3.445 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Brug af shampoo til lang håret hunde (Lhasa apso) Brug af shampoo til lang håret hunde (Lhasa apso)

Vil bare søge noget information til hvilet shampoo der er bedst at bruge, som gør pelsen nem at børste/sætte og ser dejlig og lækker ud bagefter. Har prøvet at kigge rundt på google - men finder intet jeg synes er relevant.. Håber på nogen herinde vil hjælpe lidt og vil dele deres erfaring med mig smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brug af shampoo til lang håret hunde (Lhasa apso)
  • #1   3. feb 2013 Prøv at spørge ham her:

http://www.hundegalleri.dk/bruger/102260-peter_f

Han udstiller rigtig meget og ved hvad der er bedst smiley

• #2   3. feb 2013 Mange tak - Andre må stadig gerne dele deres erfaring til mig smiley

• #3   3. feb 2013 Jeg køber shampoo og balsam af Peter F, p*sse lækkert også dufter det godt ;o) man kan også købe "udredningsvæske", det er godt. Jeg bruger alle 3 dele til min ST han.

Tilføjer: købte mine først 2 flasker om lørdagen til en udstilling i Ålborg, vaskede hund med det søndag formiddag, ville godt havde haft mere (de helt store flasker), dem havde han desværre ikke med, så jeg snuppede 2 mere i samme størrelse som dem jeg købte om lørdagen.
    Ved besøge på Sjælland købte jeg skridsikkert tæppe til når jeg ordner hund, en lille pote trimmer (til imellem trædepuderne) en masse små elastikker.....

• #4   3. feb 2013 Super fedt - har du en hjemmeside jeg kan tjekke ud?
    Hvad er det der udredningsvæske, som du snakker om.. smiley

• #5   3. feb 2013 Hov, af børster bruger jeg lille KW karte, en plastik kam også sådan en her http://www.tholo.dk/index.php?product_id=286

• #6   3. feb 2013 Oh lol det fik jeg på en flaske, det er noget lyseblåt noget man sprayer på, lader det virke lidt også er det nemmere at børste en filt ud...

Jeg kan tage et billede (vender lige tilbage) for han har det ikke vist nogen steder mener jeg.... jeg så jo bare hans hunde og besluttede jeg gerne ville prøve det, førhen brugte jeg KW shampoo, men det er bedre til f.eks. en Malteser frem for en Shih Tzu :o)

• #7   3. feb 2013 Så det er lidt en balsam man sprøjter på bagefter og lader de virke, inden man børster hunden?
    Ja okey smiley du må gerne tage et billede og sende til mig..

• #8   3. feb 2013 Her er billedet :o) den lille flaske fik jeg af min Mor da jeg var på Sjælland, så jeg havde noget at putte udredningsvæsken over i der kunne spray :o)

Tilføjer: synes det udredningsvæske virker rensende samtidig...

profilbillede
  • #9   4. feb 2013 Gider du tage et billede af mærket på shampoo og balsam - så kan det være jeg kan finde det på nettet smiley

• #10   4. feb 2013 Man skulle vist kunne lave noget udredningsvæske selv, mener det er mindst 1:20 (balsam + vand) men ved ikke hvor godt sådan noget er....
    Shampoo blander man 1:3 mener jeg bruger 2:6 når jeg bader Tobi.

• #11   4. feb 2013 Sådan :o)

profilbillede
  • #12   4. feb 2013 Mener priserne er:

Shampoo 125,- for 1 liter, for 5 liter 500,- så der får man en liter gratis ;o)
    Balsam 175,- for 1 liter, 5 liter for 725,- igen mere for pengene
    Den lille pote trimmer 225,-

KW shampoo ser noget anderledes ud i priserne...

KW Mandelolie Shampoo 500 ml.5417 KW Mandelolie Shampoo 500 ml. 119,-
    KW Aloe Vera Balsam 500 ml. 139,-

Tilføjer lige at kan man lide kurve med Krøyerkugler, så laver hans kone Y nogle flotte nogen, der kan ses lidt af det hun laver her: http://www.design-y.dk/

• #13   4. feb 2013 Jeg bruger Groomers Edge til min hund, en australian shepherd. Den gør virkeligen rent, med detsamme og skal blandes 1:50, så man får riktigt meget for pengene. Jeg bruger en variant der heder ultimate tror jeg, den gør rent, og Alfa white til de hvide delerne. Så vruger jeg PCL balsam, synes virkeligen den gør pelsen fantastiskt blød!
    Groomrs edge har flere varianter til lyse, røde og sorte pelse, og neutrale schampoo.

• #14   4. feb 2013 Bettan, har en shepherd samme type pels som lhasa apso og shih tzu?

Ellers flot hund du har dig :o) og er helt vild med katten, hvad er det for en?

• #15   4. feb 2013 Nej det har den ikke, men det mærke har mange forskellige varianter af produkter så at man kan finde den riktige til hundens pelsetype. Jeg hved at man bruger den till american cocker, og der ligner pelsen mere lhasa apso og shih tzu smiley

Tak skal du have! Katten er en bengal, superdejlig race, som oprinderligt er en mix mellem huskat og asiatisk leopardkat smiley

• #16   4. feb 2013 Viste den lige til den store søn, han ønsker sig en kat engang :o) hvad ligger sådan en i pris og er de som katte er flest?

• #17   4. feb 2013 Hov, glemte lige at kommentere på shampoo - balsam ;o) det kan hurtigt blive en dyr "fornøjelse" at forsøge sig frem, så da jeg engang så en tråd omhandlende samme emne og en købte fra Peter, spurgte jeg personen hvad hun så synes om det, det var så positivt at jeg også måtte eje og har bestemt ikke fortrudt ;o)

• #18   4. feb 2013 Vi købte vores kat i sverige for 9000, de ligger mellem 9 og 12 000, det kommer lidt an på farvene. Hvis i er intresserede så kenner jeg en fantastisk opdrætter som jeg virkeligen kan anbefalde! De er lidt specielle katte, da de har meget energi og er riktigt smarte. Vores kat er meget social (og det er de som regel), er ikke bange for noget (jo, kun støvsugeren) og elsker hunde. De snakker gerne, ikke irriterende meget, men hvis man snakker eller nusser med dem snakker de gerne tilbage. De har en fantastisk stemme. De skal aktiveres mere end andre racer, men hvis man lader dem vare med på det man laver er det nog smiley Hvis man f ex ordner i skabene eller har venner over. De bliver store, en hankat ligger mellem 5 og 8 kg. De er ikke så gode til at vare udekatte da de ikke er bange for noget, så hvis man ikke bor langt ude på landet så skal man måske kun have dem i snor. Jeg er rimeligt sikker på at vores kat vil gå og prøve at sige hej til andre hunde hvis han var løs ude smiley Han hilser på alle hunde der kommer på besøg i vores lejlighed og leger meget gerne med dem, hvis de gider smiley På mange punkte er de som hunde. Her er en billede af hunden og katten i deres kurv: (link fjernet)

Og her er en video fra når han var killing, på en af vores trainingsessions smiley Deres pels blir helt anderledes når de bliver eldre, farven bliver rødere og mørkere og "rosetterne" på kroppen vokser. Det er meget spennende at følge udviklingen! (de har også en helt fantastisk blød pels der glimrer da hvert hår har hulrum der reflekterer lys)
    http://www.youtube.com/watch?v=kZ6wxD8WkFQ&list=UUGYQReP6N2madGXEN_6zVFg&index=16

Jeg kan virkeligen lide racen, og hvis i har flere spørgsmål så skriv endelig smiley

• #19   4. feb 2013 Btw, man skal passe på med opdrættere også, da nogle linier er meget tæt på de vilda asiatiske leopardkatte, (bengal kaldes katten fra generation 4), og de kan var meget vilde...og måske ikke noget der er altfor sjovt at have i hjemmet. Vores kat er en velfungerende, social og aktiv kat, og ikke svær på nogle måde. Nem at håntere osv. De der er tæt på hybriderne bliver svære at håntere og ja, som sagt, meget vilde..

• #20   4. feb 2013 Aino.
    Du bruger for meget shampoo smiley
    Du skal blande 1 til 6 (kan blandes 1 til 10).
    Ellers helt fint.

• #21   4. feb 2013 hehe ups ;o)

Kommentér på:
Brug af shampoo til lang håret hunde (Lhasa apso)

Annonce