/afliver ud fra hvad der lader til at være normen i andre sager.

  • #43   4. jun Michelle. Det er også fint, men det er ikke det der er foregået i denne sag.

  • #44   4. jun Men for f*nden Birgitte, jeg besvarer bare dit spørgsmål altså smiley

    Du skriver:
    Michelle hvad siger du så når en person med en schæfer i snor kommer gående med sin hund og en løs gravhund kommer gøende frem og bider schæferen der så tager fat i gravhunden, men det er schæferen der i virkeligheden forsvarer sig, men ender med at blive aflivet.

    Det er det jeg har besvaret (igen - for jeg har faktisk skrevet det tidligere også). På intet tidspunkt har jeg påstået, at det er det der er sket her...


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #45   4. jun Hundeloven §6 stk 5:

    "Hvis en hund ved et overfald eller ved anden uacceptabel og farlig adfærd har bidt et menneske eller en anden hund, og hvis biddet kan betegnes som skambid, skal politidirektøren lade hunden aflive."

    Det kunne være interessant at vide, hvad der ligger til grund for, at politidirektøren har valgt ikke at lade Akitaen aflive.


  • #46   4. jun Birgitte, du kan ikke konkludere på den enkelte hunds sind alene ud fra racebeskrivelse og andre eksemplarer af racen, du har mødt - du er da nødt til at kende den konkrete hund, før du overhovedet kan udtale dig om dens temperament.

    Selvom der tidligere har været problemer med denne hund ( har du rent faktisk læst om lige denne hund i den lokale gruppe?), så kan Michelle jo have ret i, at sagen er anderledes, hvis den lille har opsøgt den store, som så har forsvaret sig.

    Jeg tvivler på, at det er tilfældet i denne sag, det lyder ikke sådan ud fra diverse artikler, men vi herinde ved det jo ikke, så I har fuldstændigt ret i, at jeg/vi ikke kan råbe "aflivning", uden at kende baggrunden.

    Men har den store uden grund angrebet den lille, er det eneste rigtige aflivning.


  • #47   4. jun H*n har vel vurderet, det ikke var skambid tænker jeg.

    Fea fødevarestyrelsen

    Et skambid er defineret ved følgende:

    -Flere dybe, punktformede sår, der når dybt ned i underhuden eller penetrerer ned i muskulatur; det skal tydeligt fremgå, at der er tale om flere bid, og at det er foregået med nogen voldsomhed
    -Udrivning (dyb flænge) i underhud/muskulatur (altså ikke kun i huden/skindet))
    -Bidlæsioner, der medfører tab af væv (bortset fra ubetydelige skader på hundeører)
    -Bidlæsioner, der medfører døden, herunder situationer, hvor en hund rusker en anden hund til døde, uden at biddet i sig selv har givet anledning til skader af en karakter som beskrevet i de foregående tre punkter.?


    Hvis hunden "bare" har klappet gebisset sammen en gang og chi'en så døde af det uden nævneværdige bidsår, men "bare" en brækket nakke, er der vel rum til at vurdere, at det ikke er skambid.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #48   4. jun Umiddelbart vil jeg mene, at biddet må defineres som skambid udfra nedenstående formulering:

    "Bidlæsioner, der medfører døden, herunder situationer, hvor en hund rusker en anden hund til døde, uden at biddet i sig selv har givet anledning til skader af en karakter som beskrevet i de foregående tre punkter."

    Man kan jo ikke komme uden om, at chi'en fik en bidlæsion, der medførte døden.


  • #49   4. jun @33: Der har faktisk været et par tilfælde (fra tiden lige efter lovens ikrafttræden), hvor en hund i snor blev aflivet for at skambide en løs hund. Jeg håber at den praksis er blevet revideret.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #50   4. jun Det vidste jeg ikke. Det lyder fuldstændig vanvittigt smiley

  • #51   4. jun #49 den praksis burde vel være fortid.
    Som jeg husker den revision af loven, der kom på et tidspunkt, var en af ændringer, at situationen, der førte til bidet, skulle være med i vurdering, til forskel fra tidligere hvor det udelukkende var selve bidet, der var afgørende.


  • #52   4. jun At hunden har tidligere har skabt utryghed i nærområdet, er jo ikke nødvendigvis ensbetydende med, at den har direkte bidt eller angrebet andre tidligere. Mindre kan skabe utryghed.
    Det er jo også et spørgsmål om evt. tidligere episoder har været meldt til politiet. Det er jo ikke sikkert.
    Men helt sikkert, det er groft uforsvarligt, at lade børn gå alene med en så stor og stærk hund, og da specielt hvis den allerede har vist tegn på aggression.


  • #53   5. jun Skrigehunden. Nej det kan jeg ikke, men jeg kan udtale mig om de rigtig kedelige en sådan race har været involveret i her i mit område og dem som jeg har stiftet bekendtskab med ifb med mit arbejde.
    Overordnet set er de hunde ikke fantastisk ift andre hunde, men der findes da søde også af den race.
    Der er bare visse racer der er oftere repræsenteret i den slags sager end andre.
    Man kan jo ikke komne udenom at de store hunde laver større skade når de tager fat.
    I den konkrete sag er det ikke første gang med den hund.
    Det kan ikke bære rigtigt at folk med små hunde skal ringe rund til hinanden og advare om at blive inde for nu er den ude, eller skal kører væk fra området for at lufte. Det er helt grotesk.
    Det er jo nemt at beskylde den lille hund for at have startet fordi Chihuahua ofte er højtråbende og fremstår aggressivt. Jeg tænker det ofte selv, men her var det så absolut ikke tilfældet. En service hund må på ingen måde opføre sig aggressivt så kan den ikke godkendes. Det er præcis også hvad beboerne oplever med den lille sød og rar lille hund.
    Jeg er selv en af dem der tager hundene i forsvar i mange tilfælde, men ikke i denne her sag grundet udtalelser fra dem der var tættest på og dem der bor i området.
    Der er kun en synder i det her og det er ejeren af hunden der lader drenge lufte den og da især når den har den størrelse og den adfærd.


  • #54   5. jun Birgitte, jeg er enig med dig i, at en stor hund nemt kan forvolde meget stor skade på en mindre hund. Jeg har også stiftet bekendtskab med en Akita, og det var bestemt ikke en positiv oplevelse, den gik efter en hund, som vi gik tur sammen med. Heldigvis var min hund så lille, at han røg på armen, så heldig var den anden ejer ikke, så det var en meget presset situation. Akitaen nærmest stod ind over den anden hund (begge tæver) og var helt stiv, ejer kunne ikke rokke den en meter, indtil hun simpelhen måtte tage den i halsbåndet og vride om og slæbe den med.

    Jeg dømmer ikke alle Akita'er automatisk, men jeg er enig med dig i, at risikoen for at måde én, der ikke er god til andre hunde er stor. Hun havde den i en lang sporline, som hun lod den løbe ud i og så sprang snoren. smiley

    Hvordan ved du, hvordan denne situation med Chihuahua'en reelt udspillede sig, var du der?


  • #55   5. jun Nej desværre var jeg lige ved at sige, men måske nok i virkeligheden godt nok.
    Jeg ved kun hvad beboerne i området har skrevet i gruppen og vidner til hvad og hvordan det er sket.
    En dame kom med sin lille hund, da hun får øje på Akitaen og kender den i forevejen skynder hun sig at løbe i sikkerhed med sin hund på armen. I det samme kommer Knut som den lille Chi hedder, gående over samme plads. Pludselig sætter Akitaen i løb og drengen der har snoren i hænder kan ikke holde den. Akitaen tager fat i den lille og brækker nakken på den.
    Forfærdelig oplevelse for alle parter ??
    Var det min hund med den adfærd gik jeg selv med den og skete noget tilsvarende så blev den aflivet promte. Jeg vil under ingen omstændigheder eje sådan en hund. Den er jo ikke til at stole på.
    Jeg tænker at der bliver vedvarende ballade indtil politiet beslutter at den skal aflives.
    Vi har på internatet i Aarhus tit rystet på hovedet af politiet beslutninger om hvad der skal aflives.
    En herreløs Rednose og en Ovcharcka må hentes af ejer mens en blandingshund der godt kan ligne en ulovlig race skal aflives. Det giver ingen mening. I andre politikredse tager politiet dem på gaden og dømmer dem til aflivning uden de nogensinde har gjort noget, de ser bare forkerte ud.


  • #56   12. jun Den har også forsøgt at få fat i andre hvor den så ramte mennesket i stedet. Med nogle af de historier man hører om hunde der bliver aflivet er det forvirrende at denne ikke også bliver det.
    https://www.tv2ostjylland.dk/aarhus/nicolaj-flytter-efter-hundeangreb-jeg-ved-ikke-hvad-hunden-og-ejeren-kan-finde-paa


  • #57   12. jun I dag i Stiften sår at ejeren har fået påbud på at hunden skal bære mundkurv. Der står også at skambid ikke kommer på tale da hundene var min. 7 m fra hinanden. Det forstår jeg ikke hvordan de kan være på det tidspunkt hvor hunden bider den lille smiley
    Knut er blevet obduceret og hans indre organer var sprængt. Det viser jo med al tydelighed at det ikke var et kærlighedsnap.


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 13 Emner: 34 Svar: 820
    #58   12. jun Det virker mere og mere grotesk med de historier, at der ikke kan gøres noget smiley

    Lige præcis med videoen, så kunne bidet måske have været undgået, hvis ejer havde taget den lille hund op og givet den tryghed, så den holdte mund.


  • #59   12. jun De var mindst 7m fra hinanden??? Den Anita må have magiske evner eller være halvt giraf hvis den kan bide en hund ihjel på 7 meters afstand

  • #60   12. jun # 59
    Det fatter jeg hellere ikke, og jeg fatter ikke, at Akitaen ikke bliver aflivet ?

    Kan ejeren af Chien ikke anke politiets afgørelse?



  • #61   12. jun Muskelhund? Er det bare alle hunde der bider, som mu er muskelhunde?

    Jeg undrer mig over hunden er løs - ja, den lille hund i videoen lægger vist ret meget op til balladen, men akitaen skulle jo ikke være løs, hvis ikke den kan kaldes ind i sådan en situation - eller hentes om nødvendigt. Møder man en hund, der tydeligvis ikke er begejstret for mødet (fritløbsområde eller ej), så må man da som minimum PRØVE at få sin hund halet væk fra den.


  • #63   12. jun Fra artiklen

    profilbillede
  • #64   12. jun Ja "relativt løs" kan man da vist godt kalde det - det var allerede en ret upræcis og udefinerbar størrelse, da den mest blev brugt om pitbull/amstaff o.l. Men hvis den nu også skal dække alt fra Akita til labrador var det vist nemmere bare at bruge racebetegnelserne... især når nu man faktisk ved hvilken race, der er tale om.

  • #66   14. jun Michelle. Har nu læst i flere kommentarer at den lille skullle ha lagt op til balladen. Hvor har det stået henne ?
    Jeg har ikke i et eneste af de opslag og kommentarer fra folk i området læst om at det skulle være tilfældet ?


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #67   14. jun Hvor har du læst de kommentarer, Birgitte? Her på siden står det ikke ihvertfald.

  • #68   14. jun Birgitte - jeg taler om den artikel, der er delt ovenfor min kommentar, hvor der er video af akitaen, der tilsyneladende bider mand. Man ser ikke bidet og desværre heller ikke begge hunde, men man hørerandens lille hund gø hysterisk af akitaen, som så render hen til den (og, må man gå ud fra, bider manden efterfølgende).
    Det er jo sådan en situation, hvor begge fejler. Akitaen skulle selvfølgelig ikke bide og burde være i snor, men den lille beder også selv om øretæver. Så hvis det er et fritløbsareal, er der faktisk ingen af de to, der burde være der.


  • #69   14. jun Ej bare fordi en hund gøre af en anden hund, så retfærdig gøre det da ikke at den skal bides, noget andet hvis den gøende hund render op i hovedet på en anden hund .
    Hvis man har en hund der tænder af fordi den passere en gøende hund, så må man jo give den mundkurv på


  • #70   14. jun Øh maya, hvor set du jeg har sagt det er ok, den bides?

    Jeg har sagt, at HVIS det er et fritløbsareal, er der ingen af de to der burde være der - den lille fordi den skaber sig tosset, det er som regel et tegn på den er utryg og det øge risikoen for øretæver gevaldigt, når hunden selv laver udfald.
    Den store fordi den, som jeg allerede dkrev tidligere,vselvfølgelig ikke skal angribe andre og ikke burde være løs, hvis ikke den kan kaldes hjem fra en gøende hund (eller i det mindste kan afholdes fra at angribe den)


  • #71   14. jun Man ser ikke bidet og desværre heller ikke begge hunde, men man hørerandens lille hund gø hysterisk af akitaen, som så render hen til den (og, må man gå ud fra, bider manden efterfølgende).
    Det er jo sådan en situation, hvor begge fejler. Akitaen skulle selvfølgelig ikke bide og burde være i snor, men den lille beder også selv om øretæver.

    Det er dette jeg reagere på.

    Beder den lille om ørertæver fordi den gøer?


  • #72   14. jun Isabelle. Det så jeg i kommentaren fra Michelle lige ovenover opslaget med definitionen på en muskelhund. Samtidig har flere tænkt at det måske er den lille hund der har provokeret den store.
    Det er jo kun tanker ikke fakta.
    Der var flere tilstede på det butikstorv i Skåde hvor episoden fandt sted. Også nogen med hunde.
    Der er ingen meldinger om at Knut skulle have gøet af den anden hund, som der står i flere kommentarer fra lokalbefolkningen var det et fuldstændigt umotiveret overfald og angreb fra Akitaens side.
    Jeg er medlem i flere af de lokale grupper på facebook og folk er i oprør og desideret bange for den hund, så de tør ikke gå ud når den er ude i området. Nogen kører endda ud af området og lufter deres hunde andetsteds.


  • #73   14. jun Michelle. Arh nu fandt jeg videoen. Det er ikke Knut. Det angreb er på et fritløberområde og ja der er en lille hund der gø’er.
    Den video har ikke noget med den anden sag at gøre, da det foregik udenfor et butikscenter. Alle hundene var i snor. Problemet var jo at det barn der gik med akitaen ikke kunne holde den.


  • #74   14. jun Birgitte
    Det ligner nu området bag ved boldbanerne. Der er skiltet med Hund i snor. Og uanset så skal hunde være under kontrol eller i snor også i hundeskove.
    Jeg håber godt nok at de hunde bliver fjernet fra ejeren. Om den ene bør aflives, mener jeg afhænger af hvad adfærdsfolk vurdere.


  • #75   14. jun Birgitte - jeg ved ikke hvorfor du bliver ved at skrive til mig, som om jeg forveksler Knut med en anden. Jeg har kommenteret på artiklen, jeg har aldrig påstået eller troet, at den lille hund i videoen var Knut.

    Maya - en hund der laver udfald og/eller går gø-ampk på andre hunde virker altså provokerende og er i væsentlig højere risiko for at få øretæver, end en hund der går stille forbi.
    Det giver selvfølgelig ikke andre carte Blanche til at overfalde den, men hvis jeg VED at min hund er ysikker of reagerer på amdre hunde med hysterisk gøen/udfald, så tager jeg den altså ikke til et fritløbsområde (antaget at videoen ER fra et sådan), det er da at bede om problemer og ej heller fair overfor andre hunde.


  • #76   15. jun Michelle.
    Sorry så har jeg misforstået din kommentar. Fik den opfattelse at du mente den lille hund der gøede i videoen måske kunne være Knut.


Kommentér på:
Hund bidt ihjel

Annonce