Old English Bulldog Old English Bulldog
Hej HG
Min svigerinde spurgte forleden ind til ovenstående race. De overvejer at få en hund og de har set sig lidt varm på en Old English Bulldog, men da min svigerinde løber, ville hun naturlivis gerne have hunden med.
Jeg har forklaret hende, at det først bliver aktuelt, når hunden er 1-1½ år og at løb på en varm sommerdag ikke er rart for nogle hunde. Men om den engelske overhoved ville kunne klare en løbetur på 5 km. i langsomt tempo, ved jeg ikke. Jeg kender ikke til dens vejrtrækning. Den er mig bekendt, sundere end den almindelige engelske, men vel stadig en bulldog.
Hvad siger I?
Mit umiddelbare svar er nej, men måske jer, som ejer racen kan gøre mig klogere?
På forhånd tak.
maj 2007
Følger: 27 Følgere: 27 Emner: 83 Svar: 1.167
http://www.hundegalleri.dk/marked/hund/83550-olde_english_bulldogge_flere
apr 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 346
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.027
Continental Bulldog
http://www.dogbreedinfo.com/c/continentalbulldog.htm
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.027
Denne står netop for en FCI godkendelse....
Det gør en OEB ikke.....
mar 2006
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 1.816
Og hold da op. hvor ser den Continental Bulldog lækker ud. Den ligner ret meget min Chili, bare med en flad snude.
Jeg vil straks informerer hende
mar 2006
Og hvorfor står der flere steder "Olde xxxbulldoggE" Altså "Bulldog" men med et "e" på enden.
Hvad er forskellen på en "bulldog" og en "bulldogge" og forskellen på "old" og "olde" kunne jeg smadder godt tænke mig at vide, tak
Kh. SpørgeJørine
nov 2005
Følger: 60 Følgere: 60 Hunde: 6 Emner: 102 Svar: 1.904
giver folk ret de fleste Alternative bulldogs er en og samme surdej (for de fleste en måde at tjene nemme penge på) men der er også folk der virkelig brænder for det og gør det bedste de nu kan får at kunne leve op til de ord at det er en sunder/atletisk og funkotionel bulldog det bliver desværre bare sværre og sværre at finde de seriøse ejer/avler også selv inde for RB der er der også kommet for meget penge avl
at Continental Bulldog skulle blive optaget i FCI hmmmmmmmmm det trivler jeg MEGET stærkt på den bliver og hvis den gør ja så skulle det være ingen problemer for LB/RB og ja selv OVB at blive optaget og grunden til det er at jeg ved 100% at Continental Bulldog ikke er lukket i nu jeg kender til 2 RB og 1 LB der er blevet købt for at indgå i Continental Bulldog avlen for at rette og tilføre nogle ting til avlen, de er købt inde for de sidste 2 år (en halv søter og en kul bror til min Gambler og LB var en voksen hund de købte den er i sin tid ud af 2 hunde fra Dewinters som blev solgt til tyskland (Tom mossly købte en af dem) en hvalp ud af den parring mellem dem røg til en RB ejer i slovenien som sener stoppede i RBKC den hvalp der røg til slovenien er nu blevet en voksen hund og blev for små 2 år siden solgt til en CB avler og er indgået i avlen.. så nej tror altså ikke den står til nogle optagelse i F.C.I sådan lige foreløbig ..
men for at svare på TS spørgsmål så kan man agtens finde en Alternativ bulldog som kan løbe med på 5 km løbeturene også selv på varme sommer dage uden problemer, men som der så også er sagt så følger dem som regl lidt andre ting med også i den type
mar 2006
Hvad er RBKC, RV, OVB, LB og hvem er TS?
Old English Bulldog