{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.224 visninger | Oprettet:

At lufte sin hund??? {{forumTopicSubject}}

Grrrr... så forsvandt den tråd jeg var ved at skrive i.
(forbistrede, forbandede slette-knap!!!)

Nå, men tråden omhandlede én som havde kendskab til et par hunde som personen mente ikke blev gået tur med. Maks 1 gang om dagen.

Der var så flere brugere i tråden der skrev, at det var ganske normalt og mange hunde bliver slet ikke gået med.

Dette fik mig til at skrive dette i tråden (som så åbenbart blev slettet)

ej undskyld for et mindre sidespring for det egentlige emne, men i forlængelse med det der bliver skrevet:
Kan det virkelig være sandt?? At der er en stor flok som slet ikke går med deres hunde?
Jeg snakker ikke undtagelserne her, men at det bliver påstået at "1 tur er mere end hvad de fleste hunde får". smiley
DET håber lille naive jeg altså ikke er rigtigt.
Jeg får da helt ondt i hjertet ved det.

Naturligvis findes der en lille gruppe af mennesker der bor på landet og har marker deres hund kan løbe på, og derfor bliver hundene stimuleret på anden vis ad den vej.

Men bortset lige fra dem... så er der jo alle andre.

Hvor hundene da skal dufte, høre, se, mærke, opleve osv andet end bare det der er i haven eller indenfor.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At lufte sin hund???
  • #1   10. jan 2013 Mine bliver luftet mellem 3-8 gange om dagen. Går an på turenes længde, hvor mange der er.

Håber da heller ikke at mange hunde kun får 1 tur... :s

• #2   10. jan 2013 Jeg kender til mange "shitty" hundeejere, men kun én tur om dagen, det er nu også sjældent jeg har hørt om det. Men det gør da helt ondt i hjertet hvis det virkelig er sandheden.

• #3   10. jan 2013 Nu er jeg heldigvis en af de som bor på landet - derfor går jeg normalt ikke mere end en tur med min hund om dagen. Men han er tilgengæld med ude ved hesten osv. hvor han også får en masse indtryk både fra heste, hunde og katte.

Men jo, der er jo nok mange hunde som ikke får særlig meget stimuli den vej fra.

• #5   10. jan 2013 Min søster og svoger har to Lab-blandinger. De får én gåtur om dagen - resten foregår i haven. Det skal så siges, at det ikke bare er en 5-10 minutters gåtur. De går normalt en god lang gåtur med hundene. Men igen - kun én gang om dagen. Herudover får hundene ingen former for stimuli, da der ikke bruges tid på nogen former for træning. Blot ben, ben og ben i lange baner. Aldrig andet.

Cody får to lange lufteture og to korte lufteture om dagen. Viktor får mange små, korte lufteture i løbet af dagen og legetid med Cody. Viktor er jo ikke så gammel endnu, så han kan ikke gå de samme lange ture som den gamle kan smiley

• #6   10. jan 2013 så det er ikke hverken Jer selv, eller Jeres oplevelse af andre, at langt de fleste hunde får 0 eller 1 gå-tur??

Det er bestemt ikke min opfattelse i hvert fald. Dem her i området som jeg ved har hund, der er der kun 1 ud af de 10 stykker, som jeg ved ikke går med hunden mere end 1 enkelt gang, ganske kort frem og tilbage på vejen. Men alle andre møder jeg tit nede på stranden, på græsarealer m.m. i området.
    (Jeg lufter forresten også selv på alle mulige lige og ulige tidspunkter af døgnet. smiley )

• #7   10. jan 2013 Bella har en KÆMPE have at løbe i! smiley Men det er kun mig, min far og pap mor der kan gå med hende (pap lille søster kan ikke og de tre andre søskende gider ikke) Jeg er der kun hver anden weekend og der går jeg som regel med hende en gang dagligt i de tre dage! smiley Min far og papmor er rigtig tit på job så de når det ikke smiley

Bella i vores have smiley

profilbillede
  • #8   10. jan 2013 har altså hørt at hunde i lejlighed ofte trives bedre end hunde i hus med have eller på landet. da dem der har have eller bor på landet, ofte bare lukker hunden ud og synes det er nok, hvor dem uden have og lign. får flere gåture osv smiley
    tror det er sandt i mange tilfælde... i hvert fald hvad jeg har oplevet

• #9   10. jan 2013 Fulgte godt lidt med i den anden tråd.

Jeg bor i en lille by på landet.
    Jeg ved (vi har byfest af og til og der snakkes) at folk herude syntes jeg er "mærkelig" fordi jeg går mere end en tur med vores hunde og vi går til træning. Langt de fleste går aldrig med deres hund, den kommer kun i haven. Nogle enkelte går en tur om dagen og lidt flere går en tur når vejret er godt (det er noget jeg har fået af vide af de andre hundefolk)

Da vi hentede Nanna, fik vi af vide hun aldrig havde været uden for haven.

Jeg kender også flere, venner og deres forældre, der aldrig lufter deres hunde eller stort set aldrig.
    Desværre smiley
    Og har snakket med flere af dem om det, men det hjælper ikke

• #10   10. jan 2013 Min border vil falde død om hvis den kun fik 1 gå tur om dagen..

Han bliver gået med min. 4 gange om dagen smiley

Han får morgen tur på ca 35 minutter.
    Når jeg kommer hjem fra skole en tur på ca 1 time ( lidt forskelligt )
    Inden aften får en en tur på 15 minutter
    Og sen aften inden vi skal i seng får han en tur på 20 minutter.

dog kan der jo ske nogle ændringer og evt. flere turer. Og han får en del flere om weekenden, fordi vi er aktive mennesker - eller så er en med på landet hos min far, som han ELSKER smiley

Mit hjerte kan ikke bære andet når der er mig der har valgt en aktiv hund smiley

• #11   10. jan 2013 Vi bor på landet, og går 6 gange om dagen - 2 ture af ca 5 km. 1 gang om ugen kører vi enten ind til byen eller til skov eller strand.

• #12   10. jan 2013 men tror du nogen ville skrive herinde hvis de ikke gik med hunden hver dag? i frygt for den sædvanlige kritik..

• #13   10. jan 2013 Jeg bor jo ret tæt på dig Joy, og det er heldigvis også min opfattelse at hundene her omkring kommer på mere end 1 tur smiley

• #14   10. jan 2013 Herhjemme er det meget forskelligt. Intet ligger fast.

Jeg er en af dem der bor på landet, med marker til alle sider og kun en nabo. Jeg tager dem os tit med i bilen og så køre vi til strand, skov, osv.

Som regel får de kun en reel gåtur om dagen. Men de har så haven og markerne for resten. Det sker selvfølgelig os at vi går både 2 og 3 gåture om dagen, men intet er fast.

• #15   10. jan 2013 Jeg vil så sige at ud af 7 af vores naboer som alle har hund, så er der kun én af dem som jævnligt går ture med deres hund. resten af hundene render bare i deres haver osv. Tror det er normalt på landet at hundene ikke rigtig får så mange gåture?

Som sagt går jeg normalt kun en tur om dagen med min - sker da at vi går oftere. Men normalt kun en.
    - Og ikke fordi det skal lyde som en undskyld - men der er meget trafik ude ved os, og mørkt. Hverken min hund eller jeg nyder at gå ved vejen pga. folk kører for stærkt og for tæt på når man går smiley (Når det er mørkt har jeg/vi altid både lys og reflekser på) Og der er ikke rigtig nogen muligheder for at "gå rundt" når man går tur, så er det op af vejen og ned af vejen. Kedeligt synes min hund smiley Derfor plejer jeg at tage gåturen med hunden når vi kører ud til hesten, så er vi ude i skoven hvor han løber løs - hvilket han nyder meget mere smiley
    Må indrømme at jeg savner de der villa kvarterer at gå rundt i, det er lidt mere hyggeligt end at gå i mørke og føle man nærmest bliver kørt ned.

• #17   10. jan 2013 Tjah... i de år vi kun havde min mands jagthund, der fik den kun én gåtur om dagen - tror såmænd også den blev sprunget over indimellem...

Til gengæld var han med min mand på arbejde i butikken hver dag og på jagt flere gange om ugen i jagtsæsonen, så han trivedes nu super godt.

En bekendt har altid haft omplaceringsbordercollier - gennem redningsfonden - og de fik også kun én gåtur om dagen. Til gengæld gik de rundt med ham hele dagen og passede ejendommen, og det har fungeret super; på trods af, at de som regel havde en masse problemer, når han overtog dem.

Ærligt talt, så er det altså ikke gåturene alene som afgør, om man er en god hundeejer. Tror sgu mange hunde ville foretrække aldrig at skulle være alene hjemme frem for en ekstra gåtur (hvilket jo også var tilfældet i den omtalte tråd).

Vores hunde vil da også 10 gange hellere ud at træne, end de vil vade en tur i en snor...

• #18   10. jan 2013 Mine forældre går med deres et par gange om ugen - Også på landet... smiley

Jeg ved ikke hvor meget folk her i området går, men der er nogen man møder tit ude med hundene, og så er der nogen, hvor jeg aldrig har set deres hund udenfor deres have... Jeg går på meget vekslende tidspunkter af dagen, pga. mit studie.

• #19   10. jan 2013 steinskog - jeg ved hvordan du har det.. da vi boede på landet i et halvt års tid, var det heller ikke sjovt at gå med hunden! Er så lykkelig over vi nu bor i byen med villakvarterer, plantage, stadion og hundemark smiley Den bedste beslutning for hundene nogensinde!

• #20   10. jan 2013 meget mere smør - hvis det er nok for sine hunde er det da ikke synd smiley

• #21   10. jan 2013 Noget af min familie i england har en ambull, og den får kun en tur om dagen - til gengæld er Det en tur på 2,5-3 timer i skov og på mark og med leg med andre hunde. Der er Det ikke noget problem.

Til gengæld kender jeg en som fik en lille lab hos sine forældre, og jeg spurgte om vi ikke skulle mødes og gå nogle ture sammen når den var gammel nok til gode trasketure - men nej, de havde ikke planer om at lufte den, så den har sjældent været ude for grunden. Stakkels hund.

En af mine gode veninder har tre shih tzu'er, en på 10 og to under et år. De kommer altid i haven, sjældent på tur. Til gengæld er de ofte med når de besøger folk mv.

Men de fleste hundeejere jeg kender lufter 3 gange om dagen smiley

• #22   10. jan 2013 meget mere smør - forstod lige ironien..? hehe
    for det må det da være med alle de andre gode ting du laver med hundene smiley

• #23   10. jan 2013 jeg må lige spørge..
    hvordan får folk tid til at gå/træne 3-4 timer med deres hund om dagen?

• #24   10. jan 2013 Mine tøser kommer ud og gå 2 gange om dagen. Ellers har de fri rådighed over 3000 kvm. have. Turene er ikke på mange timer, men de kan indeholde spor f.eks.

Og så skal jeg lige hilse og sige at JEG har oplevet "meget mere smør"s hunde. Mage til harmonisk og velstimuleret og rolig flok skal man lede længe efter. Jeg har stadig ikke forstået at den flok terriers bare havde det SÅ fedt sammen smiley

• #25   10. jan 2013 Men Bella nyder livet og er en af VERDENS GLADESTE HUNDE smiley

• #26   10. jan 2013 Marie & - lige pt går jeg hjemme, så vi har masser af tid til lange ture i tiden. Vi kører en tur næsten hver dag, ned til stranden eller i skoven eller andet og så går vi en tur herhjemme enten rundt i vores by, over i sokven eller ud over markerne (alt efter om der er afgrøder på eller ej)
    Og så går vi gerne og træner i haven eller et andet sted herhjemme og det kan være alt fra lydighed, tricks, rally, spor osv.

Da jeg havde 37 timer gik vi om morgenen og når jeg kom hjem. Når jeg så havde spist gik vi ud for at træne lidt. Når jeg så havde en fridag tog vi på ture og gik lidt længere ture

• #28   10. jan 2013 Mine ELSKER deres have. Vi er lige flyttet og har kun boet her i 1-2 måneder. De leger, bryder med hinanden, graver, spiller bold, søger foder, spise ben ,sjasker med vand, gøer af posten, holder øje med alt der foregår og de nyder os bare at ligge og slappe af i haven. Den er gud værd syntes de.

• #29   10. jan 2013 Jeg fik også af vide af nogle jeg kender, at jeg da vist ikke gik så meget med vovse. Og han kommer ud min. 3 gange dagligt. Men, han er ikke hjemme klokken to om eftermiddagen, han sover klokken 1 om natten, mv., så der var det et spørgsmål om, at jeg lufter på skæve tidspunkter.

• #30   10. jan 2013 Lille Solstråle!

Hvis du hentyder til mit indlæg længere oppe ang. mine naboer, vil jeg bare sige at det ikke kun er en antagelse, men noget jeg faktisk ved da jeg har snakket med dem om det.
    Da vi fik hund spurgte jeg dem om hvor de fik ture henne osv., og de sagde det som det var, at det ikke gik ture med deres hunde særlig tit. smiley Så er ikke bare en hovedløs tanke, fordi jeg ikke ser dem gå ture med hundene smiley
    Og jeg er heller ikke ude i at sige at deres hunde lider eller noget - folk må da selv bestemme over deres dyr, så længe jeg ikke ser direkte misrøgt/mishandling, så blander jeg mig ikke i noget som helst smiley

• #33   10. jan 2013 Tror desværre der er ret mange familie hunde der ikke kommer ud at gå særlig ofte. Et par gange om ugen måske.. Jeg går med min hund 2 gange om dagen. Dog er det kun den ene der er en lang tur. Den anden er inden han skal være alene hjemme om morgnen, når jeg tager i skole. Men for nogle hunde er det vel nok med bare én lang tur, også aktivering indendørs eller i haven. Synes også selv at min hund får mere ud af de lange ture og tricks/træning, frem for at gå en masse små ture smiley

• #34   10. jan 2013 Ghini får kun 1 tur om dagen, her i vintertiden skal hun nærmest sparkes ud og tisse ved 12-13 tiden, hun bliver luftet i haven omkring kl. 24.

Om sommeren ligger hun i haven så snart vejret tillader det og der bliver det også til flere gåture.

Alfa får løbe- og gåtur og Xingu kommer ud at gå 2-3 gange om dagen på kortere ture med tid til at grave efter mus.

Der ud over er der div. trænig og schweiss spor.

• #35   10. jan 2013 Vi går med vores 2 - 3 gange om dagen. Hver gang får de lov til at løbe frit, og kan snuse i deres eget tempo.

Vores have er ikke hegnet ind, så den bliver kun brugt til hurtige tisse ture eller en omgang forbold.

Jeg er ikke i tvivl om, at Emmi ville løbe på væggene hvis hun ikke kom på de daglige ture.

• #36   10. jan 2013 Beklager hvis dette er en gentagelse. Orker ikke at læse hele tråden.
    TS: prøv lige at vende tanken. Der findes mange forskellige racer, med meget forskellige behov.
    Mange slædehunde får en tur foran vognen eller slæden, måske 10-20 km. Derefter skal de bruge en hviledag eller to. De har altså ikke behov for en gåtur. De bruges på anden måde.
    Vi lufter kun vores hunde, fordi vi ikke bor et sted, hvor vi bare kan køre afsted med vogn. Havde vi kunnet det, var der ingen grund til at gå tur også.

• #37   10. jan 2013 nu var det mig selv der spurgte ind til folks forestilling om hvordan det ser ud i deres nabolag. Og forestillinger skal man altid tage med et gran salt.

Jeg får lige lyst til at spørge på en anden måde, for jeg kan sagtens forstå, især med forklaringer her i tråden, at 0 eller 1 gå-tur ikke er det samme som under-stimuli, for der er mange eksempler her i tråden på hvordan aktivering så kan foregå i haven eller hvordan den ene gå-tur indeholder nok til at hunden er træt resten af dagen. smiley

Så næste spørgsmål: hvordan er Jeres forestilling: er størstedelen af danske hunde understimuleret, eller får største delen af de danske hunde det de har brug for i form af stimuli og aktivering?
    Baseret på Jeres forestilling!

• #38   10. jan 2013 Malene: præcis. Også det min horisont bliver mere og mere udvidet af, som du kan se i mit sidste indlæg. smiley

• #39   10. jan 2013 Før : Boede i rækkehus med have - lufteture skiftede fra 2-3 gange om dagen til ingen overhoved...

Nu : Lejlighed på 1. sal - gåture 2-3 gange hver dag uden undtagelser..

Min hund har PRÆCIS den samme væremåde som før , Hun har ikke ændret sig på noget som helst punkt overhoved smiley
    Og indrømmet - Før var det mig der var doven, Men set i bakspejlet hverken skammer jeg mig eller noget som helst andet ,For min hund har det HELT perfekt smiley

• #40   10. jan 2013 Hmm, den er lidt svær. Jeg tror der er stor forskel på hvordan folk holder hund, og jeg tror desværre mange ikke sætter sig ind i hvad en hund har brug for. En hund er jo ikke bare en hygge-kæle-putte hund, de fleste racer har brug for aktivering, leg, træning, og oplevelser... Jeg frygter at mange hunde ikke får opfyldt disse behov. Desværre..

• #41   10. jan 2013 Hvad med heste ? De bliver vel også kun "luftet" en gang om dagen...:-P

• #42   10. jan 2013 Vores genbo har en lille bitte hund, ved ikke hvad det er for en..
    Har aldrig set dem gå med den. Det eneste tidspunkt jeg har set den, er når de skal have den med ud at køre..

Om de aktiverer den på anden måde aner jeg ikke.

• #43   10. jan 2013 Jeg vil os vove den påstand at med alle de hunde der aflives årligt grundet adfærdsproblemer, så ja der er klart mange understimulerede. Desværre.

• #45   10. jan 2013 Vores får mellem 2 og 4 ture om dagen. Morgen og aftentur og så tager vi som regl ud og træner. Der er som regl altid også tid til leg. Andre dage lever de "parcelhundelivet" med 3 ture hvor den midterste er den lange, men så plejer vi at finde på noget specielt som f.eks forskellige skove, strande, hundevennerne eller lign. Og så er der adgang til "hundehaven" (300 kvm "gård") Af og til får de dage hvor de får morgen og aften resten af dagen er time out hvor de kommer i hundehaven og så ikke mere...

• #48   10. jan 2013 Lille Solstråle: hos os er det vane. Jeg er jo en af de heldige der deler interessen med min bedre halvdel og vi kan sagtens fordrive 2 -4 timer i hinandens og hundenes selskab;-) + det lille faktum at vi så er de glade ejere af 4 træningsnarkomaner som ikke bliver stimuleret/trætte ved en tur i skoven.. smiley

• #51   10. jan 2013 Jeg vil mene, at der er alt for mange faktorer der spiller ind, til at man kan sige at en hund er understimuleret fordi den kun går x antal ture om dagen.
    Der skal tages højde for.
    Hvilken type hund er det.
    Går den 4 gange to ture,rundt om blokken om dagen i en snor, eller får den en lang tur i skoven uden snor.
    Går den altid samme rute, eller sker der noget nyt.
    Går den hvor der evt. kommer mange andre hunde eller vildt, der lugter lidt spændende.
    Får den lidt opgaver undervejs, eller trasker den bare afsted i snoren.
    Bor den i et hjem hvor der er en del udendørs aktiviteter, eller er den kun i huset/lejligheden, når den ikke går tur.
    Er den meget alene om dagen, eller skal den følge med i aktiviteterne hos mennesker i huset.
    Er den måske lidt tilsidesat, da de to små børn kræver meget opmærksomhed, eller er det lige modsat, at børnene er lidt større, og bruger oceaner af tid på at lege med den.
    Bliver den på anden måde aktiveret i hjemmet.
    Er den alenehund, eller er der flere.
    Bliver den trænet et par gange om ugen, eller er den ren hyggehund.
    Bliver den måske brugt hårdt engang imellem, som Malene skriver at hendes gør, og derfor har brug for at restituere lidt.

• #53   10. jan 2013 Lille Solstråle - Jeg synes ikke jeg er meget aktiv med hundene, men vi er fire i husstanden, der alle laver lidt og så bliver det pludselig til en del aktivering og ture.

Mine to hjemmeboende er så store at de fint kan have ansvaret for aktiviteter med hundene, uden at jeg behøver at blande mig.
    Det er en luksus og jeg nyder det smiley

• #57   10. jan 2013 Lille Solstråle - Det er dejlig smiley
    Ikke fordi jeg ikke gerne vil lave noget med hundene, men de dage, hvor der er ekstra travlt eller energien ikke lige er der, er det dejligt at andre tager over.

I løbet af nogle uger er du ovre den værste træthed i forbindelse med jobstart og snart bliver dagene længere, så bliver der garanteret også mere energi til at træne og aktivere rovdyret smiley

• #68   10. jan 2013 jeg arbejder med 1 der har en schæfer og en pudel,de går sjældent med dem,og hvis de går er det næsten kun med den store, og højest et par gange pr uge og eftermiddagen,
    vi har en chihuahua og går morgen meget tidligt,eftermiddag og lige før vi går i seng, og så er de i haven og søger efter kød 1 gang pr dag

• #69   10. jan 2013 Uhh jeg har også "dans med din hund" og "træn din hund" der er mange gode tricks i smiley Ved ikke om det er en af dem i snakkede om.
    Vi træner meget imens jeg fx laver mad (alt efter hvad det er) Det er det fede ved tricks syntes jeg smiley

Er der nogen bøger om klikkertræning hvor der også er noget med hvordan man lærer hunden ikke at være bange for den smiley Jeg har en tøse hund jeg ved det..

• #71   10. jan 2013 Ja har også haft den pakket ind i en sok. Nu har vi dog holdt den helt væk i et år så måske han har "glemt" hvor farlig han syntes den var.
    Han fik den hevet på gulvet og jokket på den og så blev han bange for klikket og det var i indlæring af klikker så vi kom aldrig så langt ham og mig

• #72   10. jan 2013 Mine går 3-4 ture om dagen den ene på ca 1 time. Men nej ikke alle lufter deres hunde så ofte. Her hvor vi bor er der 30 huse, der er hunde i 12 huse, 5 af dem går aldrig men hunden, de har en lille have og det ved jeg fordi jeg er hjemme og har været det en del måneder , 3 lufter 1 gang om dagen, de siger de selv stolt smiley og de sidste 4 lufter flere gange. Så jeg tror at der er mange der kun lufter i haven og det er i min verden ikke godt nok, specielt ikke når haven er som en fodboldt bane .

• #73   10. jan 2013 Med min kat har jeg klikket. Han var meget forskrækket over lyden, så jeg brugte en kuglepen under trøjen på ryggen til at starte med. Det virkede for mig. Ellers er der "click-R" fra premier, den er grøn og lilla med en elastik til fingeren og den er meget lav.

• #74   10. jan 2013 Noget nær familie af mig, lufter deres hunde ca 1 gang hver 3. måned.... Og det er altså ikke fordi at de bor på en gård. De bor i en typisk villa med 1000 kvm grund.

Den ene er schæfer/rottweiler blanding. Spørg om Mickey er træt, når vi er der/bagefter, da den arme hund har så meget indebrændt energi.

Og nåh ja, jeg får oftest en sviner over at jeg lufter min hund hver dag....

• Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 224
    #75   11. jan 2013 Mine stakkels hunde får også "kun" 1 tur om dagen. Men jeg er ganske sikker på at de får mere motion og oplevelser, end de fleste hunde som får 3 - 4 tissetur om dagen. Vores ture er til skov og vand og hvor hundene kan løbe frit. smiley

Men ja, jeg kender da flere som næsten aldrig går ture med deres hunde. Men mærkeligt nok, synes jeg hundene alligevel virker velfungerende.

• #77   11. jan 2013 Min hund er ude og morgentisse i haven.
    Om formiddagen går vi et par timer i skoven.
    Sidst på eftermiddagen går vi en lille tur på knap en time.
    Om aftenen er hun ude og nattetisse i haven.
    Derudover, kan hun hygge sig som hun har lyst i haven, som er 7000 kvm indhegnet grund. Vi bor på landet.

Jeg tror egentlig Dina er ret ligeglad med at gå lange ture, men der er jeg ret egoistisk, for jeg vil ud at gå ture hver dag. Jeg elsker at gå tur i al slags vejr.
    Det kan bare være svært at få hende med, hvis det regner, for det gider hun ikke.
    I dårligt vejr går vi derfor kortere tid. Min næste hund skal være en, som er ligeglad med dårligt vejr.

Nogle af mine naboer har hunde, som aldrig blivet gået tur med.
    I stedet for bliver de lukket ud om morgenen, og får lov at gå rundt som de vil, mens ejerne er på arbejde. Hundene virker glade, men jeg synes ikke det er så rart, når de bliver kørt ned, eller kommer buldrende hen i hovedet på Dina, når hun er i snor eller når vi går spor.
    De hopper tit over vores hegn, som er 90 cm og går rundt i vores have.
    Der er tit hunde som bliver kørt ned her. To gange, har det været deres egne ejere, som har kørt dem over. Hundene løber dem nemlig i møde, når de kan høre bilen.

• #78   11. jan 2013 Vi bor på landet. Normalt får hunden 1 eller ingen lufteture om dagen, men for tiden får han 5-6 i døgnet fordi han ikke bliver tilbudt så frygtelig meget andet end det.

Og HOLD da op, en forskel man kan mærke på den hund. De der ture er bare slet slet ikke nok til at holde ham velstimuleret...

• #79   11. jan 2013 én fast tur om dagen, på 1 time. Ellers i weekender og ferier, bliver det til noget mere smiley - Sådan passer det bedst med vores hverdag

• #80   11. jan 2013 I vinterperioden kommer vores hunde altså ikke på gåture mere end 1-3 gange om ugen.
    De GIDER ikke.
    men så laver vi en masse leg og aktivering indenfor i stedet for og mødes til hundeleg med andre smiley
    Men det skal lige siges at fra slut februar til slut november udnytter vi enhver mulighed for at komme ud smiley

Kommentér på:
At lufte sin hund???

Annonce