Vom Hundemat Vom Hundemat
Nogen der kan fortælle mig hvilken konsistens det har, når det er optøet.
Er så heldig at være kommet i besiddelse af nogle 1 kilos pølser, men jeg kan ikke bruge et helt kilo ad gangen, så må tø det op lidt efter lidt.
Bliver det i pølseform, når det er tøet eller smatter det ud?
jul 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 10 Svar: 361
maj 2008
Følger: 50 Følgere: 50 Hunde: 9 Emner: 101 Svar: 884
Men det er fakttisk ligesom hvis du tager evt en pakke oksekød, sådan okay fast i det når det tøet op...
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 2 Svar: 921
- Har faktisk tre pølser liggende til optøning, det tager en krig *GG*
Men når det tøer op er det meget fast og fars-agtigt, meget praktisk
Vores hunde ELSKER det, især den mindste er simpelthen så utålmodig og synes nærmest jeg tager flere tiiiiimer om det
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 266 Hunde: 2 Emner: 148 Svar: 5.658
Her i huset er der kommet 5 kilo's pølser hjem, og de bliver savet over i frossen tilstand, i passende portioner ( så der er til ca 3 dage ), og så tilbage i fryseren igen
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.326
maj 2011
- Hun får alt det vom hun orker at spise lige pt. men hun har også 8 hvalpe at fodre på.
Men de andre trives fint på det og behøves ikke en voldsom mængde, især ikke de to unge som er meget aktive og bruger meget energi i løbet af dagen.
- Regnede ud at jeg bruger ca. 20kr om dagen på at fodre hundene, når tæven ikke har hvalpe etc.
Det jeg også synes er praktisk i forhold til barf er at det hele er blandet - og at jeg ikke lige skal tilsætte ditten og datten som vi oplevede vi skulle med barf, så skulle vi lige tilsætte ekstra af det, så mere af det osv. og til sidst så blandede vi hver gang 5-6 ekstra ting i hundenes mad for at de var dækket ind - hvilket selvsagt blev ret pebret i pris i længden!!!
Med vom er det hele blandet, der skal tilsættes en god olie og til drægtige tæver har de desværre ikke hvalpevarianten endnu, men så tilsætter vi kogt æg og ekstra olie for ekstra protein.
jun 2007
Det lyder spændende. Hvor køber i Vom?
jun 2007
jun 2007
maj 2011
Er en rigtig god facebook gruppe med det
http://www.facebook.com/groups/179539102174561/
Vom har desværre ikke en hvalpevariant endnu, er noget med at de ikke må indføre den i Danmark men arbejder på sagen.
- Jeg synes det er rart nok at man selv kan tilsætte olie, fx med mine westier der får især hanhunden tendens til et lyserødt skær i pelsen når jeg enten fodrer med laks, foder med laks i eller lakseolie etc. - dér er det rart selv at kunne vælge olien, hehe. Har set nogle anbefale olier som f.eks. er godt for leddene til meget aktive hunde, som dem der har slædehunde etc. mens jeg har fundet en der er god for huden især, og med en westie med hudproblemer så er dét jo så mere brugbart for mig.
Hvorfor er der ris i meget af carnibest' foder? Ærgerligt, synes da det lød spændende med hvalpevarianten men synes bare jeg da helst ville undgå ris etc.!? Det lyder jo ellers spændende og altid rart med levering
Mine får selvfølgelig stadig ben i forskellig form og art, tørrede snacks af rent kød etc. også, det elsker de
maj 2011
Men kan godt se pointen med variationen i det, synes også de har nogle interessante varianter, så jeg vil da kigge lidt nærmere, lidt variation skader jo ikke
maj 2011
Så det skal helt klart undersøges nærmere, så tak for link
Vom Hundemat