1.410 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Vom Hundemat Vom Hundemat

Nogen der kan fortælle mig hvilken konsistens det har, når det er optøet.

Er så heldig at være kommet i besiddelse af nogle 1 kilos pølser, men jeg kan ikke bruge et helt kilo ad gangen, så må tø det op lidt efter lidt.

Bliver det i pølseform, når det er tøet eller smatter det ud?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vom Hundemat
  • #1   7. feb 2013 Det bliver fint i pølseform og kan holde ca 3 dage i køleskab. du kan evt. save en ring hele vejen rundt i den frosne pølse, med en savtakket kniv og så "tabe" pølsen på hårdt underlag, så knækker den fint lige over. Jeg deler mine i 3 når jeg får dem hjem, på denne måde og putter dem så i en pose, hvorfra jeg tager op efterhånden som de skal bruges.

• #3   7. feb 2013 Vi får prøver på det når vi har været til udstiling samt løb, jeg plejer gi dem væk, da mine ikke kan li det, men de heller van til barf noget smiley

Men det er fakttisk ligesom hvis du tager evt en pakke oksekød, sådan okay fast i det når det tøet op...

• #4   7. feb 2013 Herligt, tak skal I have!

• #5   7. feb 2013 Jeg bruger 5kgs pølser som jeg tøer op, ikke helt men så det er til at arbejde med og så pakker jeg det ud i 1kgs portioner og fryser igen - kan man sagtens smiley
    - Har faktisk tre pølser liggende til optøning, det tager en krig *GG*

Men når det tøer op er det meget fast og fars-agtigt, meget praktisk smiley

Vores hunde ELSKER det, især den mindste er simpelthen så utålmodig og synes nærmest jeg tager flere tiiiiimer om det smiley

• #6   8. feb 2013 Jeg er igang med at slå Albert over på det, og han ELSKER det :).
    Her i huset er der kommet 5 kilo's pølser hjem, og de bliver savet over i frossen tilstand, i passende portioner ( så der er til ca 3 dage ), og så tilbage i fryseren igen smiley

• #7   8. feb 2013 Undskyld at jeg spammer. Hvordan er det i forhold til BARF. Vi har fodret råt i 2 år og kunne simpelthen ikke holde huld på vores hunde. De blev alt alt for tynde og flere kg om dagen kunne de ikke spise. ER det hele blandet med fast fedtprocentdel eller er der også en "Aktiv" variant?

• #8   8. feb 2013 Der er ikke en "aktiv" variant, det hele er blandet - men jeg synes det fungerer ret godt, vi har en tæve som altid er lidt til den tynde side og hun har et kuld hvalpe pt. og normalt ligner hun et skelet her de to første uger, hun ser næsten helt pæn ud lige pt. hvilket er ret vildt for hende smiley
    - Hun får alt det vom hun orker at spise lige pt. men hun har også 8 hvalpe at fodre på.

Men de andre trives fint på det og behøves ikke en voldsom mængde, især ikke de to unge som er meget aktive og bruger meget energi i løbet af dagen.
    - Regnede ud at jeg bruger ca. 20kr om dagen på at fodre hundene, når tæven ikke har hvalpe etc.

Det jeg også synes er praktisk i forhold til barf er at det hele er blandet - og at jeg ikke lige skal tilsætte ditten og datten som vi oplevede vi skulle med barf, så skulle vi lige tilsætte ekstra af det, så mere af det osv. og til sidst så blandede vi hver gang 5-6 ekstra ting i hundenes mad for at de var dækket ind - hvilket selvsagt blev ret pebret i pris i længden!!!

Med vom er det hele blandet, der skal tilsættes en god olie og til drægtige tæver har de desværre ikke hvalpevarianten endnu, men så tilsætter vi kogt æg og ekstra olie for ekstra protein.

• #9   8. feb 2013 Tak! Kan se at du har hunde i samme type som mine og samme sktivitetsniveau.

Det lyder spændende. Hvor køber i Vom?

• #10   8. feb 2013 Nå ja med lidt research kan jeg da se at vores lokale RIGTIG HUNDEMAD sælger det. Jeg må lige forbi og kigge:-)

• #12   8. feb 2013 Tak Stine. Det kendte jeg slet ikke. Det vil jeg lige kigge nærmere på:-)

• #13   9. feb 2013 Jeg køber det hos en forhandler i Bjerringbro, - men det er så også i Jylland.

Er en rigtig god facebook gruppe med det
    http://www.facebook.com/groups/179539102174561/

Vom har desværre ikke en hvalpevariant endnu, er noget med at de ikke må indføre den i Danmark men arbejder på sagen.
    - Jeg synes det er rart nok at man selv kan tilsætte olie, fx med mine westier der får især hanhunden tendens til et lyserødt skær i pelsen når jeg enten fodrer med laks, foder med laks i eller lakseolie etc. - dér er det rart selv at kunne vælge olien, hehe. Har set nogle anbefale olier som f.eks. er godt for leddene til meget aktive hunde, som dem der har slædehunde etc. mens jeg har fundet en der er god for huden især, og med en westie med hudproblemer så er dét jo så mere brugbart for mig.

Hvorfor er der ris i meget af carnibest' foder? Ærgerligt, synes da det lød spændende med hvalpevarianten men synes bare jeg da helst ville undgå ris etc.!? Det lyder jo ellers spændende og altid rart med levering smiley

Mine får selvfølgelig stadig ben i forskellig form og art, tørrede snacks af rent kød etc. også, det elsker de smiley At jeg så er knap så vild med at de slæber det op i sofaen når man lige tror man har fået dem til at blive ude af stuen...... *GG*

• #16   12. feb 2013 Det er den variant med kylling og ris, som at der er ris i smiley

Men kan godt se pointen med variationen i det, synes også de har nogle interessante varianter, så jeg vil da kigge lidt nærmere, lidt variation skader jo ikke smiley

• #18   13. feb 2013 Det var nemlig også min tanke - og vores ældste tæve kan nogle gange godt synes mad er kedeligt, så kan vi give lidt forskelligt så man holder appetitten oppe vil det jo være et stort plus! smiley

Så det skal helt klart undersøges nærmere, så tak for link smiley

Kommentér på:
Vom Hundemat

Annonce