{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.121 visninger | Oprettet:

Er din hund farlig? {{forumTopicSubject}}

I dag fik jeg mig godt nok en sjov oplevelse.

Min kære hund er langsomt ved at lære, at fremmede mennesker ikke er livsfarlige og derved lige skal gøes af for en sikkerheds skyld!

Så i dag var jeg igen ret stolt, da vi på vores hund stod helt stille ved siden af mig mens han passerede.

Det vil sige, sådan da.

For af en eller anden mystisk grund, så mente manden lige at denne venlige hund, da lige skulle have et kærligt klap på hovedet da han passerer.

Det var ikke dagens klogeste beslutning (forhåbenligt)

Inden jeg når at reagere dukker køteren sig, puster sig op og gøer voldsomt af manden. En Grosser har sådan en meget macho måde at stå på, hvor den ligesom hæver hovedet så højt op de kan, når den advarer folk.

Det virker sammen med den dybe gøen meget intimiderende.

Manden stivnede fuldstændig og lignede en der var ved at tisse i bukserne af skræk...

Jeg fik hunden til ro, og den stakkels mand spørger mig lettere chokeret:

Er din hund farlig?

Jeg kunne stille og roligt forklare ham, at havde den været aggressiv, så var han blevet bidt i stedet.

I øvrigt, var det min klare anbefaling aldrig at klappe en hund på hovedet selvom den ser nok så sød ud. smiley

På det tidspunkt havde køteren glemt alt om ham (han er en meget rolig hund, og det at skælde lidt ud på "uhøflige" mennesker, påvirker ham tydeligvis ikke), og var i gang med at snuse til guderne må vide hvad.

Manden forsikrede mig grinende, at det skete aldrig igen!

Jo jo, vi kan alle lære noget nyt hver dag. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er din hund farlig?
  • #2   18. apr 2017 Husker tydeligt da jeg var gravid, hvordan fremmede folk kunne finde på at ae min mave.

    GRÆNSER!! smiley


  • #3   18. apr 2017 @Lens
    Tja, var det en kvinde ville jeg nok bare måbe og tænke jeg måtte se godt ud i dag, og var det en mand vil jeg nok bare blive aldeles forbavset, mens jeg overvejede hvilke signaler jeg mon udsendte.
    smiley


  • #4   18. apr 2017 Utroligt hvor dumme folk kan være !
    Glemmer aldrig dengang jeg havde sat min bullmastiff og naboens schæfer i en hundekrog udenfor Irma, mens jeg var inde og handle. Da jeg kommer ud fra butikken står der en lille pige (3-4 år) og klapper hundene smiley smiley smiley smiley Moderen stod et par meter væk, og sludrede med en veninde smiley
    Jeg spurgte selvfølgelig om det var deres barn ? Ja, det var det da. Gik derefter i gang med at skælde ud, for hvordan fa'en kan man finde på at lade sit lille barn gå hen og klappe 2 store, vildtfremmede hunde, uden at ejeren er tilstede ????
    Moderens kommentar var: "Jamen de gør jo ikke noget" smiley


  • #9   19. apr 2017 Jeg tror min er farligst, når hun vælger at lægge sig pladask , midt i det hele, og gerne steder, hvor hun fylder mest, og folk enten må gå lange buer uden om, eller gå over hende....

  • #10   19. apr 2017 Når jeg tænker på alle de blå mærker, mine har tildelt mig i overstadig leg eller kontaktsøgning, så er de vist lidt farlige smiley



  • #11   19. apr 2017 Åh ja, vi er også blevet spurgt om Wilma "gjorde noget", fordi vi gik over på den anden side af en skovsti for at undgå to mennesker og deres dybt knurrende Golden smiley havde lyst til at svare "øh nej, men hvad med jeres egen?!"

    Folks logik er ikke altid den skarpeste...


  • #12   19. apr 2017 Folk glor ofte på Baby, som var han en frådende pitbull... han gør og skælder ud, men han gør ikke noget...

    Melanie derimod, skal man ikke bare komme og klappe, som fremmet. Så kan man risiskere at få et ordentlig hak.
    Hun skal se folk an først.


  • #13   19. apr 2017 @Ann-Marie
    Jeg er en af dem, der ikke tror at mennesker er dumme.
    Det meste skyldes bare uvidenhed tror jeg. Så jeg forklarer bare, og så forstår de fleste.

    @Indica J
    Jeg gad godt have mandens forklaring på at vade forkert og slippe sin hund løs. Han må virkeligt have været flov. smiley

    @Birgitta,
    En Retriver er bare en af de mest venlige hunde mod mennesker synes jeg. Bare de er nogenlunde opdraget, så er de gode mod alle. Nok en af grundene til at den er så populær.

    En Berner er efter min opfattelse også enormt venlig mod mennesker generelt, men ligefrem at klaske løs på den er da også at overdrive. smiley

    Grosseren er noget mere reserveret end Berneren, men ignorer folk den de første 2 minutter, så er den også enormt sød. Nu har jeg kun haft ham her, men jeg har nu mødt andre der den race og dehar forklaret at det er bare racen. Så må jeg jo bare tage udgangspunkt i det.

    @Lens.
    Jeg vil hellere forklare mennesker om hundeadfærd end at lære min køter indkald. Milde himmel han er et fjols (det skal nok komme dog). smiley

    @JOhN-p
    Jeg gad godt møde dine Schæfere. Det er en af de racer jeg har nogen fordomme omkring. smiley

    @Nissen.
    Du har en Retriver. Verdens venligste hund...

    @Lene
    Jeg tror at du har opdaraget din hund godt, for så vidt jeg kan læse mig til, så minder den meget om Sennen hundene. Om den så mest slægter på en Berner eller Grosser det ved jeg ikke noget om.

    @Camilla
    En Golden der knurrer? Ja, der er jo altid undtagelser der bekræfter reglen.

    Måske det er så sjældent de oplever det, at de ikke tænkte over det selv. :-). Men selv en Golden er også en hund, og selv den kan altså ikke elske alle..


  • #15   19. apr 2017 JOhn-p

    Tror du har en klog kone. smiley


  • #17   19. apr 2017 John, om mine hunde ligefrem er velopdragne, er der nok lidt forskellige meninger om smiley

    Jeg synes, de er søde og nemme at omgås, men jeg er også ret tolerant smiley


  • #18   19. apr 2017 Krøllet - Jeg bliver så forvirret når du skriver Melanie smiley Men okay, jeg kan også finde på at give et ordentligt hak hvis folk kommer og vil klappe mig smiley

    Ainu kan man sagtens kæle for, men jeg bliver ret så sur hvis ikke man spørger først.. Så går jeg min vej, ellers hvis jeg er i mit søde humør så får de lige et ord om at man altså spørger først, men nu var de heldige med at hunden var sød..
    Den eneste af vores man ikke bare lige kan kæle for som fremmed MAND, er Qira.. Hun har desværre haft en kedelig oplevelse med en stor mand der kastede en hat efter hende og det har hun aldrig glemt.. Men børn og kvinder er hun helt okay med smiley


  • #20   19. apr 2017 # 19, nej det var mig, de satte forkert navn på i indlæg 17. smiley

    Martin skrev at mine hunde måtte være velopdragne, og svaret skulle have været til ham smiley


Kommentér på:
Er din hund farlig?

Annonce