Mave / sure opstød / bræk problemer med min Rottweiler {{forumTopicSubject}}
Hunde data:
Rottweiler Tæve 5½år gammel.
Været til dyrelæge med hende her sidste måned, og ifølge dyrlægen ser min tæve sund og rask ud.
Problemet er bare at min tæve har "sure opstød" / brækker sig uden varsel 2-5 gange dagligt.
Det er enten lidt slim, vand eller gullidt/gråligt syre der kommer op.
Hendes afføring er fast og hård / helt normal, og ellers er hun sund og aktiv.
Jeg vil høre hvilken slags behandling i vil anbefale at jeg går igang med til min tæve.?
Tænker en skånekost kur iform af kogt ris, kylling og evt. nogle medikamenter.. men hvilket.?
Har googlet problemet meget men er ikke rigtig kommet frem til en præcis skånekost "kur" løsning jeg vil gå igang med.
Har bla. kigget på denne side:
http://www.centerdyreklinik.dk/page.asp?page_id=37
Hvor de bla. anbefalder nogle forskellige medikamenter sammen med skånekosten.. Men hvad vil i mene jeg skal bruge af "medicin" til min tæve, da hendes afføring er helt normal.. Det er simpelthen bare hyppigt opkast hverdag som der er galt.
Ser virkelig frem til en masse hjælp fra jer brugere, da jeg gerne vil have bugt med dette, da hun jo er ens dejlige barn.
M.v.h.
André
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.736
maj 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 487
Ved ikke om det kan være at din hund måske er begyndt at lide af for meget mavesyre? (Jeg mener, det kan vi mennesker jo fejle, så hvorfor ikke en hund?
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.782
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.782
maj 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
Så nu fodre vi morgen middag & aften, men det har stadig intet hjulpet.
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.736
maj 2011
Dag 1 - Faste (intet mad, kun vand.)
Dag 2 - Bland en potion kogt ris+kylling sammen med hendes nuværende foder.
Dag 3 - Forsæt
Dag 4 - Kun kogt ris+kylling
Dag 5 - Kun kogt ris+kylling
Dag 6 - Kun kogt ris+kylling
Dag 7 - Kun kogt ris+kylling
Dag 8 - Kun kogt ris+kylling
Dag 9 - Kun kogt ris+kylling
Dag 10 - Blanding af hendes fuldkost foder & kogt ris+kylling
Dag 11 - Fortsættelses
Dag 12 - Alm. fuldkost foder igen...
Tror i ovenstående vil hjælpe.? Eller skal jeg ud i noget medicin ala:
Håndkøbsmedicin:
Loperamid tabletter (Travello, Propiden): 0,08 mg. per kg. legemsvægt 3 gange dgl. Loperamid hjælper med til at reetablere de rytmiske, cirkulære sammentrækninger, som holder på og nedbryder maden. Den må ikke anvendes i de følgende racer: Collie, Australian shepherd, English shepherd, McNab, Old English sheepdog, Shetland sheepdog, Langhåret whippet og Silken windhound.
Zoolac pasta: Zoolac er en velsmagende mælkesyrebakterieblanding, som både kan forebygge og hjælpe ved behandlingen af diarré.
Pro-Kolin pasta: Ligner Zoolac, men indeholder også kaolin og pectin, som har en lettere stoppende virkning.
Canikur tabletter: Det består af plantefibre og mineraler, som binder bakterier og andre uønskede stoffer i tarmen, hvorefter de forsvinder sammen med afføringen.
Canikur Pro pasta: Det består af mælkesyrebakterier, et stof som stimulerer væksten af gavnlige mælkesyrebakterier og medicinsk ler, som effektivt binder giftstoffer og sygdomsfremkaldende organismer og fjerner dem fra tarmen.
Diarsanyl pasta: Det består af medicinsk ler, som effektivt binder giftstoffer og sygdomsfremkaldende organismer og fjerner dem fra tarmen.
???
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 160 Svar: 2.102
Vil dog bare lige indskyde at det var allergi der var skyld i min hunds opkast... Vi prøvede meget med mavesyrenedsættende og kvalmestillende medicin..
Hvad fodre du med? Kender en hund der kastede op og havde diarré, men efter et foderskift er det helt væk..
maj 2011
http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_toerfoder/markus_muehle/280437
Markus muehle.
Min tøs kan rigtig godt lide maden, men selv efter andet foder, var der stadig ingen ændring i hendes opkast hverdag.
jun 2012
http://www.safedogshop.dk/product.asp?product=999
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.481
maj 2011
Pludselig begyndte hun at kaste op ligesom nu, hvilket gjorde at vi skiftede foder til dette koldpresset.. Simpelthen bare for at prøve noget andet, og det har desværre ikke haft nogen indvirkinng på tøsen.
maj 2011
tøsen tager vel ikke skadet af at prøve det.?
maj 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 487
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.481
Hvis der er noget i hendes foder, hun ikke kan tåle, så kommer det jo så igen, når du skærer ned på skånefoderet.
jun 2012
maj 2011
Tænker bare at det skulle være mærkeligt, hvis det er begge slags poser mad som tøsen ikke kan lide.
jun 2012
maj 2011
Nu bruger jeg som sagt Markus Muehle som kan fås til fornuftige penge igennem zooplus.de..
Der er nævnt wulfsblut. - Hvor kan det købes til fornuftige penge.?
jun 2012
jun 2012
maj 2011
Og straks begyndte hun at knække sig igen som tidligere...
Så tror det er fodret (markus muhle) som hun vist ikke kan tåle..
Så jeg har bestilt wolfsblut - Dark Forrest 15kg fra Healthfood24.com nu, så håber det kommer iløbet af et par dage..
Og ikke mindst håber det kan hjælpe på hendes mave problemer, med dette dark forrest foder.
maj 2011
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
maj 2011
maj 2011
Nu har jeg kørt med Wolfsblut - Dark Forrest i snart 1 måned uden at tøsen har knækket sig eller noget.
Så vil da helt klart sige af det har ændret hendes dårlige mave til noget godt....
Umiddelbart tænker jeg om man skulle prøve at supplere med nogle andre smags mærker af det wolfsblut, eller vil i mene jeg skal holde mig til Dark Forrest grundet hendes mave.?
maj 2011
maj 2011
Nu har jeg kørt med Wolfsblut Dark Forrest i snart 1½måned, og tøsen spiser det uden problemer og hendes opkast er væk...
Tænker på her næste gang jeg skal købe nyt Wolfsblut foder, om jeg evt. skulle prøve en anden smags variant af Wolfblut eller om man bare skulle holde sig til Wolfsblut Dark Forrest...
se varianterne her:
http://www.healthfood24.com/de/Trockenfutter-fuer-Hunde/Ausgewachsene-Hunde
Tænker nu når det er samme mærke, om man uden problemer vil kunne købe en anden smags variant og skifte fra den ene dag til den anden, eller det vil i ikke gøre, selvom det godt nok er af samme mærke..
Bare et lille undrende spørgsmål herfra.
M.v.h.
André
maj 2011
Må jeg spørge hvilke smags varianter du bruger til dine hunde, samt bestiller du også fra:
http://www.healthfood24.com/de/Trockenfutter-fuer-Hunde/Ausgewachsene-Hunde
?
m.v.h
André
maj 2011
Perfekt.
Jamen jeg vil prøve at bestille en anden smags variant af ovenstående her til næste måned så..
Mave / sure opstød / bræk problemer med min Rottweiler