{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund bidt ihjel
  • #1   23. dec 2011 Sådan noget møg!!
    Hvad f..... skal man snart stille op ?


  • #2   23. dec 2011 Og jeg er sikker på at det sker mange flere gange end ekstrabladet skriver, også hvor det ikke er muskellignene hunde der angriber!

    sys det er synd at det altid kun er dem det går ud over smiley


  • #3   23. dec 2011 hvis en gravhund havde anfaldet en poms havde det sku nok ikke stået på forsiden af nogen blade overhovedet.

  • #4   23. dec 2011 åhh hvorfor nu trække den debat ind i denne tråd, der har være massere af eks. på at andre racer også "rammer" overksrifterne

  • #5   23. dec 2011 Selina P: Lige gravhunde er fredede jo, dem har kongehuset, og jeg har hørt fra flere gardere at de er blevet bidt i benet !! smiley


  • #6   23. dec 2011 Tre minutter tog det inden "andre hunde kan også bide" kortet blev smidt på bordet.



  • #7   23. dec 2011 Må blot endnu engang erkende, at nogle af de racer på listen bestemt ikke er der uden grund ...

  • #8   23. dec 2011 Altså mine hunde ville højest kunne dræbe et lille fugl ;-D hvis de fløj på en hund ville jeg nok kunne nå at stoppe dem inden det endte fatalt, det er trods alt nemmere at styre en hund på 2kg ;-D

  • #9   23. dec 2011 Nu er en chihuahua også en accesorie men sjovt nok har man ikke set helt samme effekt på avisernes overskrifter .. men nej, det ER da ikke hundene den er gal med .. hvornår lærer jeg det ...

  • #10   23. dec 2011 Oversigt over div. bide-episoder

    http://amstaff.forumotion.com/t1466-oversigt-bid-mm-2010-2011


  • #12   23. dec 2011 Har altid fundet det besynderligt at nogle har deres dyr som accesori, det var sku da en noget besværlig pyntegenstand ;-D eller potensforlængende genstands ting

  • #13   23. dec 2011 Ja, gravhundene er fredet fordi kongehuset (og jeg) har dem.
    Schæferhundene og Malinois er fredet, fordi politiet (og bla jeg) har/bruger dem...................
    Selvfølgelig !!!!
    Eller ?????


  • #14   23. dec 2011 Præcis, Mai .. Det var en lettere måde at sige det på smiley
    - Der er dog nogle racer, som har mere anlæg til agressivitet end andre ..


  • #15   23. dec 2011 Forbandede, forpulede lortehunde-ejere!

    Derudover er jeg pisse ræd for de hunde. Jeg stoler simpelthen ikke på hverken dem eller deres ejere efterhånden....:0(

    Stakkels lille hund og dens ejere...


  • #16   23. dec 2011 Ja det rigtigt Maj-Britt.. hunde er født spejlblanke og ens .. og så tager vi ellers fat med at forme dem.

    pisse irriterende at jeg ikke kan få mine hunde til at løbe ligeså hurtigt som mynder .. hvordan bærer I jer ad med det ?


  • #17   23. dec 2011 Uha, der var en der overså ironien i et indlæg ;))))))

  • #18   23. dec 2011 Martine: Sparker dem i popoen..................;-)

  • #20   23. dec 2011 en Gravhund kan man sgu da bare sparke til hvis de angriber ens hund, kan man altså ikke med sådan en kæmpe hund

    Ja hvis en gravhund angreb mine to hunde, så ville jeg ikke have et problem med at sparke den med al vold og magt. ville måske blive et problem med hunde i en anden kaliber


  • #21   23. dec 2011 Mette: Man kan nu sagtens få ramt en større hund i maven, med et velanrettet spark- det har jeg gjort engang da en hund (af "ukendt oprindelse") var lige lovlig nysgerrig og ikke ville gå væk selvom jeg gik mod den og Isis samtidig viste hele gebidset.
    Efter at mit, nummer to, spark ramte klokkerent i maven på hunden, stak den halen mellem benene og løb væk.


  • #22   23. dec 2011 Stakkels hund ...

  • #23   23. dec 2011 Med lige Martines hunde så ville det nok virke godt at give dem en sele på, fastgøre en lang tynd fleksibel stang til selen og så hænge et ærme foran snuden og sige "god jagt".

    Virker det ikke, mangler de simpelthen potentialet smiley


  • #24   23. dec 2011 Det er jo flot!!! Stakkels stakkels lille hund og stakkels ejer...

    Desværre ser jeg en del Amerikanske derude, så at finde ejeren kan godt gå hen og blive svært:o/


  • #25   23. dec 2011 Frygtelig for hund og ejer:-(

  • #26   23. dec 2011 Øv stakkels lille hund smiley Og hvor må det være frygteligt for ejeren.

  • #27   23. dec 2011 Hvor er det synd for den stakkels hund og dens ejer. smiley



  • #28   23. dec 2011 Endnu en - hvis det altså virkelig var en AB - trist repræsentant for racen smiley - medfølelse til ejer og hund herfra.

    Martine : ja de er helt uden for pædagogisk rækkevidde de amerikanere ik`?


  • #29   23. dec 2011 Hvor er det frygteligt smiley

  • #30   23. dec 2011 Jesper -

    Den, der røg på min hund var ihvertfald - og de andre jeg har haft den tvivlsomme fornøjelse af at rende ind i har ikke imponeret.

    Men fornemmer at du ikke er helt enig .. hvilket du heller ikke behøver at være.


  • #31   23. dec 2011 Det er de da, Torben................................................. Øhhhhhh

  • #32   23. dec 2011 Man skal dælme høre meget ...

    Men fair nok - den lille køter har garanteret selv bedt om det, og så er det jo OK ... eller noget...


  • #33   23. dec 2011 Martine : Trist at en personlig dårlig oplevelse kommer til at farve din generelle opfattelse af en race, men samtidigt ganske forståeligt - tror vi alle kender til den slags stituationer der lagrer sig i os som erfaringer af negativ karakter - med en opfattelse til følge.

    Men nej - vi behøver ikke være enige.


  • #34   23. dec 2011 AHHH hold nu Torben...

    Provokeret eller ej, skal man kraft susme sørge for at udstyr er iorden og du kan styre kræet!!! DIT job at sørge for at din hund ikke kan reagere på en provokation!!


  • #35   23. dec 2011 Stakkels hund smiley

  • #36   23. dec 2011 Jesper - Sådan er der jo mange der har det med schæferhunde, og jeg har nu aldrig opfattet det som "trist" at folk ikke kunne lide min race.

    Men kan godt se din pointe, nu hvor det er din race der står for skud .. personligt har jeg det bare sådan "better safe than sorry" - og Ambullen længere ned af vejen (en MEGET overvægtig tæve) holder jeg mig på afstand af .. selvom jeg faktisk godt selv kan se, at det nok er liiiige underligt nok.

    Ej en medløber - Ja, så må folk lære at holde blikket i den rigtige retning !!!


  • #37   23. dec 2011 Wow, schæferen går godt nok meget igen i andet link o.o
    - Eller er det bare mig?

    Men det er synd, at folk ikke kan opdrage deres hunde godt nok til, at det ikke går ud over både mennesker og dyr ):


  • #38   23. dec 2011 Sandra H: Hvilket andet link ??

  • #40   23. dec 2011 Tak

    Ja, der var et par schæfer...........og flere andre racer (incl. en gravhund der havde slået ti høns ihjel og flere labradore og blandinger)
    Men alle hunde har altså et tandsæt de kan bruge.
    Nu er der så lavet en liste med 13 hunderacer og blandinger heraf, der ikke må avles på, købes, overdrages og såm skal bære mundkurv og være i en line på max 2 meter.
    Hvis jeg fik at vide, at schæferhunde skulle bære mundkurv osv, ville jeg bestemt overholde loven. Også selvom jeg ville synes det var "hul i hoved"


  • #41   23. dec 2011 Åh nej- nu kom det til at stå, som om gravhunden havde slået ti høns, flere labradorer og blandinger, ihjel....................Lol
    Ggggggg


  • #42   23. dec 2011 Personligt tror jeg aldrig schæferen kommer på den forbudte liste, hvad søren skulle politiet så gøre? aflive ALLE deres hunde og starte helt nyt avls arbejde og træning osv, samt kigge efter nye racer som indeholder mange af de samme kvaliteter, det ville tage flere år at få de perfekt trænede hunde i politiet igen. jeg tror ikke det sker.

  • #43   23. dec 2011 LOLOLOL.
    - Well, jeg er helt enig, synes bare det var lidt vildt, så mange schæfere der var der.


  • #44   23. dec 2011 jamen der er også overvejende mange schæfere på den liste faktisk! men som sagt tror jeg ikke det sker smiley på trods af de store antal bid episoder .

  • #45   23. dec 2011 Hvis de ville kunne de vel lave lovgivningen sådan at man kun kunne holde schæfere som tjenestehunde?

    Personligt er jeg nu ikke meget for forbud af de forskellige racer, ofte finder dem der leder efter en sådan hund bare en anden race eller blanding at kaste sig over.


  • #46   23. dec 2011 Er imod forbud af racer( dog er der visse racer, jeg mener ikke har noget at gøre i Danmark eller som almindelig familiehund)
    Det burde være lovligt nok, men kun med FCI stamtavle på.


  • #47   23. dec 2011 Martine : Jeg har også hunde i min hverdag jeg holder behørig afstand til med ¨better safe than sorry' i mente - dog ikke race bestemt,men simplelthen -efter min mening - fordi de har 'knald i låget' og min hund ikke skal agere bidelegetøj.

    Mit udsagn om jeg finder det trist, er selvfølgelig med det udgangspunkt at det aldrig er rart at blive set på med forudindtagne øjne, pga ens hundevalg - men det er uundgåeligt, selvom jeg efter snart 19 år med racen stadig ikke vænner mig til det.

    Hvad der dog er endnu mere trist er det faktum at så mange AB´s (og wannabe AB´s) laver så meget ravage rundt omkring.



  • #48   23. dec 2011 Lea : Og hvad så med racer der ikke er FCI godkendte?

  • #49   23. dec 2011 Jesper -

    Jeg kan godt følge dig og det er da ærgerligt for de Ambull ejere, som er ganske almindelige hundeejere, opfører sig ordentligt og i respekt for andre mennesker / hunde.

    Det jeg mente var såmænd bare, at lige på det punkt der hedder om andre kan lide mine hunde er jeg helt og aldeles ligeglad - og har aldrig forstået hvorfor det nu er så vigtigt ?

    Mht at blive kigget skævt til .. tja, jeg har vænnet mig til det efter omkring 20 år i IPO-sporten.

    Lea - der er racer, der ikke er FCI godkendte, så selvom jeg umiddelbart er enig med dig i stamtavlepåbud er der nogen, der ikke kan komme ind i den katagori.


  • #50   23. dec 2011 Martine : Jeg er som sådan også ret ligeglad med om folk kan lide 'min' hunderace eller ej - og i mange år betyd det intet for mig.
    Men i kraft med populariteten for 'bulldog type' hunde steg, skete der en polarisering af hvem man er hvis man ejer sådan et monster.
    Og uanset hvor meget jeg ved om mine hunde og hvad de indeholder, er det ikke rart at opleve nærmest frygt fra mennesker på gaden,folk der nærmest løber den anden vej med deres hunde,bemærkninger og oplevelsen af at bliver 'kigget op og ned af' på en luftetur med hunden.

    Desuden har jeg en datter - hvor nogle af hendes veninder(og deres forældre) bestemt ikke er imponerede over hendes hund, og klart vælger at lege andetsteds hvis muligt.

    Alt sammen ting man kan være nok så cool med - men som da selvfølgelig påvirker en....pga af en hundfor crying out loud!!!


  • #51   23. dec 2011 de små hunde gør også skade men ikk tit det sjovt og skrive om ved at en dansk svensk gård hund tror jeg nok de hedder.. har slået heste ihjel så det ik str.. de havde skambidt hesten i bene og gjorde hesten måtte aflives. mener at et andet sted det var sket overlevede hesten dog.

    så små hunde kan også gøre skade


  • #52   23. dec 2011 Melander

    Den ene sag du nævner, lugtede det langt væk at det var erstatningspengene de var ude efter.
    hesten havde værdi, og kunne sagtens have overlevet.


  • #53   23. dec 2011 Jeg kender lidt til den sag med hestene og den dansk svenske gårdhund (som jeg nu bare mener var en Jack Russel??), og nej; hesten overlevede ikke. Den blev aflivet.

    Jeg har ikke set hesten, efter skaden blev påført og har da undret mig over, at så lille en hund skulle kunne gøre så voldsom skade på så stor en hest - omvendt har hesten jo sener osv., som det kan få meget alvorlige konsekvenser, hvis hunden bider over.


  • #54   23. dec 2011 Det er det skam ikk det var en hund som var løbet ud på folden og bi efter hestenes ben og den ene blev så ilde tilredt at den måtte aflives uden ben så dur hesten ikk rigtig.. det var sket flere gange før.. så nej det er skam rigtig.
    Har hørt om 2 sager om det faktisk..

    Nu er det sådan at hvis der bliver ødelagt ngoet i benene på hesten så vil hest ikk kunne gå ordenligt og ja så er det en aflivning desværre.. kan godt passe det ene var en jack russel med ved i det ene tilfælde var det en dansk svensk gårdhund. Så små hunde kan også gøre stor skade selvom man måske ikk kunne tro det.. det jo et spørgsmål om at ramme de rigtige steder.


  • #55   23. dec 2011 Kathrine... nemlig uden gode ben på hesten dur hesten bare ikk det næste det væreste der kan ske med en hest det er dens bentøj.

  • #56   23. dec 2011 roadrunner

    Har du noget personligt kendskab til de racer, siden du kan udtale dig sådan?


  • #57   23. dec 2011 Stakkels spaniel og dennes ejer. Hber da de finder den hundeejer og hunden som var skyldig og at der bliver taget affære...

  • #58   23. dec 2011 Jeg tror ikke at der sidder nogen på HG der ikke er klar over at alle hunde kan bide og at alle hunde kan forvolde skade under eller anden form. Men nogle hunde tiltrækker de forkerte typer og hundene har de forkerte gener som kan være potentielt farlig i de forkerte hænder, ja så er der sgu forskel.

  • #59   23. dec 2011 Jesper -

    Ja, nu har jeg ikke nogen børn - men jeg kan sagtens forstå at man som forældre ikke tager chancen. Det gør jeg jo ikke engang med mine hunde !

    Og som jeg ser det du skriver - når det går dig så meget på, tja, så er der nok ikke ret meget andet at gøre end at du må skifte hunderace.

    Fair ? Måske ikke - men sådan er det jo så åbenbart at være dig pt.



  • #60   23. dec 2011 synes det lyder "mærkeligt" at politiet gerne vil have kontakt med ejeren af den hund der har angrebet, så vedkommende er altså ikke blevet, har ikke givet sit navn og tlf til ejeren af den nu døde hund....
    Jeg kender ikke alle listehunde, men skulle den her hun ifld love have haft mundkurv på ???

    Synes det er en mærkelig måde at forklare/undskylde på at andre racer også kan bide og være agressive, det er jo ikke det det handler om i de konkrete tilfælde... altså skulle det gøre det mere iorden eller hvad... så når jeg nu synes det er voldsomt dyrt at handle nind til jul og jeg så ved at der findes butikstyve, skulle det så gøre det ok at jeg gik ud og forsynede mig... sludder og vrøvl... man kan mene om hundeloven havd man vil, men når der er en lov, så er det en lov, og love skal følges...


  • #61   23. dec 2011 @ kathrine ... fuldstændig enig... føj for en møg jul for de stakkels ejere...

  • #62   23. dec 2011 Når det kommer til hunde overfald, så skal der 2 til tango. EJER og HUND.
    En ansvarlig ejer med en pitbull er ikke mere farlig end en uansvarlig ejer med en lab.
    Desværre er det sådan, at langt de fleste potentielle farlige hunde tiltrækkes af folk der ikke burde passe på noget mere vigtig end en vingummibamse.
    I stedet for at kigge på racer, så burde man se på ejere bag hunden, og se om der ikke danner sig et mønster, og her har man så problemet på hunde angreb.
    Jo racer er forskellige, men ingen hund kan dog lave skade uden ejers uansvarlighed eller dumhed..


  • #64   31. dec 2011 Hanne - Nu bor jeg i det kvarter hvor det skete og ejeren af den bidske hund var løbet hjem med hunden og var derefter kommet tilbage, men ejeren af den bidte hund havde skyndt sig til dyrehospitalet. Desuden er den slags hunde FORBUDTE her i området og må ikke engang vise sig her i området.

    Jeg kan da lige skrive herinde senere ang. det brev vi har fået her i bebyggelsen som beskriver hændelsen lidt bedre


  • #66   31. dec 2011 Ja det gør han, men der er også røget en seddel om episoden og en efterlysning om gerningsmanden og hund.

    Desuden har jeg også kontakten boligforeningen da jeg har en mistanke omkring at det er personen der bor overfor mig. (som ikke burde have en hund pga han ikke har ansvar nok)


  • #67   31. dec 2011 Fornylig hørte jeg en gravhundeejer fortælle:

    Hun har en gravhunde-han på omkring et år, der var vokset op sammen med en killing. D.v.s. at de havde levet fredeligt sammen i et år. Men en dag "nakkede" gravhunden katten under sofaen. Så en mindre hund kan sagtens dræbe en anden lille hund smiley


Kommentér på:
Hund bidt ihjel

Annonce