{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.263 visninger | Oprettet:

Sabrina S
Sabrina S
Tilmeldt:
20. dec 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

min hund piver/hyler hver gang jeg går:/ {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen..
Vil lige tappe på jeres erfaringer. Vi fik for en uge siden en hvalp der nu er knap 12 uger, hun er en blanding imellem en labrador og en golden retriever. Hun lytter godt og er allerede blevet renlig, men problemet er at vi bor i et to plans hus, og der er børnegitter for trappen op til 1. sal både pga hunden men også pga vi har en datter på 10 mdr. Så molly (hunden) er hun i stue etagen og vi andre har så værelser oven på og sover der. Men min kæreste har så sovet på sofaén i stuen den sidste uge, fordi hver eneste gang vi bare går oven på, på toilet og hun så er alene neden under så piver hun og hyler hele tiden!. det samme problem er der når vi går, vi har ellers øvet alene træning med hende, men med det samme vi går ud af døren og hun ikke kan se os begynder hun at hyle..
Tror I det bare er en fase her i starten? eller skal vi gøre noget anderledes? Må indrømme jeg er ved at være noget træt af ikke engang at kunne gå på toilet eller i bad med go samvittighed:/..

Det skal siges vi er startet til hvalpe møde hver anden tirsdag, hvor hun bare kommer op og leger med nogle andre hvalpe for at styrke hendes selvtillid. også startede vi til hvalptræning i går.

Håber I har nogle tips/ erfaringer at dele ud af.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hund piver/hyler hver gang jeg går:/
  • #1   10. jan 2013 Hvorfor må hun ikke komme med ovenpå ? Hun vil allerhelst være hvor i er.

  • #2   10. jan 2013 Alene hjemme træning kan tage måneder. Prøv at læse Hundepsykologens artikel om emnet.

  • Sabrina S
    Sabrina S Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #3   10. jan 2013 pernille fordi det ik er godt for hunde at gå op og ned af trapper det kan give dem dårlig ryg samt kan hun falde ned af dem. det er simpelthen af sikkerheds og sundhedshensyn.

    okay det vil jeg prøve tak malene.


  • #4   10. jan 2013 Okay Jeg ville nok vælge at tage hunden med ovenpå alligevel, og så måske løfte den. Men det er måske bare mig der har det sådan, at min hund skal ikke være alene når vi er hjemme, han er nok alene mens vi er på arbejde.

  • Sabrina S
    Sabrina S Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #5   10. jan 2013 så vil jeg også skulle løfte hende med op hver gang jeg skal ovenpå og skifte min datter. det kan jeg desværre ikke. og hun har indtil videre kun været alene hjemme en ca. tyve min når jeg afleverede børn ellers er hun slet ikke alene i løbet af dagen da jeg går hjemme på barsel og først starter på job til feb.

  • #6   10. jan 2013 Det er jo heldigt så har du tid til at øve alene hjemme med hende, Jeg håber hun får det lært inden du skal starte igen. Men det er jo meget forskelligt hvor lang tid det tager.

  • #7   10. jan 2013 Alene hjemmetræning skal trænes med få sekunder ad gangen i starten.
    Hvis hun allerede har været alene hjemme 20 min, uden i har trænet det først, sætter det træning MANGE skridt tilbage!

    I skal starte med måske 5 sekunder... Når hun at hyle der, så må i ned på 2 sekunder. For hver gang hunden når at blive bange/usikker og hyler skal i gå 1-2 skridt tilbage.
    Og starter du på job igen til februar, så er i ved at have lidt travlt.
    Som Malene også skriver, så kan alene-hjemme-træningen tage måneder... Specielt hvis man lægger ud med at lave "fejl".


  • #8   10. jan 2013 20 minutter er meget lang tid for en ny hvalp, hvis det ikke er indlært korrekt fra starten.

    I skal gå mange mange mange gange ud og ind af døre hver dag og kun lukke i få sekunder, åbne igen og komme tilbage. Ja, det er et renderi og det kan være hårdt, men sådan er livet med en hvalp. Hun er utryg og åbenbart slet ikke parat til at være alene endnu.


  • #9   10. jan 2013 Jeg ved at mange er imod det jeg forslår nu men det har virkelig hjulpet os herhjemme og luna har ikke på noget tidspunkt været ked af det for så havde jeg forsøgt andet.

    Jeg skaffede mig et stort bur som jeg har stående i stuen. Det første døgn stod det åben så hun kunne undersøge det og finde tryghed i det. Jeg har købt lækre tæpper til det. Og så der plads til en vandskål.

    det sover hun i om natten og hun er i det hvis jeg fx bare skal ud og handle eller være væk et par timer.
    Hun elsker sit bur og benytter det også om dagen til at tage en lur. Det må ALDRIG blive brugt som straf.

    Dette gav luna tryghed da hun tossede og pøllede over ALt om natten grundet hun ikke brød sig om gangen om natten.


  • #10   10. jan 2013 Jeg har haft hunde i over 30 år. Jeg har aldrig haft en hund der peb eller ødelagde ting. Det ER altså, i 99% af tilfældene, et tilvænningsspørgsmål og træning, træning og atter træning. Også uden bur.

Kommentér på:
min hund piver/hyler hver gang jeg går:/

Annonce