{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.117 visninger | Oprettet:

LOPPER :-O {{forumTopicSubject}}

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre længere...
Min hund bliver ved med at få lopper og jeg synes efterhånden jeg har prøvet alt..
Jeg har prøvet pipetter både bayvantic og frontline. Jeg har prøvet piller både programvet, capstar og noget på recept fra dyrlægen. Og har prøvet loppehalsbånd. Samtidig bliver hun kæmmet med en lusekam og hele lejligheden bliver støvsuget og der bliver sprøjtet med noget der hedder noget med 810. Alt bliver desuden kogvasket..

Håber der er nogen der kan give nogle gode råd. Alle råd modtages smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  LOPPER :-O
  • #1   4. feb 2013 Du skal støvesuge ALLE hjørner, sprækker, især din sofa, ned i revnerne osv samt alle steder med stof hvor hunde befinder sig..

Vi gjorde det igår og der er MEGET tydelig forskel.. og vi støvsugede endda kun

Har du direkte bevis på at der er lopper? Det kunne jo også være allergi og kun en smule lopper h*n har..

• #2   4. feb 2013 Jeg finder lopper på hende hver gang, så det er ikke allergi. Men synes også jeg støvsuger grundigt alle steder :s

• #3   4. feb 2013 Ja men det kan jo også godt være lopper og allergi stadigvæk smiley

Ellers er sidste instans, at forlade hytten en weekend og få hele lortet sprøjtet af et firma

• #6   4. feb 2013 Læste et eller andet sted at det var 12 måneder æg kunne leve smiley
    (link fjernet)

Men husk også at loppebid er selvforstærkende og hunden kan klø sig op til 7 dage efter lopperne er væk
    http://www.centerdyreklinik.dk/page.asp?page_id=14

• #8   4. feb 2013 Du kan få nogle piller ved dyrlægen der hedder lopper instant kill eller sådan noget. Det dræber alle de levende loppe på din hund, så formere de sig ihvertfald ikke længere. så er det om at vaske og kæmme hunden godt for at få alle æggene ud

• #9   4. feb 2013 Hvis din hund konstant får lopper, er det fordi I har lopper i huset eller omgåes andre dyr med lopper.
    Prøv at gøre endnu grundigere rent.

• #10   4. feb 2013 Jeg vil anbefale en grundig rengøring, hvorefter du fryser støvsugerposen, det skal du gre hver gang du støvsuger, og kogvaske alle hundetæpper osv. Og så ring efter skadedyrsbekæmpelsen, jeg havde også lopper og kunne bare ikke slippe af med det, jeg brugte rædselsfuldt mange penge på alle mmulige loppemidler, men skadedyrsbekæmpelsen fik dem udryddet.

Der er 3 mdr garanti på deres service, ved dem jeg brugte, de måtte ud 2 gange, men så var det også væk og jeg har ikke set skyggen af en loppe, siden i sommers smiley Jeg anbefaler det, hvis du gerne vil helt af med det, og ikke vil kæmpe mere selv

• #11   4. feb 2013 Og selv hvis ikke du vil have skadedyrsbekæmpelsen ud, skal du huske at støvsuger posen SKAL i fryseren hver gang du har støvsuget, ellers hopper bæsterne ud af den igen, og så er du lige vidt smiley

• #12   4. feb 2013 Loppeæg kan ligge og udklække de mest mærkværdige steder.
    De kan være i alle revner og sprækker ved gulvbrædder, under og bag fodpaneler, i syninger på tøj og stof, i skuffer og skabe, i tæpper, på stolehynder, under sofahynderne etc.
    Hvis ikke ALT bliver gjort rent, så er arbejdet spildt, og der kommer nye loppeangreb, så snart de små æg klækker.
    Det kan være et helvede at slippe af med dem.

For en del år siden, fik vi hele tiden nyt loppeangreb, indtil den dag, hvor jeg fandt ud af hvor de kom fra.
    Vores kat have ligget og taget en lur på noget vasketøj, på sønnens værelse, inden det blev lagt på plads i et skab. Lopperne blev så udklækket inde i skabet, og fulgte med ud, når der blev taget et stk tøj fra hylden, og så startede det forfra med lopper i huset. Uanset hvor meget jeg gjorde rent, kom de igen. Da jeg først opdagede, hvor de kom fra, fik vasket alt tøj, og gjort rent og sprøjtet i skabene, så stoppede det.
    7-9-13 har vi ikke haft lopper på dyrene eller i huset siden (10 år siden).
    Katten får forebyggende loppemiddel i nakken hver måned, året rundt.
    Hunden får i sommermånederne. Hun har aldrig haft lopper, men får det mod flåter, da vi bor i skovområde.

• #14   4. feb 2013 Synes bare jeg gør det grundigt men det er nok ikke grundigt nok. Ligenu får hun pipette i nakken en gang i måneden, en pille en gang i måneden og en anden pille hver dag når jeg opdager levende lopper på hende. Plus alt bliver kogvasket og der bliver støvsuget smiley

- Der er ikke nogle der kender nogle gamle husråd? Noget alternativ behandling?

• #15   4. feb 2013 Det vigtigste husråd, er nok bare rengøring, rengøring og atter rengøring.
    Jeg støvsugede simpelthen hver eneste dag (meget grundigt) i flere måneder.

• #16   4. feb 2013 Jeg fik bare at vide af min dyrlæge at rengøring faktisk ikke gjorde det helt store. Det gjorde lidt men ikke ret meget..

• #17   4. feb 2013 Hvis ikke man får støvsuget loppeæggene op, så vil de klækkes, og der vil komme lopper igen, og de vil formere sig, og lægge endnu flere æg, som vil klækkes, og blive til nye lopper. skruen uden ende.

• #19   4. feb 2013 Vi har også døjet meget med lopper, og vi har gulvtæppe i hele hytten, simpelthen et lorte arbejde. Nu er der så ikke nogle. Vi får lopper hver gang vi passer mine svigerforældres hund, jeg har prøvet at forklare deres hund har lopper(finder et par stykker på den hver gang vi har den) men nej de har skam selv kigget og den fejler intet. Gav den et skud bayvantic sidst den var her, men det kunne den dælme ikke tåle, den hævede helt op omme i nakken. Så det var første og sidste gang.. Nogle gange døjer vi med lopper i enormt lang tid af gangen, andre gange er de væk igen efter 1 eller 2 store renggøringsrunder..

• #20   4. feb 2013 Isabelle - det er måske fordi det ikke når at udvikle sig i dit hjem.
    Det lyder som om det er slemt hos trådstarter.

Jeg har også nået at tage lopperne i opløbet, undtagen en enkelt gang i mit liv.

• #21   4. feb 2013 Jeg tror også der er forskel på hvilke hunde der nemt får lopper.
    Mine gamle hunde, fik lopper hvis vi tog med offentlige transportmidler, hvis der havde været en fremmed kat i haven, hvis vi havde været til hundetræning, og hos andre med hunde. Det var stensikkert hver gang.
    Dina har aldrig haft en eneste loppe, så måske kan de ikke lide hendes pels.
    Hun er nu også så hys, at hun farer rundt, hvis der bare lander en døgnflue på hende. Meget hyperfølsom på huden, og i den korte pels.

• #22   4. feb 2013 Hvis du ikke kan få det udryddet, så få skadedyrsbekæmpelsen ud, det koster ca 1500 kr, måske mindre hvis ikke du bor i et stort hus, hvis ikke lopperne er væk efter de har været der, skal de behandle gratis efterfølgende i op til 3 mdr. Tro mig, du slipper af med dem, hvis du gør det smiley

• #23   4. feb 2013 ¨vi fik bugt med de sidste da vi købte en damprenser,det var dyrlægen der foreslog det,alle møbler og gulve blev vasket med den 3 gange om ugen og hver dag støvsuget som de andre siger

• #24   4. feb 2013 Her står lidt om loppebekæmpelse

http://www.mod-lopper.dk/

• #25   4. feb 2013 hvis dine hunde og evt katte får pipette i nakken hver mrd.så er rengøringen lige meget,da intet kan overleve på de dyr, men du skal blive ved i 6 mrd,ifølge min dyrlæge.æg der ligger og klækker,vil hoppe på hunden ell kat og dø, osv....men man skal huske hver 4. uge

• #27   4. feb 2013 jeg tror folk glemmer at det er hver 4 uge og ikke i gang pr mrd, eller stopper efter 4-5 mrd og tænker,nuu er de da væk,skønt ;O)
    jeg har 3 indekatte og 2 hunde,de har fået i 8-9 år ca, da vi fik lopper da vi købte en killing. nu er lopperne døde, ogg vi har holdt pause i vinter,meen jeg starter dem alle op igen til foråret,vil ikke ha lopper igen.

Kommentér på:
LOPPER :-O

Annonce