{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund bidt ihjel
  • #1   18. mar 2013 smiley

  • #2   18. mar 2013 smiley

  • #3   18. mar 2013 åh stakkels lille hund og ejer.

  • #4   18. mar 2013 smiley
    Men det er jo sydsjælland og lollandfalsters politi, så der bliver nok dømt til shcæferens fordel...


  • #5   18. mar 2013 Stakkels hund og ejer. I sådanne tilfælde synes jeg det er ok at aflive schæferen. Selvom jeg ellers oftest er mod hundeloven.

  • #6   18. mar 2013 smiley forfærdeligt

  • #7   18. mar 2013 Åh nej.
    Hvor er det forfærdeligt.
    Stakkels lille hund.
    Og stakkels stakkels ejer


  • #8   18. mar 2013 Stakkels, stakkels lille hund og stakkels ejer. Det er bare ikke en fair måde at skulle herfra på

  • #10   18. mar 2013 Åh nej da smiley

  • #12   18. mar 2013 smiley Øv altså..!!! Det er meget svært for mig at forstå, hvis den har bidt for at dræbe... Min gamle schæfer bed også meget i halsregionen når hun legede ( og hun legede meget voldsomt) derfor kom jeg heller ikke steder, hvor hun kunne komme til at gøre nogen noget... Syntes det er så frygteligt ærgeligt, både for den lille hund og dens ejer, men også for ejeren af schæferen..

    Er meget spændt ( eller hvad man skal kalde det) på hvad der nu skal ske...? Den skal vel aflives hvis man skal følge loven...?


  • #13   18. mar 2013 Straf ejeren. Det hans ansvar. Nårh nej loven er støbt sådan sammen så mennesket intet ansvar har. Ærgeligt at der altid er dårlige hundeejere der ødelægger det for dem der virkelig vil det.

  • #15   18. mar 2013 øv:(

  • #16   18. mar 2013 Pia.. ja det er hunden der bider... men det er MENNESKET der har givet hunden muligheden for at gøre det.

  • #18   18. mar 2013 Kan simpelthen ikke forstå at det kan være SÅ svært at give sin hund snor på.





  • #19   18. mar 2013 Aflivning og sagsomkostninger bliver vel på ejers regning, så hvordan belastter det samfundet ?

    nej det bringer ikke den dræbte hund tilbage, men det forhindrer fremtidige episoder med den hund... Og så er der også noget retsfølelse i det.


  • #20   18. mar 2013 Øv stakkels lille hund smiley Og stakkels ejeren.

  • #22   18. mar 2013 Pia. Jeg mente at når gerningshunden aflives, så sker det ikke igen.
    Jeg mener hunden bør aflives, men jeg mener også at det er ejerens ansvar at træffe de nødvendige foranstaltninger, så hunden ikke får muligheden for at bide.


  • #25   18. mar 2013 Woa og så i den by jeg bor i D: .. ej hvor er det dog forfærdeligt.. Stakkels hund og ejer..
    ØV


  • #26   18. mar 2013 Stakkels lille hund - og navnlig, stakkels lille hunds ejer smiley

    Frygteligt ...


  • #27   18. mar 2013 Øv smiley

  • #28   18. mar 2013 Er det bare mig eller mangler der lige lidt oplysninger? Hvad er der sket? Ja den lille hund er død kan jeg se, men hvordan kunne det ske, var hundene løse? var det slagsmål eller overfald? Hvad skete der? En lille hund som fx angreb en af mine hunde ville nemt kunne dø af det fx

  • #29   18. mar 2013 hvorfor står der:

    Muligvis aflivet ;;

    jamen,skal sådan en hund,bare leve videre ;;;

    Og,jeg vil lige tilføje,jeg har et MEGET ambivalent forhold til div.listehunde.

    Men hvis det nu var en listehund.Så var der vel ikke så megen snak om,skal hunden aflives eller hvad ;;

    En helt anden ting.Jeg ville ALDRIG kunne forholde mig til min hund,hvis den havde dræbt og skambidt en anden hund.

    Hvordan kan man videre frem,kæle,kysse,hygge sig med sin hund,i den bevidsthed om:
    Min hund har skambidt,og måske dræbt en anden hund.

    hilsen vibeke med den absolut blideste mopshanhund med hormon folden


    ,


  • #30   18. mar 2013 Jeg synes man skal vide om en eller begge hunde var løs før man kan snakke aflivning eller ej.
    Var den lille løs og løb hen til schæferen, så synes jeg ikke aflivning er fair - men snor og mundkurvspåbud.
    Var schæferen løs - så må en aflivning være på sin plads.


  • #32   18. mar 2013 Så simpelt er det ikke i min verden, en død hund er ikke nødvendigvis nok til at mine ville blive aflivet, jeg tror nemt en lille hund ville kunne dø af at angribe en af mine hunde, det ville ikke få mig til at aflive mine! Hvis en af mine hunde derimod angreb en anden hund bare sådan ud af det blå så ville en aflivning kunne komme på tale uanset om den anden hund døde af det! Alt er ikke bare sort eller Hvidt !

  • #33   18. mar 2013 Jeg tror verden ville være et bedre sted, hvis vi alle lod dem om at dømme, der har de oplysninger, der skal til for at dømme en given sag...

    Og nej, de oplysninger får man ikke fyldestgørende ved at læse en artikel i Ekstra Bladet..


  • #34   18. mar 2013 Begge hunde skulle efter sigende have været i snor.

  • #36   18. mar 2013 Schæferen blev vel forskrækket smiley

    Nej jeg er enig med CH, lad dem det har fakta afgøre sagen.


  • #37   18. mar 2013 Stakkels lille hund, og lille hunds ejer....

    Det eneste, der i min verden, kan retfærdiggøre, at schæferen får lov, at leve videre, er hvis schæferen har været i snor og den lille løs.....

    løb en lille hund op i fjæset på Athos når han var i snor, og han slog den ihjel, ville jeg ikke aflive ham frivilligt.....


  • #38   18. mar 2013 Håber der kommer klarhed over hvordan det kunne ske hvis begge hunde var i snor.

  • #39   18. mar 2013 Ville jeg heller ikk Tine. Ikke hvis der kom en løs hund hen til mine.

  • #40   18. mar 2013 Er helt enig med CH.. Vi kender intet til omstændighederne for denne tragiske situation. Måske Schæferen og schæferejer helt og holdent bærer skylden, men vi aner ikke om den lille hund har faret på den store, og forsvarsbidene har været uheldigt fatale.

    Jeg har en Mastiff, og jeg ville da ikke udelukke at det (ren og skær pga hendes størrelse) ville kunne ende fatalt, hvis hun bed fra sig over for en lille hund.



  • #41   18. mar 2013 Bare en pote i leg kan jo være fatal med stor størrelsesforskelle. Så ja lad os se om vi får oplysninger at vide og ellers må vi tro på det rigtige valg af foranstaltninger bliver truffet i sagen.

    Rip lille Bichon frise.


  • #42   18. mar 2013 Syntes nemlig det er underligt at det kan gå SÅ galt hvis begge hunde var i snor.

  • #43   18. mar 2013 Jeg må indrømme, at jeg ikke synes, at det er helt sund adfærd, at en hund, der er så meget større bider en lille hund i halsen, så den dør på stedet.

    Her hvor jeg bor blev en cairn terrier bidt i halsen af en dobbermann. Den blev syet hele vejen rundt minus 5 cm. Og den overlevede efter at være stukket af fra "ulykkesstedet", blive indfanget og kørt til dyrlæge.


  • #44   18. mar 2013 Sket i Sorø????

    Kan I ikke fortælle mere - bliver da noget bekymret


  • #45   18. mar 2013 Ja i Sorø.

  • #47   18. mar 2013 Bid kan jo ramme fatalt... Samme der skete med den lille pige der blev bidt for en del är siden efterhänden...

    Mange mange efterhänden der simpelthen ikke forstär at det er et rovdyr vi lukker ind vores hjem, og begär os ude i samfundet med, ser dem ogsä i denne träd..

    Og disse er efter min personlige mening lige sä farlige hundeejere som "briantyperne"

    Dukker mig og siger : Skal heldigvis ud af dören nu smiley

    Hvil i fred lille hund, trist trist mäde du skulle ende dine dage smiley smiley


  • #48   18. mar 2013 Helle: hvor ved du fra, at der er blevet brugt flexiline?

  • #51   18. mar 2013 Helle: hvad har det med sagen at gøre? Så vidt vi ved, så var begge hunde i snor

  • #52   18. mar 2013 Julie hvor ved I det fra?

  • #53   18. mar 2013 Housebuster: nu som dkk medløber skriver det længere oppe. Jeg ved ingenting. Men det er de oplysninger der er på bordet indtil videre, så Imo giver det ikke meget mening at skælde ud på flexiliner og manglende liner.

  • #54   18. mar 2013 Så vidt vi ved ved vi intet andet end at en schæfer har bidt en Bichon Frisé i nakken så den død.
    Vi ved IKKE om nogen af dem var løse.
    Vi ved IKKE om nogen brugte Flexi
    Vi ved IKKE om angrebet var provokeret eller ud af det blå.

    Kort sagt vi ved intet.


  • #55   18. mar 2013 Næ Calle's det er også alt jeg har læst, men det kunne jo være der var en lokal avis der havde mere end EB

  • #57   19. mar 2013 Suk smiley

  • #59   19. mar 2013 TR -

    Hvad har IPO med det at gøre ??



  • #60   19. mar 2013 ????

  • #62   19. mar 2013 Hvilken tråd Sofa?

  • #64   19. mar 2013 lyder som det godt kunne være den.

  • #65   19. mar 2013 Begge hunde var ifølge Sorø Avis i snor, og hundene kom ikke tæt på hinanden for at de skulle hilse/lege.
    http://www.e-pages.dk/soroe_avis_dk/71/



  • #66   19. mar 2013 TR

    Jeg vil da godt stille det samme spørgsmål, som Matrine.

    Hvad har dét, at en mand ikke kan styre sin schæferhund, med IPO-træning at gøre?


  • #67   19. mar 2013 Hvordan kan de komme så tæt på hindanden hvis begge er i snor og ikke skal lege/hilse?
    Var den ene i fri flexi eller mistede den ene taget i/kunne ikke holde snoren?


  • #68   19. mar 2013 Calle´s mor

    Tja, - hvis folk går for tæt på hinanden er det jo muligt at hundene, - eller den ene måske pludselig springer frem.

    Og ja, - det kunne også tænkes, at den ene har været i flexline. Det opleves jo hyppigt, at folk ikke har styr på deres hunde i de flexliner.

    Hvad der er sket her, skal jeg lade være usagt.


  • #69   19. mar 2013 Jamen den tråd I linker til, der døde hunden da ikke?

  • #70   19. mar 2013 Nåååh DET link.

  • #71   19. mar 2013 Hvis det er de samme to sager - altså den i linket og den med den forfærdelige oplevelse, så må man sige, at der er en, der har taget sig lidt journalistiske friheder...

    Skambidninger og kamphunde....


  • #72   19. mar 2013 Der er forskellige sager i denne tråd.

    Den oprindelige sag, som trådens overskrift hentyder til, drejer sig om en sort schæferhund, som bider en Bichon Frisé ihjel i fredags i Sorø.

    Og så er der en anden historie med en fransk bulldog, der bliver overfaldet af to kamphundelignende hunde. Denne hund overlever.


  • #73   19. mar 2013 Lise, den er jeg med på smiley

    Men linket med historien, der til forveksling ligner den der forfærdelige oplevelse er både vældig ens, men sørme også forskellige.
    Der har journalisten måske nok skruet lidt på sensationsknappen...

    Og hvis det er samme sag, så er det egentlig en meget god målestok for, hvad der sker for en sag, når den kommer igennem presse-filteret smiley


  • #74   19. mar 2013 Vores hund ligner også løgn når den går i line på gaden....

    Det har meget lidt at gøre med, om hvad den laver på en træningsplads...


  • #75   19. mar 2013 Pointen er for mig, at det IPO intet har med sagen at gøre overhovedet....

    To forskellige ting, to forskellige verdener....


  • #77   19. mar 2013 Mener jeg det?
    Jeg har ikke sagt et ord om den gut der... Hvis nu du siger hvad DU mener, så skal jeg nok selv sørge for at sige hvad JEG mener. Ok?



  • #79   19. mar 2013 Går jeg i selvsving *GG*

    At en schæfer har bidt en anden hund ihjel har på ingen mulig måde noget som helst med IPO at gøre.
    Om den schæfer så trænede IPO eller ej...



  • #80   19. mar 2013 Jeg mener ikke at bid automatisk skal være = aflivning, og det er uanset race.
    Heller ikke selvom den anden hund dør af det.
    Jeg mener dog, at man så fremover må tage forholds regler, så det ikke sker igen.
    Dvs at bruge mundkurv og/eller line, samt hegne grunden ordentlig ind osv.
    Er man ikke villig til det, ja så er en aflivning måske bedst.
    Det samme med en hund der har snappet et barn. Det mener jeg heller ikke bør betyde aflivning, men igen man må så i fremtiden sørge for det ikke sker igen. Er det ens egen hund der har bidt ens eget barn, så kan jeg godt forstå man bliver utryg ved hunden, men det betyder ikke, at den ikke kan fungere i et andet hjem uden børn, og med kyndige ejere.

    Jeg mener aflivning kun skal bruges ved uansvarlige ejere, som nægter at komme af med hunden, eller for hundens eget bedste.
    Aflivning bør ikke bruges som straf eller præventiv virkning.


  • #81   19. mar 2013 Helt enig med *CH* mht. sensationsknappen !

  • #82   19. mar 2013 TR -

    Okay, så er jeg med.

    Ja, man kan jo desværre ikke forhindre folk i at spænde en kulvogn bagpå en puddel og kalde det weigth-pull - ej heller kan man forhindre denne mand i at lave underlige ting med sin schæfer og kalde det IPO.

    Og jo - det <i>er</i> da bestemt trist, at han måske er med til at give IPO et dårlig ry (dårligere) - men når du nu ved hvordan det hænger sammen, så må du jo se om du kan overbevise hans eventuelle tilhængere om, at det han laver <i>intet</i> har med IPO at gøre .. hvis du altså kan trænge igennem smiley

    Jeg træner selv lidt IPO, og det gør mig da ikke ligefrem glad at høre om sådan et fjols smiley


  • #84   19. mar 2013 Altså.... fløj en lille hanhund op i fjæset på Athos mens han var i snor, er jeg ikke sikker på at den kom levende derfra.... Athos ville helt 100 bide ud, og kunne jo ramme uheldigt....

    Det mener jeg da ikke gør ham til en dårlig hund?

    Han er egetkønsaggressiv, men jeg tager mine forholdsregler, og holder ham i snor, hvor der er risiko for, at møde andre....


  • #85   19. mar 2013 calles moar

    nej,vi ved intet konkret
    '
    MEN,vi ved at det var en lille hund,,der var op imod en stor hund.

    Og der skal sørme et højt spring,og et gevaldigt bid til,for en lille hund at,bide nakken over på en mere end dobbelt stor stor hund.

    Er udemærket klar over,at små hunde,har den "fordel",at de kan bide sig fast i haserne på de større hunde.Enig,det kan være en unfair "kamp",men det er vel næppe med døden til følge ;;;
    Eller hva ??

    Nu tænker jeg ikke på om,begge hunde havde snor på eller ej.Kampen har for mig at se,været unfair.Og,det må have været frygteligt for begge de menneskelige parter at,overværer det.

    Og,jeg ville ALDRIG,kunne tage en hund til mig,og kæle,kysse,klappe,ect..i bevidstheden om,den havde dræbt en anden hund,stor eller lille.

    Og al den snak,at vi har taget et "rovdyr" til os indenfor hjemmets fire vægge.

    Vi prøver jo af al magt at civilisere "rovdyret",indenfor hjemmets fire vægge.
    Vi gør dem renlige,de skal gå pænt i snor,de skal udstilles,og der også gå pænt i snor.De får (for de flestes vedkommende),udsøgt hundemad.De sover i vores senge(mange af dem,også MIN).Vi har ritualer når vi går fra dem,nogle timer.Fryser de får de lidt tøj på(også MIN).Mange af vores timer,drejer sig om vores hunds velfærd. ect...

    Så,på den baggrund,har vi gjort ALT for at smide det hjemmelige "rovdyr",væk.
    Og,jeg tror "rovdyret" er væk.

    Når en hund i den grad skambider,med døden til følge,Kan det måske være en hjerne defekt af en eller anden art.

    Så,hedder resten af historien vel bare "put too sleep"

    hilsen
    vibeke


  • #86   19. mar 2013 det her er sådan lidt generalt:

    Hvis nu en hund napper ud,og bider,måske gentagne gange

    Hvem skal så gribe ind,og forlange mundkurv på hunden ??

    Når øvrigheden ikke lige er der.

    Det er bare et hypotetisk spørgsmål.

    Jeg havde i sommer et ubehageligt møde med to løse listehunde.Mig og min hund fandt en pause i parkarbejdernes vogn,de var så venlige at ringe til politiet
    .
    Som desværre ikke lige havde tid nu,men måske om en til en halv time,kunne de MÅSKE lige komme forbi.

    Ejerne af hundene grinte,og så skred de.

    Ringede tilbage til politiet og sagde:drop "besøget"
    Det var så det med politiets overvågning af div.listehunde.
    Jeg følte mig ren til grin

    hilsen
    vibeke


  • #87   20. mar 2013 Jeg vil til enhver tid gerne have schæfer igen... dejlig dejlig hunderace... smiley (jeg går ud fra at bjæfere er = schæfere) smiley

  • #88   20. mar 2013 En ting er, at hunde opfører sig som .......hunde.

    En anden ting er, at hundeejere udviser SÅ store mangler på indsigt i hundens adfærd. DÈT er sgu til gengæld skræmmende!

    <b> Bjefere er lumske, og de advare ikke. Farlig farlig.både med og uden snor </b> citat Ronja´s Ejer


    <b> Vi prøver jo af al magt at civilisere "rovdyret",indenfor hjemmets fire vægge.
    Vi gør dem renlige,de skal gå pænt i snor,de skal udstilles,og der også gå pænt i snor.De får (for de flestes vedkommende),udsøgt hundemad.De sover i vores senge(mange af dem,også MIN).Vi har ritualer når vi går fra dem,nogle timer.Fryser de får de lidt tøj på(også MIN).Mange af vores timer,drejer sig om vores hunds velfærd. ect...

    Så,på den baggrund,har vi gjort ALT for at smide det hjemmelige "rovdyr",væk.
    Og,jeg tror "rovdyret" er væk.</b> citat Verner M/Vibeke

    Med den type indgangsvinkler til hunde er der dælme langt igen.


  • #90   20. mar 2013 Som alle andre racer er der i schæferracern (schæfer = deres navn) individer der er fantastiske og individer, der er syge i potten.

    Det VIL ske en gang i mellem at en schæfer springer en sikring. Ligesom det sker i alle andre racer.
    Det er en ting. Det er et af grundvilkårene ved det valg der ligger i at vi som samfund anerkender hunde som kæledyr.

    En anden ting er, at ligegyldig hvilken race man anskaffer sig, så handler ejerskabet også om at sikre at hunden ikke hverken giver eller får dårlige oplevelser. Og jo, ingen er overmennesker, vi fejler af og til.
    Men vi forpligter os til at gøre alt i vores magt for at undgå det. Deriblandt at sørge for, at hunden ikke render til andre hunde og at den kun er sammen med hunde, den er jævnbyrdig med.

    Og for 99% af os hundeejeres vedkommende bliver vi nødt til at erkende vores egen utilstrækkelighed - og hellere have en kontrolfaktor for meget end for lidt.



  • #91   20. mar 2013 Nå ja - hvad schæfere og signaler angår, så tror jeg da nok på, at man skal være både døv og blind for ikke at kunne aflæse dem...

    De er så tydelige - men folk stirrer sig blind på stående ører og øjenkontakt i stedet for at se på hunden som helhed.

    Schæfere vælter med kommunikation, det er netop derfor, de er så hamrende gode blandt mennesker...


  • #92   20. mar 2013 Jeg fatter så heller ikke hvis folk ikke kan læse dem? Har da vist aldrig set og oplevet en race der er nemmere at aflæse i alle situationer.

  • #93   20. mar 2013 Hunden skal/burde aflives ligemeget hvad også burde der også stå på en stor bøde til ejen HVIS det altså ikk er de andre "skyld"" a den lille blev bidt.

  • #94   20. mar 2013 Ronja - det kan være deres skyld, HVIS de fx har ladet den lille løbe op i hovedet på den store...
    HVIS de ikke har kaldt den lille til sig.....

    Men det er jo umuligt at vide med så få oplysninger, som der nu engang er


  • #95   22. mar 2013 lise l

    det er godt nok et par dage siden vedr.indlægget

    Men hvad mener du med indgangsvinkel til hunde ;;

    Det er hvad jeg mener,vedr.vores "hjemmelige" rovdyr.

    vibeke


  • #96   22. mar 2013 Min hund er nu ret nervefast....
    HAn kunne aldrig drømme om at bide et barn...
    men der er en grund til, at jeg ikke lader ham hilse på fremmede hunde....


  • #97   22. mar 2013 For hunden er der enormt stor forskel på hunde og mennesker. Så fordi hunden bider en anden hund, er det ikke ensbetydende med at en også vil bide børn. Og i øvrig mener jeg at man som forældre har et ansvar for at ens poder ikke kommer tæt på fremmede hunde.

  • #98   22. mar 2013 Det er jo så en lektie i ikke at tolke, men rent faktisk læse hvad folk skriver. Og hvor ser du jeg skriver det er ok? Svaret er :Ingen steder.

  • #99   22. mar 2013 Du stillede ikke et spørgsmål. Du kom med en konstatering. Men jo du må gerne spørge.
    Jeg mener ikke et er ok, men det er en risiko. Og en ret sandsynlig en endda.


  • #100   22. mar 2013 Det er ok. smiley

    Min cocker kan snildt finde på at markere. Derfor har jeg ham ikke med steder hen hvor der er mange mennesker. Især ikke hvis jeg skal lave andet end at have fokus på ham.


  • #101   23. mar 2013 Verner M / Vibeke

    Når du skriver sådan her:

    <b> Vi prøver jo af al magt at civilisere "rovdyret",indenfor hjemmets fire vægge.
    Vi gør dem renlige,de skal gå pænt i snor,de skal udstilles,og der også gå pænt i snor.De får (for de flestes vedkommende),udsøgt hundemad.De sover i vores senge(mange af dem,også MIN).Vi har ritualer når vi går fra dem,nogle timer.Fryser de får de lidt tøj på(også MIN).Mange af vores timer,drejer sig om vores hunds velfærd. ect...

    Så,på den baggrund,har vi gjort ALT for at smide det hjemmelige "rovdyr",væk.
    Og,jeg tror "rovdyret" er væk.</b>

    .....så finder jeg det mildest talt bekymrende.
    At tro, at vi har avlet "rovdyret" ud af samtlige hunderacer er imo en så naiv tankegang, at jeg næsten kun kan sidde og ryste på hovedet.

    Hvordan i al verden kan du tro, at hundene bliver mindre rovdyr-agtige fordi de lærer renlighed, - fordi de sover i vores senge, - fordi de bliver fodret, - fordi de lærer at "gå pænt" ( - hvilket da heller ikke er alle, som kan det ) og fordi NOGLE klæder dem ud som små dukker?

    Det er ganske simpelthen imo SÅ langt ude at tro, at hunden på baggrund af dette, ikke vil opføre sig som en hund.


  • #102   23. mar 2013 Matine: Jeg er enig med dig det meste af vejen. Men som jeg ser det, så er der mere vildskab i nogle racer end i andre. Hvis vi fx. sammenligner en Malle med en mops, så er ligheden i deres mentalitet ikke just slående . smiley

Kommentér på:
Hund bidt ihjel

Annonce