{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.367 visninger | Oprettet:

Karina J
Karina J
Tilmeldt:
1. okt 2017
Følger: 8 Emner: 1 Svar: 18

Hvilken hund skal jeg vælge? {{forumTopicSubject}}

Jeg beklager at måtte sætte endnu et af disse opslag op, men jeg er meget i tvivl om hvilken hund jeg skal vælge! Jeg bor pt i en lejlighed på Amager, men når jeg skal have min hund sørger jeg for at være flyttet til et sted hvor der er have. Jeg bor med min kæreste, og vi regner med at tilføje en baby til familien indenfor 5 års tid. Som barn havde jeg en golden retriever, og min mor har nu fået en blanding af en minipuddel og en pekingeser.
Vi kunne godt tænke os en hund der er mellemstor, ikke alt for aktiv, helst ikke tendens til at gø for meget, den må gerne fælde mindre end en golden retriever, og har ikke noget imod lidt pelspleje. Vi søger en hund der er god som familiehund, og god for førstegangshundeejere. Om hunden er en ren race eller blandingshund betyder intet, så længe den kan lide at blive nusset og hygget om. Vi vil kunne tilbyde den en glad familie, omkring en times gåtur hver dag fordelt på en 20 min om morgenen og 40-50 min om aftenen (ca.). Jeg vil gå til hundetræning med den, og ikke kun som hvalp. Kunne godt tænke mig at lære den at gå uden snor, og så må den gerne være selvstændig nok til at kunne være alene hjemme nogle timer hver dag mens min kæreste og jeg er på arbejde - hvis arbejdet tager for mange timer i træk planlægger vi at få en til at gå en eftermiddagstur med den. Hvilke racer kunne passe til disse behov? På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken hund skal jeg vælge?
  • #1   1. okt 2017 altså alt i mine øre lyder meget godt men gå ture er godtnok skåret helt ind til benet hvis du spørg mig!
    en hund skal have mere end 1 times gå tur sammenlagt om dagen..
    vil sige fordel 1 time over 3 gange så er du der mere! smiley

    altså mindst 3 gange 1 time om dagen
    og uden tvivl gerne mere.. smiley


  • Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 18
    #3   1. okt 2017 Kunne godt tænke mig en hvalp smiley har som regel også tendens til at give den lidt ekstra når jeg går med min mors hund - bare så den for snusset nok rundt!

  • #5   1. okt 2017 Jeg går da i hvert fald ikke 3x 1 time med mine hunde om dagen, og den ene er en brugshund smiley

    Jeg synes virkelig gåturene bliver overdrevet så meget herinde. Jeg synes der er langt vigtigere ting end om hunden går 1 time eller 2 timer om dagen.

    Hvad med træning eller mentale øvelser i hverdagen, er der tid/overskud til det, ud over gåturene?

    Det kan f.eks. være at gemme godbidder, lære hunden at søge efter te-poser, kaste foder ud på græsplænen, små tricks eller lignende?


  • #7   1. okt 2017 Jeg er sikker på, at de fleste racer ville kunne passe jer. Undtaget er de racer med den største drift. Tysk jagtterrier ville fx være et skidt match. Een times gåtur om dagen er rigeligt, og mange hg'ere tilbyder næppe mere. Tre gange 20 min plus lidt leg og træning i haven vil kunne stimulere normaldriftige racer.

  • Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 18
    #8   1. okt 2017 Min plan er at stimulere den i hverdagen også, så den ikke kommer til at kede sig - blandt andet med at smide fodder i haven eller gemme godbidder i huset som den skal finde, regner ikke med at gåture er nok udfordring i hverdagen smiley

  • #10   1. okt 2017 selvfølgelig skal aktivering ind over, men da TS snakkede træning synes jeg det virkede som om det var dækket smiley

    det er måske mig der er sær med 3 x 1 time, for herhjemme går vi gerne mere og har søg og leg både herhjemme og ude på ture..
    men er selvfølgelig også hjemme gående med en dag der starter halv 6 og slutter kl 23.. om aftenen..
    så har nærmest al tid i verden til gå ture og leg smiley


  • #12   1. okt 2017 Isabelle - det kan jeg godt følge dig i! nu tænker jeg også der er forskellige former for hjerneaktivitet, herhjemme gør vi jo meget i søg og aktiverings bræt/ poser / spil
    og så gemmer jeg ting ned der skal findes
    og leg MASSERE af leg

    men vi fx. gør ikke så meget i tricks som jo er en anden form for hjernestimulans

    så tænker hvis TS vil træne x- antal gange om ugen så forbinder jeg det med at der også vil blive træne og øvet med det derhjemme. så kommer de 3 timers mentale aktivering jo hurtigt! smiley


  • #13   1. okt 2017 Hvis nogen sagde til mig, at de gik 3 timers tur hver dag, med deres hund, så ville jeg helt bestemt tro at det var en overdrivelse, og ikke ment seriøst.

    Jeg synes, som Søren, at 1 time dagligt er helt fint til langt de fleste hunde, og hvis man så også lige sætter 10-20 minutter af om dagen til lidt andet aktivering, så har man nemt en super tilfreds hund smiley Og her mener jeg altså 10-20 minutter hvor hunden er i gang, det behøver jo ikke nødvendigvis være noget der tager lang tid for føren at sætte i gang smiley

    Jeg synes dog også Trine kommer med en relevant pointe mht. træningen - søger du en hund, der synes det er hyggeligt at træne, eller søger du en hund der synes det er MEGA fedt og har behov for at træne?



  • #14   1. okt 2017 Betyder sundhed ikke noget for jer?

  • #16   1. okt 2017 Milla tre timer fordelt på en hel dag er jo ingenting, forlader du hjemmet kl 10 og går ud på mark eng hvad der nu er tæt på og er der til kl 11 og vender snuden hjemad og gør det igen kl 13 og igen vender snuden hjemad kl 14 og så igen om aftenen så har du 3 timer fordelt på en hel dag med stadig rig mulighed for at lege og træne på andre måder..
    men igen jeg er også hjemmegående og vores første tur er en morgen tur på 20 min med en dag der starter tidligt, der kan komme RIGTIG mange udendørs timer på den måde smiley

    men det er selvfølgelig svære når man arbejder til 4/5 hver dag smiley


  • Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 18
    #17   1. okt 2017 Jeg har lyst til at træne min hund, men tror ikke jeg søger en hund der har behov for det. Vil gerne have en lydig hund som synes det er 'fedt at behage' tror jeg der står nogle steder, men ville være synd for hunden hvis den keder sig for meget uden smiley

  • #18   1. okt 2017 jamen er der racer du har tænkt på?
    for man har vel altid nogle man overvejer på den ene eller anden måde? smiley


  • #19   1. okt 2017 Tre timers luftetur om dagen er IKKE nok. Udover dette skal du lave aktivering - fx lægge et spor, træne agility, lydighedstræning eller lignende. Dette KAN selvfølgelig gøres på lufteturene, men HUSK DET! Dertil skal du helst tilmelde dig minimum ét træningshold om ugen. To er dog bedre.

    Ih guder, det betyder så, at hvis man har hund, så kan man ikke have et arbejde og familie, eller hvis man ønsker både at have familie og at arbejde for at kunne forsørge sig selv og hunden så må man opgive at sove.........

    Jo jo, jeg vil da hjertens gerne gå tre timer om dagen med min hund, samt bruge tid på at aktivere den, men kan du så ikke lige fortælle mig, hvordan og hvornår jeg skal kunne tjene til livets ophold ???

    Og bliver jeg nu nød til at omplacere min hund da jeg ikke er i stand til at overholde tre timers gåtur samt aktivering ?


  • #20   1. okt 2017 WOOOW Anni har aldrig påstået man ikke kan holde hund hvis man ikke går 3 timer om dagen...

    jeg glemte måske bare at mere normale mennesker har anderledes tilværelser end mig


  • Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 18
    #21   1. okt 2017 Nana: min kæreste og jeg har lidt forskellige præferencer hvad størrelsen angår - jeg var super glad for størrelsen og sindet på min families golden retriever, og synes mini pudlen er lidt for lille. Min kæreste vil gerne have en mops,men den er for lille til mig, derfor var et alternativ en fransk bulldog, men har ikke lyst til min hund skal have vejrtrækningsproblemer. Så er der en labrador, men den fælder en del, og så er der alle de dejlige spidshunde der passer perfekt i størrelsen, men som også fælder en del. Så vi er lidt i vildrede smiley

  • #22   1. okt 2017 Den samme race ikke, synes jeg.

  • #23   1. okt 2017 Karina J
    Hvad med en Mellem Puddel ?
    Eller en Mellem Schnauzer ?


  • Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 18
    #25   1. okt 2017 Anni: det var en mulighed, tak smiley tænker bare om der ikke er en del pelspleje ved pudler?

  • #26   1. okt 2017 Du kan bare holde den kort klippet.

  • Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 18
    #27   1. okt 2017 Også en mulighed! smiley

  • #28   1. okt 2017 Er du helt sikker på at du ønsker en hund?
    De kræver alle sammen træning, mere luftetur end en time pr. døgn og pelspleje.
    Hvis den primært skal være hyggehund hjemme, kunne en kat så ikke være et bedre bud?
    Ingen hunde er tjent med kun én times aktivitet ud af døgnets 24 timer, og så et ugentligt træningshold også af en times varighed. Det er simpelthen for lidt. Du vil få pip af en understimuleret hvalp/unghund, som du med garanti ender ud med. Og det er præcis derfor, at en mio store hvalpe omplaceres hvert år. Folk tager munden for fuld.


  • Anna D
    Anna D Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 59
    #30   1. okt 2017 Whippet? Har dog ofte svært ved at gå uden snor og ikke en pleaser.
    Men de gør ikke ret meget, er som voksne ikke særlig krævende mht motion - skal bare have lov at løbe for fuld knald en gang om dagen, minimal pelspleje, middel størrelse. Desuden ret så sunde.


  • #31   1. okt 2017 Find først et hjem hvor det er tilladt at have hund.. Også en der er over 30 cm høj..

    Mange boligselskaber der HAR tilladelse til hund (Dem er der ikke mange af) vil kun have en lille hund


  • Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 18
    #32   1. okt 2017 Tak for jeres svar, er dejligt at høre meninger fra flere forskellige! Er ude i god tid, ville bare undersøge det hele grundigt inden jeg får en hund smiley

  • #34   1. okt 2017 Lens, du skulle ikke have lov til at eje en hund smiley

  • Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 18
    #36   1. okt 2017 Birgitta: synes kooikerhondje lyder som et rigtig godt bud, dog er det eneste at jeg ikke helt synes jeg kan læse mig frem til hvor meget motion og aktivering den skal have smiley

  • #37   1. okt 2017 Sam's program er meget lig med Lens smiley

    Morgentur 30 min (Hvor han også kommer fri) Det er ikke hverdag han kommer på morgentur kl. 6 om morgen i hverdagen, da han allerhelst vil sove, men så går min kæreste med ham ved en 9-10 tiden, og det er en kortere tur en ellers.
    Vi har også været inde i en periode hvor min kæreste ikke gik morgentur med ham, det klarede han også uden nogle problemer.

    Eftermiddags tur efter arbejde (15:30) omkring 30-50 min (Her kører vi ud hver dag og går i forskellige miljøer, hvis der er snore påbud, går vi i en 10 meter line)

    Jeg har indlagt træning og foder søg hver dag på både morgen- og eftermiddagsturen, vi bruger meget omgivelserne til at træne på/med smiley

    Sam kan få hans måltider på 4 forskellige måder og får stadig 3 måltider om dagen:
    Foder søg i haven eller indenfor
    Aktiverings "dims" til foderet
    Snusemåtte
    Plastflaske med foderet i

    Hvis Sam ikke får hans foder på følgende måder, ville han ellers sluge det på 30 sek.

    Og så træner vi hver anden dag med negleklip med dremlen og små sessions hver dag (2-4 min) med lidt forskellige øvelser vi arbejder med og finpudser.

    Vi går til træning 2 gange om ugen.

    Sam er 6 måneder gammel om en uge, stortrives og sover pt mellem 14 og 17 timer om dagen. Han er så velafbalanceret og virkelig nem!

    Sam får ikke mere end 2 turer om dagen og det fungere helt fint, så alt andet foregår alt sammen i haven.

    Sam ville blive overstimuleret med 3 turer hverdag på en time..


    profilbillede
  • #39   1. okt 2017 Når vi er hjemme sammen, er nærkontakt så vigtig, og betegnes som velcrohunden, da han skal ligge helt tæt eller oven på en, der trives han bare aller bedst <3, vi sover også sammen med ham i sengen og han er bestemt ikke en hund man lukker væk for sig selv.
    Han kan dog sagtens være alene hjemme smiley


  • Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 18
    #42   1. okt 2017 Der er super mange gode muligheder for lidt mere aktivering - er godt at få lidt tricks! Men regner med at hunden skal være med over alt når vi kommer hjem fra arbejde så den ikke skal være mere alene end højst nødvendigt smiley

  • #44   1. okt 2017 Vi skal da også have tid til at arbejde, så glem alt om tre timer om dagen, det er enten overdrivelse, eller en ejer der har alt for god tid.

    Her bliver der næppe brugt mere end godt en time hver dag. Ud over dette så et par træningshold om ugen.

    Bliver lidt for ofte gjort til en konkurrence hvor det gælder om at have den største .....semand, med hensyn til hvem der bruger mest tid på deres hunde.


  • #53   2. okt 2017 Her hos os synes jeg vores hunde trives bedst, hvis de i snit er aktive sammen med os et par timer dagligt.
    Og det er jo så indbefattet alt målrettet samvær og stimulation.

    At gå tur i tre timer bliver aldrig aktuelt for os og jeg tror at det for de flestes vedkommende er et behov, man skaber, fordi man selv nyder lige denne form for aktivitet.

    Hvilke racer - jeg synes nok stadig jeg mangler lidt info om både forventninger til hunden og hvad familien kan give hunden ud over tisseture og et træningshold om ugen.

    Hvilken rolle skal hunden udfylde i jeres hverdag, hvor meget skal den fylde og hvor meget har I lyst til at ændre på jeres liv til fordel for hunden?


  • #54   2. okt 2017 @45 det var ikke for at træde på nogen, mere for at sparke til den helt åbenlyse overdrivelse der tit forekommer når emnet omkring hvor meget tid der bruges på hunden diskuteres

  • Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 18
    #55   2. okt 2017 CH: Hunden skal ikke fylde det hele da der forhåbentlig vil komme en baby indenfor 5 år, så det skal der også være tid til, derfor vil det være en fordel hvis den ikke er alt for aktiv og af natur rimelig lydig så den er let at tage med alle steder man skal hen.

    Hunden skal være et frisk pust til hverdagen, give lidt liv i huset, og så (efter hvad jeg har hørt) er der ret mange måder at stimulere hunden på i hverdagen der ikke kræver det helt store for ejeren hvilket jeg bestemt vil benytte mig af.

    Med hensyn til at ændre livet til fordel for hunden vil der være nogle rimelig indlysende ændringer, men da vi i min familie har haft hund før har jeg en rimelig god idé om hvor meget tid og opmærksomhed hunden kræver ud over gåture. For mig er hunden noget man glæder sig til at komme hjem til og glæder sig til at bruge tid på og sammen med smiley Ved ikke om det besvarer dit spørgsmål?


  • #56   2. okt 2017 Det giver et fingerpeg om, at I nok skal se mod selskabsracerne, ihvertfald.
    Jeg ville helt udelukke retrieverne.


  • Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 18
    #57   2. okt 2017 CH: Det er også mest selskabshunde jeg har kigget på, men de er bare generelt heller ikke særlig store, og nogle af dem fælder meget. Den eneste der måske ville passe ind er en mellem puddel, men tror den vil komme til at kede sig. Når det så er sagt vil jeg med glæde give lige en smule mere af min tid i hverdagen for at få en hund der er lige lidt større end en mops, ikke har vejrtrækningsproblemer, er en pleaser, ikke har separationsangst generelt, familiehund, god til børn, og ikke har tendens til at gø smiley

  • #58   2. okt 2017 Hvad med Dansk/Svensk gårdhund?
    Der er altså gang i den, det er jo egentlig en arbejdshund dog med modifikationer.
    Det er en sund race, den kan samarbejde med mennesker, den kan trænes, den er til børn (som kan finde ud af at være sammen med hunde) osv....

    Finder I de rigtige linjer er det en robust hund. Der er lige det men der - hvis en puddel kommer til at kede sig, så gør en DSG nok også.
    Og der kommer lidt alarmklokker - for hvis en puddel vil kede sig i jeres hjem, så tror jeg altså de fleste hunde, vil kede sig....
    Der er ikke nogen hunde, der ikke skal have sjov og ballade i hverdagen og som ikke fylder....
    Hunde fylder pr. definition - og vil man ikke give dem rum til det, så skal man nok kigge mod katte som kæledyr i stedet.


  • #59   2. okt 2017 Dansk/Svensk fælder helt sindssygt meget så hvis TS ikke kan lide hundehår overalt 2x årlig er dansk/svensk ikke et match
    og som du selv siger hvis en puddel vil kede sig så vil en Dsg også! smiley

    nårh ja og dsg er lydgiver ved besøgende gæster ikke at de gøer konstant men de giver lyd når der kommer besøg af folk smiley


  • #60   2. okt 2017 Alt er relativt. Jeg synes ikke DSG fælder sindssygt meget, men jeg synes deres fæld er irriterende fordi det ligesom eksempelvis labbens er stift og fletter sig ind allevegne.



  • #61   2. okt 2017 Det skal da lige siges at jeg selv elsker lange ture i naturen, og det skal han selvfølgelig deltage i, når han er gammel nok og hans krop er færdig udviklet. smiley

  • Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 18
    #62   2. okt 2017 Jeg er indforsået med at hunden kommer til at fylde, og jeg vil også give den den plads den har brug for, men synes man hører at pudler er sygt intelligente, så den ville skulle have enormt meget stimulering?
    Regner med at den skal have mere underholdning i hverdagen end bare gåture, men er bange for at få en hyperaktiv hund som jeg har oplevet border collier er. Det vigtigste er at jeg kan give den hvad den har brug for så den er glad og tilfreds, så ikke en der er enormt aktiv, men den skal heller ikke bare sove hele dagen tror jeg konklusionen er smiley


  • Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 18
    #65   2. okt 2017 Inde på pedigrees hundevælger får jeg disse resultater
    https://www.pedigree.dk/hunde-og-hvalpe-sogning/default.aspx
    I forhold til det der kommer op her tænkter jeg mest japansk spids, keeshond eller shetland sheepdog, men synes jeg andre steder har læst at disse kræver en del motion, så det er ikke helt til at blive klog på!


  • #66   2. okt 2017 Jeg tror, at du overvurderer hvor meget en Puddel kræver.
    Der er vist ikke særlig mange Puddler, som får det du skriver at du kan tilbyde en hund.
    En Puddel er utrolig god til at tilpasse sig forholdene.

    Jeg synes, at du skal tage kontakt til et par Puddel kenneler og tale med dem.

    Gå ind på Puddelklubben, der kan du finde opdrætterne.


  • Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 18
    #68   2. okt 2017 Jeg tager ihvertfald ud og møder nogle af racerne, glæder mig allerede!

  • Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 18
    #70   2. okt 2017 Tak, jeg, vil lige diskutere det med min kæreste smiley

  • Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 18
    #75   3. okt 2017 Synes det er et godt eksempel på at man kan sige noget generelt om en hunds aktivitetsbehov, men det hele kommer ned på hvordan den enkelte hund har det - om den følger normen eller skiller sig ud.. smiley
    På sin vis er det rigtigt at man har mere overskud til både baby og hund hvis babyen er blevet lidt ældre inden man får hunden, men vil gerne give mit barn glæden af at have en hund så tidligt som muligt (og så mindsker det også muligheden for at babyen får allergi overfor hunde hvis den er vokset op med hund fra helt lille, er ihvertfald hvad jeg har hørt smiley )


  • #76   3. okt 2017 Nu har mine forældre haft pudler i over 40 år og ingen af disse har nogenside skulle stimuleres 4 timer om dagen for at kunne fungere ganske glimerende.

  • #77   3. okt 2017 4 timers aktivitet er skudt voldsomt over målet for en puddel.

    Det er ikke racetypisk og man bliver altså nødt til ar forholde sig til det typiske, når man vækger race.

    Og - man skal også overveje at man selv skaber behov for stimulering ved at stimulere meget.
    En hund der bliver luftet 3 timer dagligt vænner sig til det og former sit behov efter det...


  • #82   3. okt 2017 Der er ingen tvivl om, at det kan lade sig gøre og det lykkes for nogle.

    Men jeg synes ikke det er en anbefalelsesværdig situation for hverken det nye barn eller i særdeleshed hvalpen/unghunden.

    Det kan meget vel være det går lige efter bogen og det er der da også en fornuftig sandsynlighed for, hvis man får valgt sig en hund, der passer som fod i hose ind i den situation, familien er i.
    Men personligt ville jeg ikke forsøge det alene fordi der er en lille risiko for, at det er for meget...

    Faktum er, at mange hunde desværre bliver omplaceret i præcis den situation. Og det synes jeg man bliver nødt til at forholde sig til, når man hverken har haft hund eller børn i familien før.


  • #84   3. okt 2017 Jo... Man kan falde død om i morgen, osv...

    I mine øjne er der ingen grund til at vælge at få hund på et tidspunkt, hvor oddsene for at det lykkes er sværest mulige.

    Ligesom jeg aldrig selv ville have to hvalpe på en gang, ville jeg aldrig selv vælge at have spædbarn og hvalp på en gang.
    Det er simpelthen for bøvlet, for meget arbejde - og har man ikke prøvet hverken hvalp eller baby før - så har man ikke en jordisk chance for at vurdere hvad man har overskud til og hvad man ikke har.



  • #86   3. okt 2017 Altså det gør vel ikke noget, at vi har forskellige anbefalinger?

    JEG ville ikke selv gøre det og JEG vil ikke anbefale det... Det er bare sådan - hvad TS gør og kan må hun jo selv finde ud af...


  • Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 18
    #87   3. okt 2017 Det jeg havde i tankerne var at få hvalpen tidligt nok til at den kan blive forholdsvis voksen inden der kommer en baby, gerne et par år imellem smiley

    Men det hele er stadig på tænkte-stadie, det eneste der er sikkert er at jeg skal have en hund på et tidspunkt og at jeg også gerne vil have børn smiley


  • #88   3. okt 2017 Der står barn indenfor 5 års tid.. Jeg ville sagtens turde have hund og så forvente barn indenfor 5 år.. det ville være noget andet, hvis der stod indenfor 1-2 år smiley

  • Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 18
    #92   4. okt 2017 For lige at kommentere på Lillemandens opslag har jeg to brødre der er efternølere, den yngste er 13 år yngre end mig, så jeg er heller ikke helt ny i hvor meget tid osv babyer kræver da jeg selv var med til at passe dem (ihvertfald en smule), derudover har jeg også en del venner efterhånden der har fået børn, så har en god idé om tidsforbrug osv både for hunde og babyer smiley

  • #93   4. okt 2017 Os der ikke har børn selv har INGEN anelse om, hvor dyb den træthed er, man får, når man får et barn...
    Men men - hvis du ikke skal have spædbarn og hvalp samtidig er det jo også irrelevant.


Kommentér på:
Hvilken hund skal jeg vælge?

Annonce