{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flækket negl.
  • #1   21. jan 2013 Da vores havde en flækket negl blev vi nød til at tage til dyrlægen. Den var desværre flækket så langt oppe, at han skulle i narkose for at kunne klippe hele neglen af smiley
    Men dermed ikke sagt, at det er så galt med din vuffer. Måske bare se hvordan det går og om han kan gå uden der er noget?


  • #2   21. jan 2013 Der kan meget let gå betændelse i det, så uanset hvor ondt det gør vil jeg tage til dyrlægen. Jeg har en tæve der ikke viser tegn på smerte, hun er blevet syet en gang uden bedøvelse... Hun sagde intet overhovedet, stod bare li så stille. Men tror jeg ville da gerne bedøves hvis det var mig, og især på en negl...

  • Christel J
    Christel J Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Svar: 8
    #3   21. jan 2013 Min bull-mastiff har også haft det problem mange gange og hvis den halter så SKAL du tage til dyrlægen da det ikke går over af sig selv. Min hund har både fået trukket neglen ud uden narkose men også i narkose da den sad for fast. Min dyrlæge siger at hvis man ikke gør noget så er der stor chance for at de forplanter sig op i tåen og man så skal ha fjernet hele tåen, så det er ikke at spøge med. Vi var selv så uheldige at han gjorde det 3 gange på en vinter, uha det blev dyrt, men har man hund så skal de jo ikke lide smiley

  • #4   21. jan 2013 Han er hellere ikke typen der viser det gør ondt, når han er udem for. der reagere han slet ikke på det. men det kyder til vi skal ud at besøge vores dyrlæge.

  • #5   21. jan 2013 Lotus fik fjernet sin ene negl i fuld narkose for 10 dage siden. Der var gået betændelse i roden smiley

  • #6   21. jan 2013 Heale kan den ikke, den flækkede del skal af og hunden skal på antibiotika..

    Neglen dannes i klovolden, og hvad der sidder ude og du kan se - det gør hundens krop intet ved (altså lige som din egen flækkede negl ikke healer, men bare gror ud).

    Det gør måske ikke ondt lige nu, men neglen er nu sårbar for stød - og rammer den forkert på noget og flækker helt - SÅ gør det ondt og du har en hund der meget gerne vil bæres hjem smiley

    Så jeg ville få den hevet af og vente på en ny og frisk klo smiley


  • #7   21. jan 2013 Så kan man købe noget klorhexidinpudder på apoteket, når man har været ved dyrlægen og få fjernet neglen. Det stopper blødningerne med det samme, for de bløde bare de er imod noget. Jeg brugte sønnens aflagte strømper, sat dem på poten og satte tape uden på strømpen. Det virkede super her... Det klemmer ikke så meget som hvis du ligger en forbinding hver gang.

  • #8   22. jan 2013 Har fået en tid ved dyrlægen i morgen. så der kan blie tjekket på det, lige pt reagere han overhovede ikke på det, slikker lidt engang imellem, vil gerne have han skal undgå narkosen. men mener dyrlægen det er nødvendigt bliver den self trukket ud.

  • #9   22. jan 2013 Min hanhund slikkede også kun lidt på det, men det endte i en gang betændelse i negle roden.

  • #10   23. jan 2013 Så er det godt han skal have den tjekke ved dyrlægen i morgen.!

Kommentér på:
Flækket negl.

Annonce