{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
655 visninger | Oprettet:

Alene hjemme adfærd {{forumTopicSubject}}

Hvornår kan man om en hund sige "den kan være alene hjemme." - hvilken adfærd ønsker man i forbindelse med at den er selv?

Skal den sove hele tiden væk?
Skal den bare tie stille?
Eller ikke ødelægge ting?

Vi er igang med alene hjemme træning, men jeg synes det er svært at vide "om hunden kan det."
Vi har overvågning på med billede + lyd, når vi træner med Tucker.
Han får spisestuen at være i, han har sin kurv, en bamse og et tyggeben og selvfølgelig vand (og mad hvis det er tid), der udover kører radioen.
Tucker bruger det meste tid på at ligge og sove, eller tygge i legetøjet. Et par gange, går han over til døren, sætter sig og snuser og går lidt tid efter sin vej igen. Han siger intet.
Når vi kommer hjem er han ikke overgearet, men stille og rolig.

Skal det forstås, som at han egentlig fint kan være selv, eller er han ængstelig/noget andet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme adfærd
  • #1   5. feb 2013 På mig lyder det som om han tager det med ophøjet ro. I min verden er det vel sådan det skal være, når de er alene

  • #2   5. feb 2013 De fleste hunde får tilbagefald under kønsmodning og lømmelalder - eventuelt igen i den psykiske modning ved halvandet år.
    Så flere gange kommer man til at starte forfra med træning - eller i hvert fald tage et skridt tilbage og/eller lave noget om i rutinen.
    Derfor tænker jeg, at man først ved 2 år kan sige at hunden endeligt kan være alene hjemme uden problemer.
    For mange hunde kan en grim oplevelse, flytning eller lign. også udløse problemer.


  • #3   5. feb 2013 Det er jo perfekt, det er jo umuligt at ønske mere
    Men hvorfor er der ikke adgang til vand ??


  • #4   5. feb 2013 Så vil jeg være tilfreds med den måde han klarer det på nu. Jeg synes jo også at det virker fint, men har været lidt i tvivl omkring det at han sommetider søger døren.
    Jeg ved, at det ikke er fordi han skal tisse/andet, da han bliver luftet godt af inden og indtil videre kun har været alene maks 2½time og ved han kan holde sig en del længere.

    Jeg tænker lidt, når man kommer hjem igen, der skal man ikke gøre noget specielt ud af det, vel? Altså rose hunden til skyerne osv?

    Cookie H - Han har da selvfølgelig adgang til vand, det står også skrevet smiley


  • #5   5. feb 2013 Altså at hilse på hinanden efter adskillelse er jo almindeligt i en hundeflok, så Sally og jeg hilser altid med gensynsglæde og jubel på hinanden, men jeg roser hende ikke som sådan. Ser intet problem i at være glade for at se hinanden, men selvfølgelig skal det jo ikke ende ud i en længerevarende seance smiley

  • #6   5. feb 2013 Min erfaring er, at hvis man laver en vild seance ved hjemkomst, så kan hunden tænke at der må være sket noget helt vildt, siden ejer reagerer sådan.
    og alenetid er ikke noget særligt. Det er helt normalt.
    Derfor er der ingen seance ved hverken afgang eller hjemkomst hjemme hos os. Når vi har fået tøjet af og er kommet indenfor, hilser vi på hunden - men ingen stemme i højt toneleje og ingen vilde bevægelser.


  • #7   5. feb 2013 Jeg plejer også bare at give et hurtigt nus og "opfør dig pænt" og så gå min vej. Når jeg kommer tilbage, kommer han først ud og tisse af og når vi så er inde igen, kan vi lige hilse.

    Så det må være sådan vi fortsætter, det er rart at han pt. er så nem til det smiley


Kommentér på:
Alene hjemme adfærd

Annonce