{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.019 visninger | Oprettet:

Alene hjemme - flere dyr?? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne høre hvad jeres erfaring er i forhold til at anskaffe sig flere dyr, når hunden er ked af at være alene hjemme.
Sagen er at vores hund på 2 år, har svært ved at være alene hjemme. Det 1. år havde vi marsvin og der var ingen problemer med at være alene hjemme. Efter vi solgte marsvinene er hunden blevet mere og mere ked af det - ødelægger døre, tisser i sofa/senge, skider på gulvet osv. Vi har måttet købe et bur hun skal være i, men hun ryster og hyler/gør og bider i tremmerne. Hvis hun kan nå at gemme sig under sengen inden vi går, gør hun det.
Vi har nu talt om at købe marsvin igen eller måske en hvalp. Hvad er jeres erfaring med dette - kan det hjælpe hende? Eller overfører hun hendes adfærd til en ny lille hund? Er hendes adfærd så integreret i hende, så det ikke kan ændres? Vi har også prøvet foder, kalm-piller og sådan en til stikkontakten som udsender noget beroligende stof, men Intet hjælper smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme - flere dyr??
  • #1   16. maj 2016 Måske I kunne få lov til at passe et par marsvin i et stykke tid, og på den måde teste om evt fungerer.

  • #2   16. maj 2016 Nu har jeg godt nok ikke hunde med alene hjemme problemer, men jeg synes det giver AL mening at hunde trives bedre med selskab.

    Når den ene af vores hunde nogle gange har været helt alene hjemme i en hel dag, synes jeg sagtens vi kan mærke at den virker ekstra overgearet når vi så kommer hjem (uden have ødelagt noget).
    Jeg kommer i hvert fald aldrig til kun at have én hund igen - selvfølgelig kræver det også ekstra meget tid at have flere hunde, men den værdi det skaber at de har hinanden i hverdagen, ville jeg ikke være foruden.


  • #3   16. maj 2016 Det er for risikabelt at anskaffe en hund til, for I risikerer netop at stå med to problemhunde.
    Hvordan har I trænet alene hjemme? Det bedste ville nemlig nok være forfra med alene hjemme træning, men det kræver jo at I tager fri til det.
    Det lyder til at hun er bange for at være alene og så er det altså rigtig synd at putte hende i bur, det fjerner muligvis jeres problemer med ødelæggelse, men øger hendes


  • #6   16. maj 2016 Jeg vil sige at det kan vende begge veje. Enten så kan den ældre hunds adfærd smitte af på hvalpen, eller hvalpen hjælper den voksne til at falde til ro (i og med at den ikke længere er helt alene) .. smiley

    Personligt mener jeg at hvis man har en hund der har meget svært ved at være alene, bør man ikke få en hvalp. Hvis jeg var dig ville jeg teste det - se om du kan låne et marsvin eller andet dyr, og se om det hjælper på din hunds adfærd - ellers er der nemlig noget andet der spiller ind, noget du måske ikke har lagt mærke til.

    Når det er sagt, vil jeg sige at jeg mener du griber din hunds problemer lidt forkert an. At smide en bange eller utryg hund i bur, gør kun situationen meget værre for den. Måske kommer du hjem til et rent og dejligt hjem, men som du beskriver det lyder det absolut ikke til at din hund syntes den ide er særlig fed. Væk med buret, og træn alene hjemme forfra. Kort tid af gangen, og så øde tiden i takt med at den er tryg. Det er netop vigtigt at hunden er tryg og har noget at give sig til. Får du lært den det ordentlig, vil den have en god dag og du vil komme hjem til et hjem uden alt det du er træt af.

    Hvis der opstår brand eller hjemmet af en årsag bliver oversvømmet imens du ikke er hjemme, så er chancen for at vovse dør voldsom høj. Er den derimod ikke spærret inde, har den en chance for at søge væk. Mine naboer ved at jeg har hunde, og vil kunne smadre både havedør og vinduer for at hundene vil kunne komme ud i disse tilfælde - var de derimod i bur ville de intet kunne gøre selv, og det ville betyde at andre mennesker skulle risikere deres liv for at redde mine hunde. smiley

    Hvad hvis hunden tisser, skider eller kaster op i buret? Så skal den ligge i det, indtil du kommer hjem og lukker den ud.

    Nej, væk med buret (eller åben det) og så få det trænet ordentligt en gang for alle smiley Det får i altså mest ud af i længden. smiley


  • #7   16. maj 2016 Nu er TS kun 14 år, så det er nok ikke hende som i sidste ende bestemmer om hunden skal i bur eller hvordan den skal trænes.

    Men fuldkommen enig med de andre.
    Alene hjemme træningen skal startes forfra og væk med buret, det er dyrplageri at spærre en bange og utryg hund ind i et bur.

    Ts, jeg vil anbefale dig at vise dine forældre den her tråd.



  • #8   16. maj 2016 Anni: Jeg havde slet ikke været inde og se på profilen før jeg svarede, så mit svar er alene baseret på hvad TS nævner i sit indlæg. Kan sagtens se at det ikke er hendes beslutning når hun ikke er ældre end hun er - og til det vil jeg sige til dig TS, at jeg syntes du skal vise dine forældre tråden. Flot at du tænker over situationen smiley

  • #9   16. maj 2016 Synes også at det er flot at TS tænker over situationen. smiley

  • #10   16. maj 2016 Ts dig og dine forældre skal nok starte på alene hjemme træningen smiley
    Drop buret i risikere jeres hund kommer til skade hvis den bider i tremmerne.
    At købe flere dyr er i min verden ikke en hold bar plan smiley
    Start stille op med alene hjemme træning, gør hunden godt træt med en god tur og en god del mental aktivering og start langsom op smiley
    Evt, et ben eller noget lækkert når hun skal være alene


  • #11   16. maj 2016 Det er ikke mig der har valgt at hun skal i bur, jeg er meget imod at hun kommer i bur da jeg tydeligt godt kan se at hun ikke trives med det.
    Vi har prøvet at træne alene hjemme forfra, hun får ben og andre ting at gnaske i, men hun rører det ikke..
    Jeg ved virkelig ikke hvad vi skal stille op smiley


  • #12   16. maj 2016 " Vi har måttet købe et bur hun skal være i, men hun ryster og hyler/gør og bider i tremmerne. "

    Puha, jeg får helt ondt i maven, når jeg læser dette smiley Den stakkels hund er SKRÆKslagen!! Jeg VED godt at TS kun er 14 år, men jeg håber at hun viser sine forældre denne tråd, for så vil jeg vove at påstå at bur som en løsning på en angst hund, som i dette tilfælde forsøger at komme ud, er dyrplageri!!!


  • #13   16. maj 2016 Til Ts, jeg håber virkelig du viser dine forældre denne tråd.
    Jeres hund har brug for en god og stabil træning med en masse succes og tålmodighed smiley


  • #14   16. maj 2016 Mine forældre har læst det hele nu.
    Jeg ved godt at hun ikke burde være i bur, men det er desværre ikke mig der har valgt det. Hun bliver aktiveret inden hun skal i bur. Enten går jeg tur med hende, eller så laver jeg jeg tricks med hende.
    Min Far vil ikke give sig, og han siger at hun skal være i buret..
    Vi har prøvet for noget tid siden at have hende rundt i huset, hun var stadig rigtig ked af det, men ikke helt så meget.. Hun ødelægger alt, og det vil min Far ikke have.
    Det knuser mit hjerte hver gang vi skal gå fra hende, jeg kan ikke holde ud at se hende sådan..


  • #15   17. maj 2016 Ts i skal forfra med alene hjemme træning, det simpelthen ikke okay at smide hende i det bur. smiley
    I må starte helt fra bunden som hund var en hvalp, hvis dine forældre ikke vil det syns jeg næsten helt sig skal sælge/ videre gi hende smiley

    Og til sidst ts syns jeg det er skide godt du tager ansvar for hunden smiley
    Thumps up! smiley


  • #17   18. maj 2016 Vi skal have nogen marsvin på prøve, og buret bliver fjernet mens marsvinene er på prøve.
    Det er hvad jeg kan overtale min far til smiley
    Jeg vil gerne lige sikre mig at i ved at vi har startet alene hjemme træning forfra mange gange, helt fra bunden.
    Vi har prøvet alt, så nu må vi prøve med marsvinene..
    Tak for svar allesammen!


Kommentér på:
Alene hjemme - flere dyr??

Annonce