Intimiderende.? Intimiderende.?
Gizmo og jeg er lige flyttet til Malling ved Århus, og er så småt ved at falde til.
På vores daglige gåture passere vi tit en del mennesker, og Gizmo er den type hund der virkelig gerne vil have opmærksomhed fra folk.
Nu er det så at jeg syntes det virker til at folk er en smule bange for ham.
Han er jo godt nok en stor dreng, og han har ingen hale at logre med for at vise sin glæde, og en hund der stirre og trækker som han gør kan jo virke en smule intimiderende.
(Det skal lige siges at jeg kun har haft Gizmo i ca 5-6 måneder og før det var han ikke vant til at blive gået tur med, derfor er alting også så nyt og spændende for ham..:P(Han er 4 år.^^))
Mit spørgsmål til jer er så, om det kunne være en ide hvis jeg fortæller folk på afstand at han ikke gør noget, eller hvad kan jeg gøre.?
Hvis der er nogle der har nogle tips til hvordan jeg får Gizmo til at have mindre interesse mod mennesker/hunde når vi går tur, så byd endelig ind.:)
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.626
Ligesom jeg ikke lader nogen- hverken børn eller voksne- klappe mine hunde, skal du heller ikke lade din hund gå hen til folk, uden at de har tilkendegivet at de har lyst til at hilse på ham.
Det kan godt være at din hund ikke har vært vant til at gå tur før, men du er nød til at lære ham, at han skal "ignorerer" mennesker og hunde omkring ham, når han er ude og gå med dig.
Det han du gøre ved enten at bruge- gode- godbidder eller en bold/legetøj som du så afleder ham med.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 96 Hunde: 4 Emner: 959 Svar: 18.105
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 99 Hunde: 2 Emner: 357 Svar: 6.151
F.ex. gider jeg ikke blive fedtet ind i fremmede hundehår/poter når jeg har civilt tøj på.
Det du beskriver, det er noget jeg personligt ville tolke som 'en der ikke har styr på sin hund', og så kan det godt være den ikke gør noget, men jeg ved stadig ikke hvornår mudderpoterne lander på mine bukser
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 9
Jeg må til at finde den helt rigtige ting der kan få Gizmo's opmærksomhed, og sørge for ikke at komme fremmede for nært.:)
Heldigvis er det ikke en alt for travl by så jeg tror det er et godt sted virkelig at få træningen til at give pote.;)
Intimiderende.?