{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.314 visninger | Oprettet:

Phillip L
Phillip L
Tilmeldt:
6. nov 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58

hvilken hund skal vi vælge? {{forumTopicSubject}}

hej, vi er en familie på 3. vi skal af med vores schæfer på 8 måneders på lørdag, fordi han bider dvs. (ik spørg ind til det, magter det ikke, tak ) smiley

Vi vil gerne have en hund der er lidt stor, ikke så stor som en scæhfe. Men have et rolig sind, god til at slappe af, selv om andre i hjemmet har travelt. Vi er hjemme rimelig meget, max. være alene hjemme i 5 timer, som den længeste dag. Ikke fælde for meget. vi elsker at gå tur med vores hund! at tage ned til staranden og lade ham bruge en masse energi. Helst korthåret, da vores hus er varmt, gulvvarmen er så træls for vores schæfer nu. Vi har overetage (hvor jeg har værelse) Men der er ikke så varmt som i stuen, vores have er ikke den størreste, bare en firkantet græs plane.

Men først om et år måske, vi vil have en der er 1år gammelt, da vi ikke gider alt det hvalpe bideri smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilken hund skal vi vælge?
  • #1   7. feb 2013 I er nødt til at finde ud af hvorfor jeres hund bider og så løse det problem, ellers kan det være den nye hund også bare begynder på det...

  • #3   7. feb 2013 Har i haft en adfærds ude og kigge på jer og hunden, tænker det tit er meget små ting da skal til for at ændre noget.

  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #4   7. feb 2013 nej, vi har fundet et andet hjem til ham. en der ved hvordan hvordan man takler dem.
    Han har altid bidt, vi har prøvet massere, men han vil ikke holde op. Dvs. Dyrelægen siger at han er en meget speciel hund, fordi han bider kun i arme. Hans nye ejer skal lære ham træne det med bideri på en politi skole for hunde, men det tror dyrelægen at det har noget med det at gøre. skal lige siges at den nye ejer er en dame på 52 år som bor ude på landet, har massere af plads, som passer til ham + han får en lege kammerat smiley


  • #5   7. feb 2013 Det lyder som en god ide med en omplaceringshund.

    Jeg ville lure på internaterne, hvis jeg var jer. Der er nogle gode steder imellem, hvor medarbejderne er gode til at matche hunde og deres nye ejere.

    God beslutning angående schæferen. Jeg håber han får et godt hjem, der har det fornødne overskud smiley


  • #6   7. feb 2013 Jeg tænker umildbart at hvis han snapper, så er det fordi i overskrider hans grænser og hvis i får en ny hund uden at ændre jeres adfærd, ville det samme ske med den nye hund...

    Jeg synes det lyder noget fesent bare at opgive sin hund på den måde og tro, at det bliver meget bedre med en anden...


  • #7   7. feb 2013 Bulliebana - det er en gammel diskussion og det er helt klart, at det bedste for hunden er en omplacering. Det er den helt rigtige beslutning Philip og hans familie har taget.

    Jeg er glad på alles vegne lige hvad det angår.


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #8   7. feb 2013 Vi har fået ham tjekket at 2 dyrelæger efter smerte, og måske sidder noget forkert men nej. Vi havde en puddel før, den døde af alderdom, den bed aldrig! vi forstår det ik.

  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #9   7. feb 2013 Men nu til hunden, hva vil i forslå?

  • #12   7. feb 2013 CH: Hvad der ligger til grunde for det ellers vil jeg godt indrømme at jeg ikke ved noget om, så jeg er glad for hvis du vurdere det er det bedste smiley

    Jeg er også glad for at læse, at hunden ikke skal aflives, som jeg troede da jeg læste det...

    Men jeg gad godt vide hvorfor hunden gør som den gør..


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #13   7. feb 2013 vi vil helst have en som er maks 2 år gammel, kommet ud af den teenage alder. Men først om noget tid, da vi gerne have lidt ro efter vores sidst...

  • #14   7. feb 2013 Godt i har valgt det rigtigte for ham. Da er også alle mulige dyre sider på facebook, hvor da er mange omplacerings hunde.
    eller måske noget skilsmisse hund.


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #16   7. feb 2013 Derfor vil vi ikke have en hvalp. De siger at det er usevanligt at hunde bider, en normal hund vil ikke bide siger dyrelægen. Hen mener at vi også ahr gjordt det rigtige valg. Så næste gang skal vi være sikker på han har et retts sind og alt er iorden. Da vores schæfer har et sind med meget magt, hele tiden skal forgå noget hele tiden.

    Men vil gerne have et forslag til en hund smiley


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #18   7. feb 2013 Tak for forslaget som den føreste. Vil tænke over det, kan også godt lide en Golden retriever men kender ikke til racen...

  • #20   7. feb 2013 En Golden har meget mere underuld og får det typisk hurtigere varmere end en lab:) så de to pelstyper kan på ingen måde sammenlignes, iøvrigt er jeg enig med Natasha:)

  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #21   7. feb 2013 Ja natasja, vi vil overveje længe hvilken hund der passer til os. Kristian S mener du at en golden minder lidt om en Lab?

  • #22   7. feb 2013 Hvis i har haft succes med en puddel, synes jeg da at i skal vælge den race igen :)?

  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #23   7. feb 2013 Er ikke så meget til de små hunde...

  • #24   7. feb 2013 nu fåes de jo i 4 størrelser, storpuddelen er på størrelse med schæfer, Lab, golden retriever osv...

  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #25   7. feb 2013 en konge puddel er for stor til vores hjem...

  • #26   7. feb 2013 En mellempuddel er vel ca. 45 cm over skulderen, så det passer jer vel OK?

  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #28   7. feb 2013 Kan i evt. sende et link it en?
    Har lige snakket med de gamle om en golden, den fælder og har det nok forvarmt til vores hus...


  • #29   7. feb 2013 Hvis i har bestemt jer for at vente et år med at få den næste hund, skulle i tage at bruge tiden på at tage på udstillinger, spørg de forskellige ejer om hvordan deres race er. Så kan i jo bruge udlukningsmetoden, lige pludselig er den rette hund der for jer. I kan jo også læse om de forskellige racer på nettet, ringe til nogle opdrætter, måske er i heldig at må komme på besøg smiley held og lykke

  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #30   7. feb 2013 En puddel skal altid klippes, det er alt for dyrt....
    Marianne T det er nok en meget god ide, tak for det smiley


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #32   7. feb 2013 Vi vil ikke have en hvalp, men syntes en lab er fin. Bare lidt meget madglad.. smiley
    Min kammerat har en, han er altid rolig og kan lide at lege smiley


  • #33   7. feb 2013 Min mor får klippet hendes puddel hver 3 måned af 500,- mener jeg.
    Så det er ikke så slemt. og så fælder de ikke smiley


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #34   7. feb 2013 Sandra det er da billigt, men er det ved en hunde salon ?

  • #35   7. feb 2013 Yep smiley


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #36   7. feb 2013 Vi fik vores klippet til 350 men det er nok 6 år siden...

  • #37   7. feb 2013 Man kunne jo også tage på kursus og lære selv at klippe smiley jeg har lært mig selv det, i starten hvor det måske ikke så lige så godt ud, tænkte jeg bare herre min gud, det gro jo ud igen :):)

  • #39   7. feb 2013 Kender en som skal af med en Basset Hound på 2½ år.

    velopdraget, vant til børn, elsker alt og alle.
    god familiehund.
    kræver motion, men ikke så meget.
    god til at slappe af.
    vant til at være alene hjemme, er renlig

    Kunne det være noget?
    Det er en hund som fylder lidt.....men alligevel ikke så meget.


  • #40   7. feb 2013 En greyhound..

    den er godt nok temmelig høj, men den er super korthåret, mester i at slappe af, og så har den ikke behov for en hel masse motion og træning, men dog vil den have det bedst med at kunne løbe frit jævnligt.


  • #41   7. feb 2013 Hvis i vælger en lab så kig jer godt for. Man hører altid labben er nem at "opdrage" og en god og rolig familiehund når den bliver voksen ca. 2år. Men også her kan være meget stor forskel på temperamenter og aktivitetsbehov. Ikke alle er lige nemme at have med at gøre.

  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #42   7. feb 2013 anne send link til basse manden! smiley

  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #44   7. feb 2013 har tænkt på en rottweiler, nogle der kender til rasen?

  • #45   7. feb 2013 Hvis I ikke kan magte en schæfer, så lyder det som en dårlig ide med en rottweiler...

    Og hvis en kongepuddel er for stor til jeres hjem, hvad tænker du så med hensyn til en rottweiler? smiley Den er da pænt meget større smiley


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #47   7. feb 2013 Det skal siges at hundetrænere siger at vores hund er ekstrem forhold til andre. Har lige læst om den, dur ikke alligevel. men smuk race!

  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #49   7. feb 2013 Jeg har fået lov til at passe en af mine mors veninders hund, i 7 dage da hun er på high skole for at komme lidt væk. Det er en lab på 2år ved navn baluu smiley

  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #51   7. feb 2013 ja, kræver ikke så meget motion og skal stimolers hele tiden smiley sover meget gør de vist også, da min far gerne vil ha ro om aftenen så man kan se tv i fred smiley

  • #52   8. feb 2013 Den der greyhound som Ib foreslog... Prøv at kig på den engang til smiley

    Den elsker at ligge og putte i sofaen. Kræver ikke de vilde mængder motion. Den er ret høj, men er jo spinkelt bygget, så fylder ikke så voldsomt igen for en hund i den størrelse. Blid, venlig og rolig hund. Skal dog holdes i snor og have lov til at gasse ud i et indhegnet område.

    På denne side kommer der jævnligt pensionerede væddeløbshunde på, der søger nye hjem. Der er både whippets og greyhounds. De koster typisk fra 500 kr til 2000 kr.

    http://www.greyhoundracing.dk/adopt.php


  • #53   8. feb 2013 Jeg har ikke rigtig nogle bud på hvad hund, der kunne være noget for jer. Jeg ville bare lige sige, at jeg synes det dejligt og se at du tager de foreslåede race til dig, og selv kan se hvad der er en god ide og mindre god (feks rottweiler). Og at i tænker over det som familie indtil tidspunktet er rigtigt smiley

  • #55   8. feb 2013 Phillip... har du læst mit indlæg omkring labben smiley

  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #56   8. feb 2013 ja jeg har, primadonnaens moar
    Saxo Har aldrig hørt at de er aktive for virkelig før?


  • #57   8. feb 2013 Min kræver ligesom saxos meget motion der ud over er han meget selvsikker og selvstændig og kan derfor godt være en udfordring at træne. Han har også brug for meget mental stimulering for at hvile i sig selv. Så det holder ikke altid at labben er stille og rolig og sover meget smiley

  • #58   8. feb 2013 Hvis man bare vil have en stille og rolig hund, så er en labrador nok et dårligt valg

  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #59   8. feb 2013 ved ikke, nu prøver vi ham her baluu i en uge snart, så må vi se om det er en god hund for os...
    Det er en Lab..


  • #60   8. feb 2013 Kat...

  • #61   8. feb 2013 Og det nærmeste man kommer en kat i hundeverdenen er... En mynde smiley ( greyhound )

  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #62   8. feb 2013 kat, vi bor inde i byen i hus. så der er fyldt med store hunde. Måske en West highland white terrier? de er nemme vist... smiley

  • #63   8. feb 2013 Hvad med en gravhund?

  • #64   8. feb 2013
    En terrier er mange ting, men jeg tvivler på at de kan kaldes nemme...

    Det er groft sagt som oftest en selvstændig type og hvis man er rigtig (u)heldig får man en med psyke som en fuldgyldig HA'er..

    Du skal nok til at kigge på hunde der er i selskabshunde kategorien...


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #66   8. feb 2013 ja, de skal helst være de 1år eller 2år... En west highlander er bare så sød når den er klippet helt tæt og håret stritter! smiley

    Vi er ikke intra. i nogle hunde nu.. vi venter måske et år...


  • #67   10. feb 2013 En westie bliver ikke klippet med trimmet ca 3-4 gange om året (hvis der ikke er snakke om show trim, så er det noget oftere) af ca 600-700 kr pr gang...

    Den er en terrier med sine egne meninger, så jeg vil bestemt heller ikke kalde den nem... men det er for det meste en rolig hund smiley


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 58
    #68   10. feb 2013 Vi tager ud op dyre internatet og kigger snart smiley

Kommentér på:
hvilken hund skal vi vælge?

Annonce