{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.307 visninger | Oprettet:

din hund er uopdragen {{forumTopicSubject}}

ja det er der nogle stykker der har sagt efterhånden ... FORDI den må være i sofaen , i sengen i køkkenet osv. når den er glad tager den lige en æresrundte i lejligheden i diverse møbler. den tigger når jeg spiser osv. Men det er jo nogle valg jeg har taget i opdragelsen, at det må den gerne her, den kunne aldrig drømme om at hoppe op , tage noget mad fra bordet eller lign. og den går i kurven så snart det bliver sagt. Er det bare mig der er blind og ikke kan se den rent faktisk er uopdragen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  din hund er uopdragen
  • #2   17. aug 2013 nej det vil jeg da oså mene, der er nu også mest folk der ikke har hund der syntes det , eller folk der holder hund på en lidt anden måde end mig

  • #3   17. aug 2013 Uønsket adfærd er jo kun uønsket hvis det er uønsket hos dem der skal leve med det...

    Hjemme hos dig må folk finde sig i dine husregler, men ude i verden og på besøg hos andre, der må du og hundene unerlægge sig andre folks regler. I mit hjem må hundene fx være i alle møbler, de må lege indenfor og de må tigge hvis man spiser i sofaen, men ikke ved bordet...

    Hos mine forældre må de være på gulvet, de må lege i haven og de må ikke tigge. Hos mine bedsteforældre må de tigge ved bordet (og får noget ud af det!), de må være i sofaen hvis der er tæppe på og de må lege i haven...

    De kn de sagtens holde styr på....


  • #6   17. aug 2013 Mine hunde er ikke uopdragne... De er selektivt opdragede, så ledes at de passer til mit liv og MINE regler for hvordan jeg kan lide at ha hunde...

    De er basisopdragede mht indkald, gå tur, sit, dæk, gå væk og nej, men derudover er de tilpasset mit liv og mine behov..

    Fx, har de helt tjek på en kommando der hedder Højre bag, hvilket betyder at de fluks indfinder sig 3 meter fra krikkens højre bagben og fortsætter turen i den position indtil de får anden kommando..
    De har også tjek på kommandoen, der hedder Hent krikkerne, som gør at de pisker ned i fjerneste hjørne af sommerfolden og overtaler krikkerne til at vade op til deres dovne ejer smiley

    Så længe de kan det og gør det til min tilfredshed, så vil jeg sådan set skide på om andre mener at det er forkert at de ligger i sofaen smiley


  • #7   17. aug 2013 Når ikke dens adfærd er uønsket af dig, så er de jo ikke uopdragne smiley For du havde jo nok netop opdraget dem anderledes, hvis den adfærd var uønsket.

    Jeg vil dog, som udefrakommende, kalde dem uopdragne, hvis de også hopper rundt i møbler og fiser rundt, når de er med på besøg hos andre. Hvis I fx kom hjem til mig - her er det no-go at være i møblerne som hund, så dér ville jeg finde din hunds adfærd "uopdragen". Men hjemme hos dig, er det jo dit hjem, dine regler og så ser jeg det ikke som manglende opdragelse eller "uønsket adfærd".


  • #8   17. aug 2013 hun er aldrig i møblerne når hun er ved andre, med mindre det er ok for dem self. hun skal altid lige give det et forsøg med at tigge , men så snart der bliver sagt at hun skal slutte så gør hun det .... men det er nu sjældent jeg har hende med rundt til en masse mennesker ... hun har det bedst hjemme tror jeg smiley

  • #9   17. aug 2013 godt og høre jeg ikke er den eneste der syntes hun ikke er uopdragen

  • #10   17. aug 2013 En hund for mig er uopdragen hvis den trækker når man går tur, hopper op af fremmede og ikke kommer når man kalder.

    Hvad folk så udover det tillader deres hunde er for mit vedkommende ligegyldigt, jeg har dog meget meget svært ved at håndtere hunde der tigger. Derfor hører det også ind under kategorien uopdragen hos mig, selvom det ikke er hundens skyld at den gør det.

    Har for lang tid siden haft besøg af en veninde og hendes hund til aftensmad og den hund lavede ikke andet end at sidde og stirre på os og savle mens vi spiste, selvom den fik besked på at gå hen og ligge sig. Det ser jeg ingen hygge i overhovedet og jeg magter ikke at en hund sidder og stirrer på en på den måde mens man spiser. Må ærligt indrømme at hun ikke siden er inviteret med hund.


  • #11   17. aug 2013 Bare fordi hunden er uopdragen i deres øjne er det jo ikke ensbetydende med at den er i dine smiley



  • #12   17. aug 2013 Mine hunde er åndssvage, skøre og alt muligt andet.
    For andre er de uopdragne når de får deres hjerneblødninger. For mig er de lige netop så sjove og vidunderlige som jeg kan lide det.

    Folk kan kalde mine vovser hvad de vil, de er bare tilpasset et liv med mig og dertilhørende narrestreger smiley


  • #13   17. aug 2013 Har fuldstændig samme oplevelse som BATDOG. Mange mennesker tror jeg at der nærmest er en lov der forbyder hunde at være i sofaen eller sengen og den slags. Mine hunde er så tilgengæld titusind gange sjovere smiley end der der kæft-trit-og-retning-labradors som min kollega så har. Mere dødsyge og handlingslammede hunde skal man lede længe efter.
    Til gengæld har mine hunde så også lært at når vi er 'i byen' så skal de ikke smide sig selvfølgeligt i sofaen eller uddele krammere. Det med ikke at trække i snoren er så 'work-in-progress' med Perle, der har en smule svært ved at fange at jeg ikke synes det er fint nok at hun trækker af alle kræfter fordi hun gerne vil hen til en græstot eller en anden hund....


  • #15   17. aug 2013 jeg mener ikke en hund er uopdragen, fordi den må være i sengen, sofaen og køkkenet etc. eller fordi den tigger ved madbordet. Men jeg vil mene hunden er uopdragen, hvis den ikke går ned fra/ud af sengen, sofaen og køkkenet, når den får besked på det, eller hvis den ikke ligger sig, når den tigger, hvis det er det den får besked på. Jeg mener altså at alt hvad der er tilladt er ikke uopdragent, men til gengæld skal hunden adlyde, når den får besked på noget smiley

Kommentér på:
din hund er uopdragen

Annonce